Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 2156
Hadde et skoleprosjekt som gikk ut på å lage en film med masse musikk.
Du kan gjette hvilken Karakter jeg fikk 6 mohahah!

http://www.youtube.com/watch?v=cQQ3kQ_6nLQ

sååååå... Hva syntes folka?
...jeg syntes helt ærlig at en 6'er var ufortjent, men nå er ikke jeg læreren. Kamerautsnittet var nærmest konstant dårlig (kuttet hodet et del ganger) - lyden som var lagt på (som jeg regner med var hovedemnet) passet ikke inn til scenene skikkelig, og dere var da svært så useriøse. Jeg har sett CS-filmer av 13-åringer som var bedre. Men ellers en fin jobb!
Dere hadde klart å få inn mye musikk... Slett ikke så dårlig egentlig, men hvorfor i alle dager snakke engelsk. "Thor Heyerdahl"-engelsk trekker så utrolig ned på slike filmer. Bruk hodet snakk norsk var det noen som sa for et par år siden, og jeg synes det gjelder veldig godt her.
Ubrukelige ting:
- Musikken
- Engelsk
- Manus
- Slossescenen ikke minst
- Skuespillet
- Storyen
- Resten av filmen

Brukbart:
- Ikke stort

Du sa "sååååååååå hva syns folka"::
Dette synes jeg. Flaut.
Hvis filmen er ment ironisk var den hysterisk morsom. Hvis dere prøvde å lage en ordentlig kortfilm var den katastrofalt dårlig, og hysterisk morsom.
For mye håndholdt kameraføring, skummel engelsk, aksebrudd, slurvete klipping og dårlig lydbilde.
Hysterisk harry aksent.
Ææ, jeg klarer ikke se på filmer hvor kameraet ikke holdes i ro. Selv om dere har et amatørkamera(?), selv om dere ikke har stativ, man kan holde kameraet någenlunde i ro.
Lyden var dårlig. Hørte så vidt hva dere snakket om. Dels grunnet dårlig engelsk, dels grunnet crappy mikrofon. Dårlig skuespill. Fler "effekter" gjør ikke en film nødvendigvis bedre. Syns musikken passet dårlig inn. Mange musikkspor gjør ikke nødvendigvis en film bra.

Så, nå er det bare å telle opp antall "dårlig" her, og se hva jeg syns. Bare sånn note for self til neste gang.
Ikke for å virke nedlatende. Men litt kritikk ang. den filmen er på sin vellfortjente plass.

Det var ikke noe form for lyssetting, skuespillet generelt var dårlig, masse bakgrunnsstøy fra. f.eks kameraholder (derav prating og andre merkverdige lyder), kameraføringen ellers var også dårlig.

Musikken passet sånn delvis inn da.

Men kan jeg spørre hvilke trinn du går, og hva slags retning. Siden denne filmen ble gitt en 6'er som skoleoppgave?
At den fikk en sekser viser bare hvor korrupt skolesystemet er idag
For den var klart ikke verdt en sekser.
Veldig dårlig lyd, klipping, manus etc. og en kar med spasmer kunne holdt kameraet stødigere.

Bedre lykke neste gang.
Sist endret av pression; 21. november 2006 kl. 21:54.
Er mest "skuffa" over klippinga. 6'eren røyk allerede etter 10 sekunder med slurvete klipping.
Går du media?

Altså. Alt var dårlig med den. Ikke for å være frekk, men jeg klarer ikke å se noe som er bra ved den i det hele tatt. Til og med rulleteksten ser jævlig ut. Bare det at tittelen henviser til en så fantastisk film burde få Sergio Leone til å snu seg i grava.
Vel, jeg gråt nesten av hvor dårlig det var. Mitt webcam som faktisk står-i-ro lager bedre film enn dette.
1: Skaff dere et stativ i det minste, djeez...Hvis dere ikke har det så bruk kreativiteten noe dere aldeles ikke har gjort.

