Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1134
Jeg leste nettopp en tråd som handlet om drinkoppskrifter og kom på en historie som jeg aldri fikk avsluttet. Kanskje dere her på forumet kan avslutte gnageren?

For to år siden var jeg på en liten fest i oslo og de som eide crib'en hadde ikke smekklås på barskapet, for å si det sånn. Etter litt tid, noen øl og enkle drinker var det på tide med de harde greiene. Husets herre sa at alle måtte gå på verandaen, så når vi kom inn skulle vi få smake en shot vi aldri kom til å glemme. Vi gikk ut og røyka litt, alle sammen, og da vi kom inn igjen stod det klart: 5 shots. De var nesten gråbrune om jeg ikke husker feil. Han som laget dem sa at vi aldri kom til å få vite hva som var i dem uansett om vi drakk eller ikke. I ettertid sa han at om vi kalte baren vår opp etter drinken skulle han si hva som var i den, men det ble det aldri noe av.
Da vi skulle drikke, ble vi enige om å ta den samtidig. på 3 kasta vi den innpå uten å ane at de neste 5 minuttene skulle bli de værste vi hadde opplevd - Shot'en rev godt de første 3 sekundene, men så kom etterdønningene... Det kan ikke beskrives, men var så sinnsykt utrolig herlig da det gikk over at vi tok en til etterpå Dumdristig.. Den andre var dobbelt så ille. Så full hadde jeg ikke vært på lenge.

Så kommer spørsmålet; hva i all verden var det han hadde i denne shot'en? Han gav oss navnet, men jeg husker det ikke 100% - Det var noe sånt som "Uncle Harrys falling downwater (bla bla bla...?) " Er det noen som har hørt/smakt noe lignende? Jeg vil, tro det eller ei, smake den igjen
Før jeg leste navnet hørtes det nesten ut som Crazy Norwegian.
Godt mulig at den har et kunstnernavn =P hva er det i den drinken da?
Tequila+ endel tabasco =)

Sjekk google for mer info
Uncle harry's famous falling down water.

4cl tequila gold
3-4 dasher tabasco

Helles direkte i ett avkjølt shotglass, garneres med hel chilipepper i glasset. Drikk den i en slurk og bit i chilien.

NB! Denne er for "store gutter"

Kilde: H.Butlers bartenderbok.
Ahum.. Nå fatter jeg hvorfor den smakte som den gjorde. Bløøøh! Takk for hjelpen. Skal ut og handle ingredienser i mårra