Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1955
har lenge tenkt å skaffe meg en lyddemper til paintball pistolen min ( spyder victor II )
den bråker gange mye og brukes ikke bare til paintball krig for å si det sånn. Så det er her en lyddemper kommer inn i bilde, men hvordan fungerer en lyddemper ? la oss si at vi tar ugangpunkt i en tom sprayboks, så fyller vi ded men skumgummi eller lignende, å så trer et rør igjennom slik at kulen kan pasere. noen som har prøvd lignende ting og hvet om dette vil fungere ? kom gjerne med ider og tips ...på forhånd takk.. (!)



hviss denne er feilpostet så flytt den !
Hva annet enn paintball SPILL, ikke krig, bruker du den til da?
Og hvorfor skal du ha lyd demper på en paintball MARKØR, ikke pistol.
Hvis du trer et rør gjennom er jo hele vitsen borte. Et skudd, være seg en kule eller en painball, presses ut av løpet ved hjelp av trykk. Lyddempere fungerer vet at de har mye større volum en løpet, og dermed gir gassen mer rom til å ekspandere før kulen forlater våpenet. Tenk på hvis du rister en sjampanjeflaske slik at korken flyr av men et bang, hvis du hadde hatt samme trykket i en flaske som hadde 30 ganger så tykk hals ville smellet blitt til et svakere pooof. =) Innsiden på en lyddemper er delt inn i små "rom" som lar gassen ekspandere og bremser den. Søk litt på google så finner du nok tegninger.

En lyddemper tar også en del av effekten, så å montere det på en paintball markør vil ikke være noe triks hvis du har tenkt å leke sniper!

Jeg vil også tilføye at lyddempere slik man ser på film er bare tøv, en rifle med fet lyddemper smeller fortsatt som bare fan. Det er lavere, men fortsatt et durabelig smell. For å få lyden enda lavere kan man benytte underlydskuler, men dette er mer avansert en det jeg kan. og også litt offtopic
Du kan skyte gjennom en melkekartong, det funker hvertfall fett på film^^ kan bli litt slitsomt å dra med seg mange melkekartonger da!!!
Stemmer det Rakkern sier. Men det er mulig å lage en lyddemper til paintball, ja :P

Hvor effektiv den vil være tør jeg ikke vedde en krone på :P Den lyden en lyddemper fjerner deler av, er KUN den lyden som kommer ut av munningen på våpenet. Altså, luft som er i bevegelse andre steder en rett uttafor munningen vil ikke bli dempa, ingen tekniske lyder fra våpenet vil bli dempa.

En lyddemper tar heller ikke så mye av lyden, sånt man ser på film er bare bullshit. Det smeller fortsatt veldig høyt, en lyddemper tar bare mesteparten av "trykket" i lyden, og litt av volumet.
Trådstarter
90 0
det høres ut som du har peiling rakkern, søkte på lage lyddemper på google og jeg fant bare masse piss om hvordan et eller annen kødd hadde blitt drept av en pistol som brukte en eksos potte som lyddemper....
hmmm.....jeg er ingen proff innafor paintball har bare spilt 3 ganger, men etter det jeg husker kommer ikke meste lyden ut av løpet men rett over der du holder på avtrekkern.
Det kommer an på hvilken type markør man har.

Don't bother learning how to make a paintball silencer unless it is for a pump gun or a closed bolt type gun.

If you make your own paintball silencer, it's home made. Home made silencers typically do not work well on semi-automatic style paintball guns as gas and noise is emitted from the entire body of the gun. To silence a semi-automatic style paintball marker you would have to encase the entire weapon in some kind of baffled tube to absorb all the gas and vibrations. This is just not practical.

Paintball markers with ported barrels also decrease the effectiveness of an over-the-muzzle paint ball silencer.

If a paintball silencer decreases your accuracy, velocity and speed as well as puts you at risk of doing something illegal, is learning how to make a paintball silencer even worth it?

According to many hard core devotees of the game, a silencer can be worth it depending on how you make your own paintball silencer and how successful the homemade silencer turns out to be as a tactical weapon on the field.
Vis hele sitatet...
Hentet fra http://www.paintball-tips-and-tricks...-silencer.html
Siden inneholder en del generell info rund lyddempere. Men det står stort sett hva jeg allerede har skrevet.