2: Folk som skal være skuespillere bør se mer på filmer, lære seg å analysere dem, forstå hvorfor folk oppfører seg slik, hvorfor den og den gjorde det og det på akkurat den måten. Seriøsitet er også et ord som bør læres. Akkurat det ordet skaper en film følelse, ikke "noe teit som er fanga opp av en boks som lager en virrelyd"

3: Kameramann skal holde seg unna bildet, det gjelder også skyggen hans.

4: Hver scene skal ha mange tagninger, film til dere blir lei av den scenen, da har dere mye å velge i mellom når dere skal klippe.

5: Lær dere ordene; Takt og Rytme. Dette er gode kompiser i film. Bruk raske, korte klipp når det faktisk skjer noe, få nærbilder av ansikt, uttrykk osv. Bruk lange klipp når det er samtalesekvenser men hold fokus på personen som faktisk snakker.

6: Musikkbruk skal brukes med måte. Skal dere bruke musikk må den passe godt med stemninga.
Jeg oppdaga at dere brukte veldig intens musikk fra Matrix der det skjer mer enn øynene kan oppfatte på en scene der det såvidt skjedde noe. "Tøff" musikk i teite filmer passer ikke, det ødelegger faktisk enda mer.

7: Overganger trenger ikke være "superdupermegakule". Bruker de slike overganger mellom klipp i filmer du ser fra Hollywood? nei, du ser dem faktisk i "mamma og pappas feriefilm"

hvis dere hadde gått på vidregående skole hadde dere faktisk vært mobbeoffer i 25år fremover.
for det der var 5 veldig bortkastede minutter av mitt liv. sorry for å måtte si det men, jeg respekterer filmer veldig mye men det der.... fy skam.
Folkens, ikke vær så slemme. Dere greide sikkert ikke lage noe bedre i 8. klasse, dere heller!
Edit: oh, et par ting til mens jeg husker det: bruk eksterne lydopptagere for å få best lyd (feks i det mørke rommet i filmen deres: jeg hørte bare noen få ord som var smått gjennkjennbare)

(btw, hitmen snakker ikke slik)

kunne også trengt litt lys der og ja...
Som det allerede er nevnt så er filminga ganske ekkel! Overgangene passet ikke, dårlig lys i den kjelleren. Men skjønner seff du ikke har noe proft kamera til en skoleoppg.
chouse: du får faktisk rimelig bra kvalitet med et helt vanlig dvkamera. det der er ca på likt nivå som webcam. det er aldri noe feil med kameraet, det er som oftest feil med personen som bruker kameraet.
Som en inspirasjon sjekk ut http://www.dollarbros.com/ og se på deres filming. De er amatører, men det er ikke slik at man slår av pga dette.
Det verste var de lange scenene som du skulle ha klippet opp, flere kameravinkler osv..
var det mange som fikk sekser der?...
Usmakelig! Ufyselig! Grøssende!
Og det sier jeg ikke forde den var skummel, noe av det dårligste jeg har sett på laaang tid!
Skjer med at camera ikke klarer å stå still 10 sec?
Skuespillet var BAAAAD! Dere klarer ikke være særiøse engang, smiler og ler litt mens dere prøver.
Enda mer skuffende er at du faktisk er på min alder, 16 og går på Videregående 1 FY!
Lurer litt på om jeg får sove inatt bare jeg.?
Hørt om stativ eller? Funker ikke med så mye hånholdt kameraføring. Det finnes utrolig mange måter for å flytte kamera med en jevnbevegelse uten å ha en "dolly" til 20k... Funker fin å bare sette kamer på et stativ oppi ei handlevogn eller på et akebredt, dette gir en mye bedre bevegelse.

Det er også aksebrudd i filmen...

Hva skjer med at han ene fyren løper rundt og blir "skutt" det ser så fake ut som det kan få blitt... snur seg og hopper bakover og løper videre opp til flere ganger :S

I sloss scenen kunne dere ha vært litt mindre redd for å treffe hverandre, funker ikke å stoppe et slag 5cm unna og late som man treffer...

Hvordan karakter har dere i engelsk? 2?

