Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1499
Noen som vet hvor man finner gamle kirkegårder i trøndelag?
Helst noen som er så gamle at de er ute av drift :P

Har jo googlet en del, men det er som å lete etter nåla i høystakken.
Får jeg spør hva du skal med det?
Vil kirkegårder i Norge noen gang være ute av drift? De fleste kirkegårder er vel også gamle. Du finner de i de aller fleste byer/bygder rundt omkring
Trådstarter
20 0
Ikke necrofil nei heldigvis...:P

Med gammel mener jeg gravsted hvor ingen passer på gravene lenger...

Og ang. flein, så får jeg sakene mine andresteds fra hehe!
Hmm, kan du ikke si hva du skal med en gammel kirkegård?

Hvis du vil finne en gammel kirkegård som er ute av drift, så tror jeg du må lete litt i historiebøker, men jeg tror ikke du kan håpe på å finne noen som er yngre enn 100 år som er ute av drift.
Haru tenkt å bøffe en hueskalle eller noe sånn? Let i kirkebøker, snakk med presten i bygda osv. Lat som du er en tass som skal skrive oppgave om bygdas gravhistorie eller noe.
Trådstarter
20 0
Hmm.. skaller skal bøffes ja Men har ikke troen på at en prest er villig til å hjelpe hehe.. dessuten ser jeg ikke så troverdig ut selv om jeg slenger håret i hestehale :P

Jeg har sett meg ut et gammelt sted i Ila (trondheim) hvor de fleste gravene er urgamle og kirka er vekk for lenge siden. Men det er mange bolighus i området og en "jobb" kommer til å ta timevis, så egentlig burde man få være litt mer i fred...


Og sorry for min tilbakeholdenhet,,, jeg er jo ny her i forumet
Tenkte å nevne den i Ila, er den som virker minst i drift av de jeg kommer på
De fleste graver blir ikke holdt på kirkegården i all evighet, så jeg tror det skal være mulig å møte opp når "kirkegårfolkene" graver opp en gammel grav for å få plass til en ny. På den måten tror jeg ikke du gjør noe ulovlig heller.

Offtopic: Jeg klarer på ett eller annet vis ikke helt å respektere folk som har planer om å skjende kirkegårder, de døde, og ikke minst de gjenlevende, er noe man bør ha en litt større respekt for enn at man går og graver dem opp... Men, men, hva du ønsker på samvittigheten skal ikke jeg blande meg opp i, og vi har vel egentlig ikke lov til å moralisere her på forumet heller...
Det der høres jo helt grusomt ut. Ikke rot i gravene til folk.
Pass på at graven et veldig gammel da, slik at du ikke graver opp noe halv-rottent greier og sitter igjen med masse sykdommer.

Men jeg er forsåvidt enig med icTus, og mener du fortjener det da
Skal ikke prøve å moralisere. Men kan jeg spørre hva som gir deg interesse i å stjele noens hodeskalle, og hva skal du bruke den til? Pynt? "Han der heter visst Olav, og han var en god far og ektemann"? Jeg bare spør.
Sist endret av Sabbi; 20. april 2006 kl. 21:25.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Har du hørt om å vise respekt for de døde?
Å knabbe hodeskallene deres er ikke å vise respekt for de døde. Skal du først gjøre det, skal du iallefall ikke gjøre det ved hjelp fra dette forumet.
FY!