Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3826
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130258

Seriøst liksom? Er synd at han døde, men at folk skal gå amok og hakke opp rokker synes jeg er litt teit.

Ur comment?
Dette er utrolig teit måte handle på om det er en måte å "hevne" tapet av Steve Irwin. Måten rokka reagerte på var helt sikkert pga den følte seg truet, og handlet slik den er av natur. Steve hadde egentlig bare lagt igjen flaksen sin hjemme den dagen for å si det mildt. Å ta seg ei rokke og lemleste den, vil ikke bringe den dyreglade karen tilbake. Et tap er et tap, det er bare noe folk må innse at han er borte. Trodde hvertfall at mange forstod at rokka ikke gjorde dette med vilje, men tydeligvis ikke. Regner egentlig bare med at den ikke tenkte "skal stikke han her, likte han bare ikke!"

Og i det hele tatt om det er for å hevne Steve, er det ikke akkurat noe han ville likt! Slik en dyrevenn han var, ville han snudd seg i graven om han fikk vite om dette!
Sist endret av Freakbag; 12. september 2006 kl. 14:46.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Som Irwin ville sagt, shes a beautiful creature. Han mente dette uansett skapning. Og han ville aldri ønsket at noen skulle skade noen levende vesner pga de har gjort noe galt. Alle gjør av natur det som er riktigst for dem. piggrokken følte seg truet, og gjorde det den følte var riktig.
Iflg. en artikkel jeg leste i dag er det ofte fiskere som får piggrokker i garnet kapper av halen for å unngå å bli stukket av den... Det er ikke sikkert dette har noe med Irwin å gjøre i det hele tatt. Men hvis så skulle være tilfelle er jo det trist, og som tidligere nevnt i tråden helt imot det Steve sto for.
ENDELIG er det noen som tar opp kampen mot piggrokka.
ENDELIG er det noen som skal hevne Steve Irwin!

Håper at alle rokkene dør så slipper flere uskyldige å dø
vem bryr seg om Stewe Irwin eller Piggrokkene, påvirker meg på ingen måte at noen av dem tok kvelden
Så kommer 10 piggrokker å dreper 10 mennesker hver. Så tar USA å erklerer krig mot havet. Og taper. Vel....

Idioter som gjør det der. Håper helvete finnes, og de havner der...
For å være ærlig, syns jeg at folk burde forvente at Irwin skulle dø. Spesielt når han kastet seg over de farlige dyr for å vise PR-stunt. Når han plutselig døde, er han blitt en helt og vennlig og alt det der. Akkurat som Prinsesse Diana da hun døde. Selv om mange snakket dritt om henne før hennes død. Snart hyller vi Jackass folk for deres død i stunt...

Og det burde være en lov som gir rett oss til å skyte folk som angriper dyr/fisk. Spesielt når de ikke har tenkt å spise dem. Tviler på at de vil spise halen...
Enig med marsboer, det er ikke naturlig at dyr blir lekt med i det hele tatt.
Hadde jeg vært en slang hadde jeg bitt ham med en gang han følte seg trygg.

Steve Irwin died as he lived, with animals firmly in his heart!
Sitat av Grimdoc
Steve Irwin died as he lived, with animals firmly in his heart!
Vis hele sitatet...
lol...

Er enig med at man ikke skal plage dyr unødvending for underholdning, men å drepe rokker etter at rokka har drept han er jo helt på trynet. Hva faen har de rokkene gjort liksom?'

Tias: Du har et godt poeng der. Men hvis det viser seg at folk springer etter rokkene for "å ta dem", bare pga Irwin, så er det teit.
Sist endret av Lille My; 12. september 2006 kl. 17:07.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Og på tiden siden Irwins død så er hva, 100 arter utryddet?

