Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1370
Er ute etter en ny mobiltelefon, men er usikker på hvilken.

1. Bluetooth er et must.
2. Symbian er et must.
3. Den skal se bra ut.


Dette er noen av hovedkravene, prisen bør heller ikke være skyhøy. Den skal vel egentlig brukes mest som et leketøy, men også som kamera i tilfeller hvor digitalkameraet er hjemme. Hadde vært fint om den hadde plass til minnebrikke så jeg kunne fått noen mp3'er innpå også.

Grunnen til at jeg vil ha Symbian er vel fordi jeg har lyst til å konfigruere endel selv, sitte å prøve meg frem med diverse innstillinger. Dessuten er det en hel rekke programmer som krever symbian i disse dager. Windows greiene til mobil funker jo forståvidt også.

WLAN hadde også vært litt kos, men såvidt jeg vet er det vel bare I-mates og QTek som har WLAN.

Har sett på disse:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313473 - QTek8310
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314814 - I-mate SP5m
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319584 - Nokia N71

Selv om jeg synes disse er noe dyre så ser jeg på de som gode kandidater.
kjøp heller nokia 3410 og 6310i. er eneste jeg bruker og som funker en stund. har mange liggende viss du er intr!
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319578 - Nokia E60, den har Symbian,Bluetooth og WLAN . Men den har ikke kamera
du kan jo sjekke ut nokia n80 eller n81 eller hva de nå heter, den er ganske bra 3mp kamera, minnebrikke slot symbian wlan ++
Det er jo bare en av mobilene du har sett på som bruker symbian, da Selv har jeg qtek 8300. Ville heller kjøpt den enn i-mate sp5m fordi den koster 1000 spenn mindre og er samme telefonen.
Berre's Avatar
Trådstarter
Oi, skrev dette ganske seint igår. Trenger naturligvis ikke å være symbian, men et OS som det er mulig å redigere masse på. Jeg trenger en mobil med masse muligheter.

Takk for alle gode tips, vurderer å bruke litt penger på mobil nå =)

Sitat av A l e x Z
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319578 - Nokia E60, den har Symbian,Bluetooth og WLAN . Men den har ikke kamera
Vis hele sitatet...

hvor ser du at denne har WLAN? Fant ikke noe om det jeg.



Sitat av komplett.no
Trådløst grensesnitt Bluetooth, Infrared (IrDA), IEEE 802.11g, IEEE 802.11e, IEEE 802.11i
Computer Link Ja
Vis hele sitatet...
Dette som vil si at det er WLAN?
Sitat av Kr33g
du kan jo sjekke ut nokia n80 eller n81 eller hva de nå heter, den er ganske bra 3mp kamera, minnebrikke slot symbian wlan ++
Vis hele sitatet...
Men prisen er høy på N80 iallefall.
Berre's Avatar
Trådstarter
Å fått det jeg leter etter for ikke så høyt over 3000 hadde vært fint, er ikke sikker på om jeg vil bruke hele 3000 heller. Men blir vanskelig med kravene mine


Men et vidretegning av abonoment fra mine foreldre hadde sikkert vært mulig, det gjorde de i allefall sist jeg kjøpte meg mobiltelefon. Så om dere finner no'n fine tilbud så er det bare å hive inn en link =)

Du har valgt følgende:
1 stk. Qtek 8300 Quadband, EDGE,1.3 Kam,Blueth,MP3, WLAN (På lager 11)
1 stk. NetCom YoungTalk Tegning/oppgradering m/12mnd bindingstid (På lager 20+)
1 stk. Sandisk 512MB Secure Digital Mini 5 års garanti (På lager 20+)

2 041, NOK. Ser ut som det blir en slik med YoungTalk. Noen som vet om det er mulig å beholde nummeret når man går over til YoungTalk?

