Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 487
Rimelig fersk i php, lurer på om noen vet hvordan man skal få formdata sendt til mailadresse og oppdatere mysql samtidig. Bruker et perlscript fra leverandør (FormMail.pl) for å få mail hvis noen legger inn noe i skjema. Finner ikke ut hvordan jeg gjør det..

Takker hvis noen kan vise meg en enkel måte å gjøre dette på
med litt kunnskap om nettstedet google finner man fort ut at for å sende mail med php så må du bruke mail-funksjonen, denne finnes det mange eksempler på ute i den store google. Du finner også ut masse om både mail og mysql på www.php.net.
Og litt søking i forumet så ser du at for ikke lenge siden ble det spurt om mail, og opp til flere koder ble skrevet inn

http://no.php.net/manual/en/function.mail.php
Trådstarter
2 0
Skal prøve å forklare meg litt bedre..

1. Jeg mottar mail når jeg bruker formmail, men får ikke til å oppdatere mysql basen.
2. Jeg får oppdatert basen ved hjelp av php, men jeg mottar ikke mail..

DET jeg er ute etter er begge deler.

Ble dette litt klarere?
da ble det fort litt klarere ja.. sett mysql og php scriptet i samm <? ?> og les om du har noen feil i mysql koden..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Foreslår at du går til www.rafb.net/paste og legger opp kode du har, slik at andre kan se på den og gi deg en pekepinne eller to.