Jeg tror helt alvorlig ikke at dette er så veldig big deal, Australia er et stort land, et jævla kontinent faktisk, og at en del pigrokker dør der er vel ikke annet enn forventet.
Sitat av mxyzptlk
Iflg. en artikkel jeg leste i dag er det ofte fiskere som får piggrokker i garnet kapper av halen for å unngå å bli stukket av den... Det er ikke sikkert dette har noe med Irwin å gjøre i det hele tatt. Men hvis så skulle være tilfelle er jo det trist, og som tidligere nevnt i tråden helt imot det Steve sto for.
Vis hele sitatet...
Om rokkene skal takest inn som fangst er det vel for så vidt greit, men om de slippes ut igjen. Er det som du sier, trist!

Sitat av gæærn
ENDELIG er det noen som tar opp kampen mot piggrokka.
ENDELIG er det noen som skal hevne Steve Irwin!

Håper at alle rokkene dør så slipper flere uskyldige å dø
Vis hele sitatet...
Så tar vi å dreper alle slanger, slik ingen fler blir bitt?
Så tar vi alle elefanter, slik ingen blir trampet i hel?
Så tar vi alle løver, slik ingen blir drept der også?

Virkelig produktivt synspunkt der du, skulle virkelig tatt å gått videre med den der

Og dette var et kort eksempel om hvordan man kan bruke ironi
Det at rokkene får halen kappet av er ikke så ille som det høres ut:
-Halen brukes ikke til noe.
-Den får ikke vondt av det.
-Mennesker (og dyr) i nærheten slipper å bli stukket ved ett uhell.

Men ikke misforstå meg, jeg er 100% mot drepingen av rokker som "hevn".
Sitat av Rakettsau
Det at rokkene får halen kappet av er ikke så ille som det høres ut:
-Halen brukes ikke til noe.
-Den får ikke vondt av det.
-Mennesker (og dyr) i nærheten slipper å bli stukket ved ett uhell.

Men ikke misforstå meg, jeg er 100% mot drepingen av rokker som "hevn".
Vis hele sitatet...
Bruker de ikke den? Vel, jeg vet om ei rokke som har funnet en ting ho kan gjøre med halen sin. Får ikke de vondt? Hvor har du lest det?
Prøver ikke hardt å være en drittsekk, men lurer bare på hvor du har det fra
Dyrepasseren på SeaWorld i San Diego sa det.
Edit: Fra Wikipedia:
The stinger may break off, which is non-fatal to the stingray, and will be regrown
Vis hele sitatet...
Sist endret av Rakettsau; 12. september 2006 kl. 17:35.
Sitat av Rakettsau
Dyrepasseren på SeaWorld i San Diego sa det.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg ikke si noe på det
Sitat av Rakettsau
Det at rokkene får halen kappet av er ikke så ille som det høres ut:
-Halen brukes ikke til noe.
-Den får ikke vondt av det.
-Mennesker (og dyr) i nærheten slipper å bli stukket ved ett uhell.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått inntrykk av at rokkene bruker halen til å forsvare seg med siden det var halen som drepte Irwin. Ved å fjerne halen, har rokkene ingenting å forsvare seg med mot dyrene i havet. Da blir de lette mål. Og jeg tviler på at de stakk ved uhell
Sitat av marsboer
Jeg har fått inntrykk av at rokkene bruker halen til å forsvare seg med siden det var halen som drepte Irwin. Ved å fjerne halen, har rokkene ingenting å forsvare seg med mot dyrene i havet. Da blir de lette mål. Og jeg tviler på at de stakk ved uhell
Vis hele sitatet...
Kunne egentlig ikke sagt det bedre selv, det er jo en form for selvforsvar ville jeg tro. Dette er bare noe jeg tror da selvfølgelig
Den største "fienden" til rokkene er faktisk hai, og piggen klarer ikke å komme seg gjennom huden til dem.
Halen vippes for det meste mot det som skremmer rokken for å skremme tilbake så Irwin var på feil sted til feil tid.
Sitat av Rakettsau
Det at rokkene får halen kappet av er ikke så ille som det høres ut:
-Halen brukes ikke til noe.
-Den får ikke vondt av det.
-Mennesker (og dyr) i nærheten slipper å bli stukket ved ett uhell.
Vis hele sitatet...
Du sier den ikke bruker halen til noe, men den bruker jo halen som et forsvarsvåpen, og vil midlertidig bli forsvarsløs da du kapper den av.