Skal prøve å få min mor til å vidreføre sitt Netcom abonoment istedet, så det blir litt billigere også
Sist endret av Berre; 24. juni 2006 kl. 13:29.
kjøper du youngtalk er du dum. det er ett av de dyreste på markedet. 1.99 pr minutt. tror også det var 80øre pr sms, også er du pålagt å kjøpe ringe tid for kr200 i måneden.
Sitat av FEARme
kjøper du youngtalk er du dum. det er ett av de dyreste på markedet. 1.99 pr minutt. tror også det var 80øre pr sms, også er du pålagt å kjøpe ringe tid for kr200 i måneden.
Vis hele sitatet...
Skjekk før du poster!! Tulling
https://netcom.no/privat/abonnement/youngtalk.html

Minutt: 1,99
SMS: 0,69
MMS: 1,99

Pålagt og pålagt fru blom, det er jo et abbonoment. Du slipper å tenke på å kjøpe kontantkort, du ringer/tekster for alle 200,-
Jeg har det selv, og synes det er ypperlig!
Gratis å overføre nummer mener jeg.
Fri etablering (normalt kr 199,-) for nytegning og innportering av abonnement.
Vis hele sitatet...
Sist endret av ZyPreXa; 24. juni 2006 kl. 16:36.
Beklager hvis jeg går off-topic nå, men poster dette som en liten tankevekker.

Jeg er selv av den oppfatning at telefonen min ikke skal kunne erstatte MP3-spilleren eller digitalkameraet mitt. Telefonen skal være et verktøy som lar meg ringe, sende tekstmeldinger/multimediameldinger, samt at den er rask (det skulle i mine øyne ikke være et problem i vår teknologiske tidsalder, men som desverre ikke er tilfelle). Nå skal det sies at jeg er fullstendig klar over at det stilles andre krav til andre personer. Men jeg ber deg derfor om å tenke nøye igjennom hva du egentlig har bruk for. Kan jo nevne at jeg selv har en Nokia 6170, en telefon jeg er meget fornøyd med og som jeg kommer til å ha så lenge som mulig. Kameraet bruker jeg, men det er kun for å sende bilder som MMS. Og da spiller kvaliteten liten rolle.

En god MP3-spiller får du til en rimelig penge. Grunnen til at jeg misliker MP3-telefonene, er mye knyttet til levetiden. Jeg hører nærmest ustanselig på musikk, som da vil si at levetiden på telefonen ville blitt lik Abels levetid.

Når det er sagt, kan jeg skjønne at det er stas med en ny telefon. Men har hatt en del kamerater som mer enn gjerne ville byttet til andre telefoner, som har batterilevetid, størrelse og hastighet som sine hovedformåler.

Men for all del, kjøp i vei!
Sist endret av raze; 24. juni 2006 kl. 17:01.
Broren min har Nokia E60, så jeg veit det .. Hvis jeg ikke husker helt feil da :s . Jeg mener å huske at han sa det .. Han logget ihvertfall innpå nettverket våres med mobilen og satt på adsl linja våres .
Sist endret av A l e x Z; 24. juni 2006 kl. 21:22.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ikke kjøp Sony Ericsson K700i...! Bare noe skrap! Joysticken blir lett ødelagt, og kameraet er elendig! Anbefaler W800i da.. Eller var det W600i?
k700i er gammal da. k750i er ganske ok, men slår ikke 6310i på noen måter!
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av BomberMan
Ikke kjøp Sony Ericsson K700i...! Bare noe skrap! Joysticken blir lett ødelagt, og kameraet er elendig! Anbefaler W800i da.. Eller var det W600i?
Vis hele sitatet...

Liker ingen av de mobilene du har nevnt, og om du hadde lest tråden nøye ser du at jeg ikke skal kjøpe en k700i, men at jeg har en.

Skal muligens kjøpe meg en QTek 8300!


