Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 694
Hallais
som tittelen sier så lurer jeg på hvordan man kan laste ned filer over 4 gig fra en ftp server?
Alle filer over ca 4 gig vises som ca 300MB. Lurer på om det er noen mulighet for å fikse dette problemet. Noen som har vært borte i problemet før..

Har ikke funnet noen andre poster angående dette, ikke noe hjelp på google heller, håper noen kan hjelpe

Bruker vanligvis Cute FTP men har og nå prøvd bulletproof, ingen av dem funka kun 300 mb står det, er jo som sagt ISO filer
ftp://ftp.uninett.no/linux/debian-is.../i386/iso-dvd/

Hvilken størrelse viser det på de to ISO-filene?

Burde være:
File: debian-31r1-i386-binary-1.iso 4579024 KB
File: debian-31r1-i386-binary-2.iso 4325412 KB
Sist endret av sputch; 19. februar 2006 kl. 15:40.
Det er ikke problemer fordi du har FAT32-filsystem på partisjonen du laster ned til? FAT32 støtter ikke filer som er større enn 4GiB, så da er det NTFS som gjelder.. Trur jeg. ;-)
Ett skudd i blinde...
Kan det være fordi du bruker fat-32 filsystem?
Trådstarter
61 2
som sagt filen jeg henviser til står det at den er 325.56MB, jeg sjekka en annen fil og der sto det 319MB, begge disse filene er orginalt over 4 gig.
Jeg bruker som sagt ntfs og kjører xp som operativ system, så problemet ligger ikke der
Kansje et veldig dumt spørsmål dette, men sikker på at filene du skal laste ned er komplette? Kansje de faktisk er 325 og 319mb?

Test ut det sputch skrev
Trådstarter
61 2
debian-31r1-i386-binary-1.iso viser 384 720 KB
debian-31r1-i386-binary-2.iso viser 131 108 KB

Er og sikker på at filene er komplette
Sist endret av idioten; 19. februar 2006 kl. 16:10.
Trådstarter
61 2
hmm.... i internett explorer og mozilla (bruker normalt opera) viste de full størrelse på ca 4 gb (ftp://ftp.uninett.no/linux/debian-is.../i386/iso-dvd/) Nå er desverre ftp serveren midlertidig nede så får eksperimentere senere.

Noen som vet hva problemet kan være ellers?

Edit: Skriveleif