Går du MK-linje på vidregående så var denne filmen drit dårlig...
Hvis filmen er laget uten at dere har hatt noe som helst fil opplæring var den fortsatt ganske dårlig men OK...
Karakteren 6 var totalt ufortjent... Sorry! :P
Sitat av egeulf
Folkens, ikke vær så slemme. Dere greide sikkert ikke lage noe bedre i 8. klasse, dere heller!
Vis hele sitatet...
Hva vil du vi skal si? Han spør oss hva vi synes. Og svarer ham, ja, det gjør vi. Men vi er jo ikke slemme heller. Vår kritikk er hans neste liste, hvis han har planer om å lage en ny film.
Sitat av el_larso
chouse: du får faktisk rimelig bra kvalitet med et helt vanlig dvkamera. det der er ca på likt nivå som webcam. det er aldri noe feil med kameraet, det er som oftest feil med personen som bruker kameraet.
Vis hele sitatet...
Sikta til den filminga i kjelleren, men enig med deg ja.
Hva linje går du på? Jeg går selv på media, tenkte kansje du også gjorde det siden du har filmprosjekt. Vis jeg hadde laget denne filmen hadde den blitt slakta. For det første så er det ingen stativbruk i det hele tatt, det er nok grunn i seg selv til å ta opp alt på ny vil jeg si. Burde brukt ekstern mikrofon, hører nesten ikke dialogen. Bildeutsnittene ser ikke ut til å være brukt med mening og de er ofte dårlige. Lite klipp gjorde filmen kjedelig. Du spurte hva vi synes og jeg er bare ærlig, på min skole hadde det vært en 2 tipper jeg...
Dette må jo være et ungdomsskoleprosjekt. Historien var sikker grei nok, men resten var ikke så bra. Dersom du vil lage flere filmer har jeg noen punkter du bør tenke på

1. Bruk stativ, det blir alltid bedre. Om du skal bruke kameraet håndholdt bør du ha en god grunn, f.eks. at det skal gi en effekt.
2. Sørg for at det er nok lys og at hvitbalansen er riktig innstilt.
3. Sørg for at lyden er god, bruk helst noe annet en kameramikrofonen, denne gir dårlig lyd og du får dessuten mye bakgrunnsstøy.
4. Sørg for at skuespillerene ikke ler på film, så flere ganger hvor det så ut som skuespillerene holdt på å le seg ihjel. Ta flere opptak, miniDV kassetter er billig og det er ingen grunn til å spare på dem.
5. Tenk igjennom hva dere skal filme og hvordan dere skal få det frem. Ikke regn med at "alt kommer til dere" idet dere skal til å filme.

Lykke til med neste prosjekt.

PS! Om jeg skulle gitt en karakter for 8. klasse ville jeg gitt 4, over gjennomsnittlig med andre ord, men ikke perfekt. Husk at jeg bare kan kommentere produktet og ikke arbeidsmetodene deres, som jo dessverre også blir karaktergitt. (I min mening har det ikke noe å si om du har et bra forarbeid men produktet blir elendig, det er ikke slik det funker i den virkelige verden, men det var en annen sak...)
Sitat av devotio
PS! Om jeg skulle gitt en karakter for 8. klasse ville jeg gitt 4, over gjennomsnittlig med andre ord, men ikke perfekt. Husk at jeg bare kan kommentere produktet og ikke arbeidsmetodene deres, som jo dessverre også blir karaktergitt. (I min mening har det ikke noe å si om du har et bra forarbeid men produktet blir elendig, det er ikke slik det funker i den virkelige verden, men det var en annen sak...)
Vis hele sitatet...
Etter profilen hans går han første året på videregående, så jeg tror du bør sette karakter på ny devotio
fy faen, var dårlige greier :P


gikk i klassen, og selve greia var at man skulle legge til musikk som passer


og er ikke med på filmen.....
Sist endret av mr_james; 22. november 2006 kl. 15:17.
Sitat av mr_james


gikk i klassen, og selve greia var at man skulle legge til musikk som passer
Vis hele sitatet...
i så fall: phail! Try again
Johnny, the job, Johnny, Johnny, Johnny? Gud det ble litt mye johnny. Kameramann med parkinson syndrom.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av YouTube
You must se it to belive it..
Vis hele sitatet...
Det sier jeg og. Du må se den for å bli overrasket over at det elendige greiene her fikk 6.
Og ikke nok med det, men dere har misbrukt et av SOAD's mesterverk i samme slengen. FY!
Spanky's Avatar
Trådstarter
37 0
Nå er det nesten så øra mine faller av her...
Vi hadde dårlig tid (veldig) , og lite batteri på det lille digitalkameraet ok? -.-
Og vi skulle kansje snakke norsk...
OG vi hadde bare Windows moviemaker... som suger...Steinhardt!