Samtidig, hva er vitsen i å kappe den av i det hele tatt, om den bare vokser ut igjen?
Sist endret av Grimdoc; 12. september 2006 kl. 17:54.
Sitat av Rakettsau
Den største "fienden" til rokkene er faktisk hai, og piggen klarer ikke å komme seg gjennom huden til dem.
Halen vippes for det meste mot det som skremmer rokken for å skremme tilbake så Irwin var på feil sted til feil tid.
Vis hele sitatet...
Hei igjen du!
Du motsier jo deg selv nå? De bruker jo piggen til å skremme, det er jo en form for funksjon det også? Er ikke du enig?
Nei, Steve var akkurat der han skulle være han, skulle spille inn dokumentar. Det jeg er enig i, er at han hadde uflaks, enkelt og greit, men med fatale følger

Sitat av Grimdoc
Du sier den ikke bruker halen til noe, men den bruker jo halen som et forsvarsvåpen, og vil midlertidig bli forsvarsløs da du kapper den av.

Samtidig, hva er vitsen i å kappe den av i det hele tatt, om den bare vokser ut igjen?
Vis hele sitatet...
Første mann til mølla ser jeg
klarer piggen gå gjennom ett menneske, kan jeg garantere at haien bli skada.
Verden er faktisk verdens sykeste plass for syke ting.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Selvsagt kan den bruke piggen til å skade andre. Det er derfor det er gift i den. Men rokker er meget fredlige dyr. Det skal mye til for å provosere dem, de er derfor ikke regnet som farlige.

Jeg vet ikke hva Irwin gjorde før han ble stukket, men om man har sett noen programmer med den mannen kan vi vel annta at han holdt på med noe dumt. "Se ikke røre" er en flott leveregel innen dykking. Da spessielt i tropiske strøk. Dette gjelder fisk så vel som koraller.

Jeg mener nå mannen fikk som han fortjente... han har aldri vært min helt. At folk hevner seg på rokker er like ufornufftig som å rovfiske på hai siden man tror dyret er farlig. Det er overveldene mange flere som blir drept av kokosnøtter en av hai. Haier er generelt ikke farlig for mennesker.
Spiller jo faen ingen rolle om halen gror ut eller ikke. "Hevner" man døden til Irwin er man bare hjernedød uansett hvilken måte man gjør det på.
Sitat av eriksb
klarer piggen gå gjennom ett menneske, kan jeg garantere at haien bli skada.
Vis hele sitatet...
Har du kjent på haiskinn noen gang? Haiskinn og menneskehud er to veldig forskjellige ting. Haiskinn begynner du å blø av hvis du gnir hardt nok på det, så hardt og grovt er det.
Vel, samme hva, om den kan bruke den til å forsvare seg eller ikke: Disse ti døde tydeligvis som en følge av den ble kappa av (ellers virker det jo litt rart at de plutselig døde like etter at den ble kutta - 1 kunne ha vært en tilfeldighet, 2 kunne ha vært et sammentreff, men TI stykker, da er det ikke noen tilfeldighet), så at de ikke har vondt av det høres rett og slett feil ut. Er jo også en ganske stor forskjell på hele halen, og selve piggen. Tviler sterkt på at de kan vokse ut hele halen igjen, selve piggen er noe helt annet, tror nok det var bare selve den han vokteren snakka om.
Det stemmer nok. Den piggen er taggete og har et LAG med gift rundt seg, den er ikke tilknyttet en sprøytekjertel med gift eller noe. Så det stemmer nok det du sier, piggen (med mothaker) setter seg fast i en angriper, angriperen sliter med giften og piggen mens rokka kan stikke av uhindret.
Vet det er kanskje litt offtopic akkurat nå, men må bare si at bortgangen av Steve Irwin har skapt mye oppstyr. Det er så ufattelige mange meninger om hva han har gjort av rett og gale. Mange sier også imot på at han var en dyrevenn, og at det han gjorde var for det meste å provosere dyrene. Som førte til den vanlige replikken "Crickey! He's/She's mad!"
Siden videoen ikke er sluppet ut, og tvilsomt ser ut til å komme med det første, så er det mange som trekker konklusjoner uten å vite hva som egentlig skjedde. Videoen beviser hva som skjedde, men eneste som har forklart hva som skjedde, var han som filmet, tror det var kompisen om jeg ikke er alt for langt på jordet. Lurer egentlig på om "folket" hadde fallt mer til ro om de fikk med egne øyne se hva som virkelig skjedde, enn hva å høre på en mann fortelle om det?
Først dreper en piggrokke et menneske. Så dreper menneskene ti piggrokker. I morgen vil gatene være dekket av menneskeblod, når piggrokkene erklærer krig på menneskeheten og demonstrerer sin mestring av zero point energy og laserpigger.

Jeg har svømt bortpå en piggrokke en gang, og den var forholdsvis fredelig der den lå.
Sitat av Freakbag
Så tar vi å dreper alle slanger, slik ingen fler blir bitt?
Så tar vi alle elefanter, slik ingen blir trampet i hel?
Så tar vi alle løver, slik ingen blir drept der også?

Virkelig produktivt synspunkt der du, skulle virkelig tatt å gått videre med den der

Og dette var et kort eksempel om hvordan man kan bruke ironi
Vis hele sitatet...
Du er, mest sansynligvis, den eneste som leste innlegget mitt seriøst.
Sitat av gæærn
ENDELIG er det noen som tar opp kampen mot piggrokka.
ENDELIG er det noen som skal hevne Steve Irwin!

Håper at alle rokkene dør så slipper flere uskyldige å dø
Vis hele sitatet...
Vi skal vel ikke bare drepe alle sjødyr da? Så er vi ferdige med det liksom. Forbanna idiot, tenker du ikke?

Steve Irwin levde for det han gjorde, han gjorde noe godt.
Sitat av gæærn
Du er, mest sansynligvis, den eneste som leste innlegget mitt seriøst.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg faktisk ikke. Og om du ikke har noe seriøst å komme med når det gjelder noe sånt, er ikke det like greit å klikke seg vekk fra emnet og lese et annet da? Spar oss

Sitat av Lundern
Vi skal vel ikke bare drepe alle sjødyr da? Så er vi ferdige med det liksom. Forbanna idiot, tenker du ikke?

Steve Irwin levde for det han gjorde, han gjorde noe godt.
Vis hele sitatet...
Forbanna idiot ville jeg ikke si, kanskje det går på "det enkle er ofte det beste".
Men trangsynt ville jeg klart si det er
Veldig unødvendig mener jeg...
Lemleste fisk og legge dem igjen...
Litt offtopic: er det noen som har sett videoen av når han døde? Vet det er skrevet i avisene at den skal aldri ut, men man vet jo aldri på det O store internett.
Ontopic: RIP Steve, gla du ikke ser dette....
Steve Irwin
Søskenbarnet mitt har studert i Australia noen år nå, og han fortalte meg at dyreparken til steve irwin er sikkelig dårlig. Dyrene dør vist hele tida
så, ikke tro alt dere ser på tv. Selv om han virket som personen som var mest glad i dyr i hele verden så trenger ikke det å være sant
Sitat av hallaise
Litt offtopic: er det noen som har sett videoen av når han døde? Vet det er skrevet i avisene at den skal aldri ut, men man vet jo aldri på det O store internett.
Ontopic: RIP Steve, gla du ikke ser dette....
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet, har videoen av Steve Irwins død blitt brent av politiet. Hvis denne videoen hadde havnet på nettet hadde det vært utrolig trist.

(Hei forresten, helt ny på forumet.)
Sitat av Jokr
Steve Irwin
Søskenbarnet mitt har studert i Australia noen år nå, og han fortalte meg at dyreparken til steve irwin er sikkelig dårlig. Dyrene dør vist hele tida
så, ikke tro alt dere ser på tv. Selv om han virket som personen som var mest glad i dyr i hele verden så trenger ikke det å være sant
Vis hele sitatet...
Øh, ok. Jeg var der for halvannet år siden, da var den ganske bra vil jeg si.