Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1085
Jeg formaterte dataen i dag å prøvde å innstalerte windows Xp pro.
Men kommer opp etter den har restarta første gang "Feil under lasting av oprativsystem"

Har prøvd med 2 forskjellige hardisker... Men samme problemet på begge.
Så lurte på om noen av dere har hatt samme problem eller har noe svar?


\\Play4Fun
Har du orginal eller pirat xp? Jeg har hatt det problemet, men jeg har orginal xp, prøv en annen xp cd du.. kanskje det funker =)
Trådstarter
85 0
Glemte å skrive... har prøvd 2 forskjellige typer crack xp plater.
Har du orginal eller pirat xp? Jeg har hatt det problemet, men jeg har orginal xp, prøv en annen xp cd du.. kanskje det funker =)
Trådstarter
85 0
Har ikke orginal...
Bruker en jeg lasta fra norbits.
Trådstarter
85 0
bump trenger forsatt hjelp..
Hvilke typer harddisker har du?
Trådstarter
85 0
En Maxtor å en Seagate.
Okei.. -.-

Nå mente jeg hvilken type harddisk, som i IDE / SATA e.l, og når i oppstarten er det feilmeldingen kommer? Får du sett windows xp logoen?
Trådstarter
85 0
Det er IDE. Får feilmelinga rett etter du har velgt partisjon.

Men kan det ha noe med harddisken å gjøre?
For da bestiller jeg bare ny... Men vill helst ha hatt en billig løsning.
Valgt partisjon? hva mener du? Kommer dette etter du har installert? Eller rett etter du har startet installasjon?
Trådstarter
85 0
Rett etter jeg har startet installasjonen. Etter jeg har formatert å valgt fil typer på harddisken.
Så kommer den dataen starter på nytt om 15 sec...

Så starter den å går forbi forsiden å videre til der det svart å står alt om daten med hvit skrift om du forstår...
Hvor mange harddisker har du i maskinen din? For det virker som om du har boot record på en annen harddisk. Og så leses denne av når du starter opp, og prøver å starte ditt gamle operativsystem som du har fjernet.

Prøv å koble fra den harddisken du vet du ikke skal installere windows xp på, og så prøver du å installere. Når du er ferdig kobler du den til igjen.
Trådstarter
85 0
Kobler alltid ut alle andre disker før jeg formatere....(formaterte feil ei gang mista 230gb med serier :S)

Å har nå prøvd igjen.

Alt går som normart... jeg starter dataen booter opp på cda... så kommer jeg inn velger slette partisjon å lager en ny med NTFS hurti å starter så når den æ ferdig å dataen restarter så kommer den videre til den svarte skjermen med den hvite teksen så kommer det opp den erroren.
Skaff deg en annen XP CD og prøv igjen.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Prøv å ikke ta hurtig kanskje? Hurtig er for de som ikke har tolmodighet :P Men har alldri vært borte i det problemet. Kan jo være noe galt med cd'en fra norbits da. Siden den er pirat, er det jo ingen garanti for at den funker. Løp og kjøp en student version av winXP
Trådstarter
85 0
Oki ska prøve med den andre cda nå. å ikke prøve hurti vist ikke så ringer jeg til en data butikk eller no.... men takk for hjelpen
Problem, officer?
thomasf's Avatar
tviler på databutikker kan hjelpe deg noe mer enn det vi kan her. du hadde vært overrasket over å finne ut hvor mange av folka som jobber der som har null ekspertise what-so-ever vær tålmodig og se hvor langt du kommer her.

jeg vil anbefale deg å prøve flere forskjellige utgaver av winxp, evt. linux eller andre OS. har du det samme problemet hele tiden så kan du konstatere at det er en hardware-feil. i tillegg ville jeg prøvd å røsket ut noen komponenter som du ikke har bruk for når du skal formatere. f.eks USB-porter og lyd-kort. for mange komponenter som skal installeres på en gang kan føre til ustabilitet og i verste fall dysfunksjonalitet i operativsystemet ditt.

lykke til!

edit1: CDene jeg lasta ned hos norbits virka ikke med meg heller. last ned fra torrentspy.com.
Sist endret av thomasf; 27. juli 2006 kl. 10:14.
Trådstarter
85 0
Oki tar å kobler den fra værandre da... så får jeg tørke støv oxo hehe
Men om noen andre har noe ting de tror så ikke vær stille bare å rope ut...

I need help... siser i fra om jeg får de til å hvordan i tilfelle noen andre får samme problem
Start cd'n, slett partisjonen/e på begge hardiskene. Oprrett så 1 partisjon på begge hardiskene, velg hvilken hardisk du vil instalere XP på, og vips, så skal det funke.
Vanligvis er det ikke at folk som jobber på databutikker ikke har peil... det er vel mere det at det koster med support. Hvis du ikke betaler er det ingen grunn til at dem skal gidde hjelpe deg.
Jo vanligvis er det slik at folk i "databutikker" ikke kan noe særlig. Det du beskriver her høres ut som ekstremt dårlig kundeservice, noe en bedrift ikke ønsker seg.
Hvor mye RAM har du i riggen din? Hvis du har to eller fler brikker, forsøk å fjerne brikker til du har en igjen og forsøk en ny installasjon. Det høres ut som om en av brikkene dine ikke plukker opp data som den skal - RAM benyttes under lasting av OS filene under installasjonen. Filen du beskriver er ikke så uvanlig.

"Last night I stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died."
Sitat av nPulz
Jo vanligvis er det slik at folk i "databutikker" ikke kan noe særlig. Det du beskriver her høres ut som ekstremt dårlig kundeservice, noe en bedrift ikke ønsker seg.
Vis hele sitatet...
Det er det mest idiotiske jeg har hørt. Tydelig at du er lærling.
Hvis en databutikk bruker 2 timer med support på en datamaskin er det garantert et tap ved salget av datamaskinen. Er det en garantisak, klart det skal repareres gratis, men hvis kunde messer opp datamaskinen sin selv må dem da ordne det selv også, eller betale for det.

Det du sier der er akkurat som om en kom tilbake til bilforhandleren etter å ha krasjet bilen og krevd at dem rettet det opp som goodwill... Det er jo garanti på PCen... Vi i min butikk tar 600kroner for en recovery, og det er rimelig. Da skaffer vi også evt. recovery cd hvis det er nødvendig.

Vi gjør dette rask og effektivt. Dem fleste innser at dette for dem er langt billigere en å gjøre det selv. Kundene måtte bruke mange timer på det, og det er mulig dem ikke klarer det engang.

Lei for å dra opp en gammel tråd, bare ble litt engasjert Jobber jo i en "databutikk".