Men jajja takk for slaktkritikken uansett
Lær deg "ekte" redigering, og du burde ikke snakke engelsk, da burde du i det minste kunne flytende:-p Lær deg vegas eller noe. Brukte windows movie maker før jeg og, men ettervert
forstod jeg at dette ikke var noe vitts så jeg lasta ned vegas 7.0+dvd og testa meg litt fram.
Og prøv og bruk litt bedre kamera, og du burde ikke laste opp filmen på youtube, youtube gjør den dårlige kvaliteten enda værre.


-Axel
Spanky's Avatar
Trådstarter
37 0
Sitat av pÅsan
Lær deg "ekte" redigering, og du burde ikke snakke engelsk, da burde du i det minste kunne flytende:-p Lær deg vegas eller noe.

-Axel
Vis hele sitatet...
Høyh! Bare så det er sagt jeg KAN snakke flytende englesk...
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Spanky
Høyh! Bare så det er sagt jeg KAN snakke flytende englesk...
Vis hele sitatet...
du er 16 år og kan flytende engelsk? tviler jeg sterkt på. Eller er du kanskje halvt amerikaner eller noe?
Sist endret av kosepaa; 22. november 2006 kl. 17:45.
Sitat av raze
Hva vil du vi skal si? Han spør oss hva vi synes. Og svarer ham, ja, det gjør vi. Men vi er jo ikke slemme heller. Vår kritikk er hans neste liste, hvis han har planer om å lage en ny film.
Vis hele sitatet...
Det er en viss fare for at jeg var sarkastisk.
(han er 16 ifølge profilen)
Sitat av Mesna
du er 16 år og kan flytende engelsk? tviler jeg sterkt på. Eller er du kanskje halvt amerikaner eller noe?
Vis hele sitatet...
Å være 16 og snakke flytende engelsk er da ikke totalt umulig. Jeg er 16 og snakker flytende engelsk, noe jeg har fått bekreftet både av lærere og bekjente i Amerika. Selvfølgelig er det relativt hva man betegner som "flytende".
</offtopic>

Tilbake til filmen: Dårlig kameraføring, jævla dårlig engelsk, forferdelig lyssetting etc. 6?
Sist endret av Hedges; 22. november 2006 kl. 18:01.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hahaha! Satan dette var dårlige saker! Jeg og noen kompiser laga noe lignende i 9. klasse, men den var _WAY_ bedre. Skal se om jeg klarer å lete den frem.. er jo lenge siden men

Uansett så var dette helt ubrukelig. Vi så skyggen av kameramannen, nooben gliste som en helt når han egentlig skulle vært død, og handlingsforløpet... ja, hva i alle dager? For ikke å nevne klippingen, lyden, scenene, kostymene.. Det var så lite gjennomført som det _overhodet_ kan bli. Hvordan dette kan være et endelig produkt er hinsides min fatteevne.
At dere hadde lite batteri og liten tid er dårlige unskyldninger. Også det at du bare brukte Windows Movie Maker.

Dersom dere hadde dårlig tid burde dere planlagt bedre, og at dere ikke hadde nok batteri er dårlig planlegning.

Man kan lage veldig gode filmer med veldig basic utstyr, man må bare vite hvordan man bruker det. Om man ikke vet hvordan man bruker det blir det dårlig resultat, derfor bør også karakteren gjennspeile dette. Selv har jeg lagd film på 5 timer hvor jeg redigerte i iMovie (OS X sitt Windows Movie Maker, på en måte). Og med 5 timer regner jeg alt fra idé til ferdig produkt med musikk og alt. Den samme filmen fikk jeg gode tilbakemeldinger på fra Head of Department på Film Department fra universitetet mitt. Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær