Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 751
Jeg har nå en 512MB RAM på maskinen min. Og siden jeg har kjøpt meg nytt skjermkort og greier, fant jeg ut at jeg må skaffe meg litt mer minne på maskinen. En kompis sa at det kunne ha vært greit å kjøpe en minnebrikke på 1024MB istedet for 2x 512MB...

Er det noen brikker som kan anbefales? Helst innen en prisklasse fra 1000kr-ca 1500kr.
Setter pris på mest mulig info...
2x 512MB er bedre enn 1x 1024MB trodde jeg da..
Er det PC3200 du er ute etter?
Tror corsair er et godt merke.
Sannsynligheten for at du kommer til å merke forskjell på 2X512MB kontra 1X1024MB er forsvinnende liten. Jeg anbefaler deg å kjøpe den en 512MB-brikke til av samme type som du har nå.
Shibbster's Avatar
Trådstarter
Er ikke ute etter noe bestemt merke. Vil ha ett som holder mål liksom...

Hvorfor er 2x512mb bedre enn 1x 1024?

Kan dette være ett bra kjøp?
Link.
Sist endret av Shibbster; 17. juni 2006 kl. 21:18.
Tror DonTomaso anbefalte deg å kjøpe et av samme merke for at du skal være sikker på at de funker bra sammen.
Er nok rimligere å kjøpe en brikke til på 512 enn en på 1024, og da slipper du at den gamle 512 brikken ligger å slenger til mors store fortvilelse
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
uh, kvifor kan ein ikkje bruke 1x512MB og 1x1024MB, Henriken?
Eller hva med denne som er billigere fra psdata.no? link
slashdot:Jo, selvfølgelig kan han det , (med mindre han har en av de hovedkortene som ikke støtter det)men det som er poenget i denne tråden er vel om det er best med to små eller en stor minnebrikke?
Virker ikke som fyren trenger mer enn 1024 MB?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er best med så mykje ram du har råd til, uavhengig av brikkestørrelsen. Bland gjerne.
Shibbster's Avatar
Trådstarter
Jeg linket til noen brikker fra twinmos. Det var ingen som svarte ang det.
Kan jeg satse på dem? De ser jo helt greie ut... Og prisen er jo behagelig, 1500kr.
Sitat av Shibbster
Jeg linket til noen brikker fra twinmos. Det var ingen som svarte ang det.
Kan jeg satse på dem? De ser jo helt greie ut... Og prisen er jo behagelig, 1500kr.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er Twinmos helt greie brikker. Er det Twinmos du har fra før også? 1500kr er jo en grei pris for 2GB ram, i mine øyne ihvertfall.
Shibbster's Avatar
Trådstarter
nei, jeg tviler på at det er twinmos jeg har fra før... Men hvis jeg kjøper den med 2gb. Så hiver jeg ut den gamle brikka. Den er ihvertfall en god del tregere enn de nye jeg vil ha...
Jeg ville heller kjøpt geil fra PS Data.
Sjekk hvertfall at du kjøper samme hastighet som de du har fra før av. For alle brikkene vil kjøre samme hastighet som den brikka med minst hastighet.
Shibbster's Avatar
Trådstarter
Ja, men jeg kommer til å ta ut den brikka som står i nå. Vil få opp hastigheten. Så jeg trenger ikke å bry meg om den.