EDIT:

Oi, har ikke skrevet at jeg har k700i, men det har jeg ihvertfall. Så har ingen planer om å kjøpe den heller =)
Sist endret av Berre; 24. juni 2006 kl. 22:38.
Kan så absolutt anbefale Nokia 6280. Den har blåtann, G3, EDGE, kamera, osv osv. Den koster vel nøyaktig 3000 kr ny, går for 500 mindre på qxl, ubrukt eller brukt. Ta en kikk på den du
send en pm når du har kjøpt deg ny mobil viss du vill selge k700i`n! syns den er helt ok jeg. særlig med plastikkfutural!
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rusmisbrukern
send en pm når du har kjøpt deg ny mobil viss du vill selge k700i`n! syns den er helt ok jeg. særlig med plastikkfutural!
Vis hele sitatet...

Den er vel ikke verdt å sende til oslo for å selge den? Er jo knapt verdt noe den telefonen
er den skadefri med lader å boks så kan jeg gi deg en 400 koronas? err vell bedre enn å kaste den`?
Berre's Avatar
Trådstarter
Orker ikke sende den for å tjene så lite, da tar jeg den heller til fylle telefon =)

Sitat av raze
Beklager hvis jeg går off-topic nå, men poster dette som en liten tankevekker.

Jeg er selv av den oppfatning at telefonen min ikke skal kunne erstatte MP3-spilleren eller digitalkameraet mitt. Telefonen skal være et verktøy som lar meg ringe, sende tekstmeldinger/multimediameldinger, samt at den er rask (det skulle i mine øyne ikke være et problem i vår teknologiske tidsalder, men som desverre ikke er tilfelle). Nå skal det sies at jeg er fullstendig klar over at det stilles andre krav til andre personer. Men jeg ber deg derfor om å tenke nøye igjennom hva du egentlig har bruk for. Kan jo nevne at jeg selv har en Nokia 6170, en telefon jeg er meget fornøyd med og som jeg kommer til å ha så lenge som mulig. Kameraet bruker jeg, men det er kun for å sende bilder som MMS. Og da spiller kvaliteten liten rolle.

En god MP3-spiller får du til en rimelig penge. Grunnen til at jeg misliker MP3-telefonene, er mye knyttet til levetiden. Jeg hører nærmest ustanselig på musikk, som da vil si at levetiden på telefonen ville blitt lik Abels levetid.

Når det er sagt, kan jeg skjønne at det er stas med en ny telefon. Men har hatt en del kamerater som mer enn gjerne ville byttet til andre telefoner, som har batterilevetid, størrelse og hastighet som sine hovedformåler.

Men for all del, kjøp i vei!
Vis hele sitatet...

Jeg orker ikke å dra med meg Mp3-spiller, Digitalkamera og mobiltelefon når jeg skal ut å gå meg en tur. Likere å ha med seg en mobiltelefon som har alt innebygd, det trenger ikke være topp-kvalitet på bildene, heller ikke være 1000 sanger på Mp3'en, men at det er noe.
motorola mpx 220 silver/black har 34 mb lagringsplass mp3 og 1,4 megapixler kamera og filming


bra og holdbar
Berre's Avatar
Trådstarter
Sitat av pyrogutt
motorola mpx 220 silver/black har 34 mb lagringsplass mp3 og 1,4 megapixler kamera og filming


bra og holdbar
Vis hele sitatet...

Symbian / Windows OS?
WLAN (Helst) ?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av goillum
Symbian / Windows OS?
WLAN (Helst) ?
Vis hele sitatet...
Den til venstre: http://www.kleinweder.ch/220/Screens-2.jpg

Windows mobile 2003
Sist endret av Alphanio; 25. juni 2006 kl. 21:45.
En kompis av meg har denne mobilen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313474

Prisen er ganske høy om du ikke skal ha abonnement, og det er heller ikke symbian OS, isteden er det Microsoft Windows Mobile 5.0, noe som i mine øyne er mye bedre
Berre's Avatar
Trådstarter
Virker som jeg skal ta mopedlappen i sommer også, så får se om det ble penger til mobil her. Om jeg skal kjøre opp til moped trenger jeg jo såklart penger til moped også =)


Men Tusen tusen takk for all hjelp og tips.