For planer over hvordan man lager en hjemmelaget se her:
http://www.google.no/search?hl=no&q=...S%C3%B8k&meta=

Skal ikke så veldig mye fantasi til før man har noe som kan funke, men du må huske at du mest sannsynlig ikke kommer til å merke særlig forskjell. Det kan jo se jævlig fett ut da, hvis du lager den litt skikkelig. =)
Mener å tro at bolten til Spyderene bråker mer enn selve "skuddet", derme er det lite hjelp i lyddemperen. Dog det er sikkert fet i camp. osv..
Sitat av Rakkern
Jeg vil også tilføye at lyddempere slik man ser på film er bare tøv, en rifle med fet lyddemper smeller fortsatt som bare fan. Det er lavere, men fortsatt et durabelig smell. For å få lyden enda lavere kan man benytte underlydskuler, men dette er mer avansert en det jeg kan. og også litt offtopic
Vis hele sitatet...
Wattafuck?

Sitat av Dark

En lyddemper tar heller ikke så mye av lyden, sånt man ser på film er bare bullshit. Det smeller fortsatt veldig høyt, en lyddemper tar bare mesteparten av "trykket" i lyden, og litt av volumet.
Vis hele sitatet...
Det dere sier her er direkte feil i enkelte tilfeller. Men til dels sant når det gjelder andre.
Du kan fjerne gass smellet 100% med lyddemper, det gjelder for alle våpen.
MEN du kan aldri fjerne den sjokkbølgen som oppstår når et objekt bryter lydmuren.
Så skal du ha et "whisper" våpen, så må prosjektilet holde en hastighet under ca. 320m/sek.
Mange våpen har dette, bla. H&K MP5SD2 er lydløs! På denne er det kun bolten og utkastet som lager smell, lyden fra kula høres mest ut som et hurtig "swish" i det den forlater "løpet" (som egentlig er en lang lyddemper).
Oookay, nåå..jeg spiller paintball aktivt og du med spyder'n. IKKE GJØR FAENSKAP MED BØRSA DI Det er sånt som får paintball til å få et dårlig rykte, og det er bolten som lager det meste av lyden i en markør så no effektiv lyddemper er ikke mulig.
Kan jeg be alle om å holde seg til topic i denne tråden? Det er snakk om paintballvåpen (markører) og lyddempere, ikke om ekte våpen og overlydskuler...
Sist endret av meitemark; 1. oktober 2006 kl. 23:39.
du kan jo kjøpe deg en lydemper, jeg hadde lyddemper til ett av mine painball våpen...
Det var laget som en forlengelse som du tredde på løpet med store huller i 1cmx2cm også var det skumgummi rundt der igjen,skumgummien var veldig "luftig" hvis den er kommpakt så går jo hele vitsen vekk, og så var det en rør ute på skumgummien igjen.
lydemperen min var ikke hjemmelaget, så det går og bestille hvis du leter litt på nettet
Sist endret av wrap; 1. oktober 2006 kl. 22:54.
Kan legge til at det finnes lyddempere til paintball-markører. De er ofte brukt at butikker til å teste markørene med. De fungerer slikt som jeg sa tidligere: bolten lager lyd men, noe av lufttrykk-lyden forsvinner.

offt.:
Armin Meiwes det heter faktisk markør. Disse markørene ble brukt til å markere kuer, før noen fant ut at det kunne være moro å markere hverandre.

M&G du er ute på tur som vanlig. Mener og tror at det du sier der ble motbevist på mythbusters ?!
Putt på et annet løp enn det original og vips så bråker markørn litt mindre
Finn deg ett rør som er endel bredere enn løpet. Jeg har ikke noen formler på lengde å bredde, så du får prøve deg frem. Jeg hadde lagt inni skumgummi (ikke kompakt type) og testa med forskjellige instillinger. skal du få et virkelig lydløst våpen, må du dekke hele driten i skumgummi, og det vil du ikke.

Jeg kunner ramsa opp masse info om ekte lyddemperem, men det hadde vært OT. Folk kan heller PM'e meg.
Sitat av SkiM
M&G du er ute på tur som vanlig. Mener og tror at det du sier der ble motbevist på mythbusters ?!
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Både PB og lyddempere har jeg god greie på. I løpet av mine 35 år så har jeg vært med på en del, og har faktisk tatt med meg litt lærdom på veien.
Skyting med skarpe våpen har jeg drevet med siden 1984, og PB har jeg drevet med siden 1994.