Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1571
Jeg har en pc med video-inngang og lurer på om man kan få tak i noe som omkoder Antenne-kabel signalet til S-video e.l.
Ser for meg en boks som styres med en fjernkontroll hvor man putter inn tv kabelen og den sender ut nytt signal som Svideo.

Hva bruker man hvis man skal se på TV vha. projektor..?
Det beste forslaget mitt er at du kjøper eit enten internt PCI eller eksternt usb TV-kort. Du har ein fin oversikt her:

http://prisguide.hardware.no/vis_kat...5&submit=S%F8k
Hehe.. en gammer vhs video spiller kan brukes, de har som regel alltid innebnygget tv tuner.
Koble antennen til antenneinngangen på videospilleren og ta bildet ut fra scart kontakten til pcen din.
Kjøp en scart utgangsadapter med tilkobling for s-video om du ikke har det fra før.
Finnes på clas ohlson f.eks.

Så må du jo søke inn kanalen på videospilleren selvfølgelig, og bruke videospillerens fjernkontroll som tv kontroll.

Du har et capturekort/tvkort?
Hovedkort/skjermkort med tv utgang er ikke videoinngang.
Sist endret av Taerc; 19. februar 2006 kl. 18:25.
Kortet har VIVO, og det betyr vel også video inngang?
Det er powercolor X1800XT, vet ikke hva som følger med av software, men vet noen om det går an å ta opp video fra kortet?

fant btw. en gammel VHS spiller som passer utmerket!
Det er mange PC'er som har TV ut, det betyr ikke TV inn, du kan ikke få TV inn på en S-video ut port.

Dersom det er for å bruke den til en prosjektor kan du bruke en VHS spiller som tv-tuner. Da kobler du VHS spilleren direkte til prosjektoren.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Alle kan jo laste ned TVKOO... Et japans program (ulovlig så klart) men da kan alle se på tv2 i hvert fall.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Kong King
Alle kan jo laste ned TVKOO... Et japans program (ulovlig så klart) men da kan alle se på tv2 i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Eller det du bruker for norske kanaler TVnoo.
http://itpro.no/download.php?op=view...etails&lid=970

******s idi** han som lagde programmet
Hvordan finner jeg de norske kanalene da?
tror jeg fant
noen som vet noe om tv kort på mac eller? er det samme som på pc?