Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1160
Brutters har ett digitalt videokamera!

Åssen kobler jeg dette til pcn?
Du trenger et firewire-kort i din datamaskin, og en firewire-kabel for tilkobling til kamera.
...og helst et videoredigeringsprogram.
Tenker du skal ta en titt i boksen kameraet kom i, der finner du nok nødvendige drivere, og kabler...
Hvilket merke?
Det følger en driver med kameraet, og mest sannsynlig så følger det med en usb-streamingkabel hvis kameraet er av type Sony Handycam.
Du finner nok hverken firewirekabel eller firewirekort i esken til kameraet, og USB-kabelen kan du like godt kaste..
Sitat av moyd
Du finner nok hverken firewirekabel eller firewirekort i esken til kameraet, og USB-kabelen kan du like godt kaste..
Vis hele sitatet...
Gå å legg deg.. USB-kabelen fungerer tipptopp til sitt bruk..
Sitt bruk?

Med mitt kamera kan USB-kabelen bare brukes til å overføre bilder lagret på minnekortet.. Har heller ikke hørt om andre kameraer som støtter video (DV) via USB, men er åpen for at det kan ha vært ting jeg ikke har registrert
Jeg har Sony handycam (42E) og bruker USB kabelen til overføring av MiniDV film. Streamer og enkoder filmen. Fungerer fint!
Sitat av moyd
Sitt bruk?

Med mitt kamera kan USB-kabelen bare brukes til å overføre bilder lagret på minnekortet.. Har heller ikke hørt om andre kameraer som støtter video (DV) via USB, men er åpen for at det kan ha vært ting jeg ikke har registrert
Vis hele sitatet...
Ifølge denne posten http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=60686 så er det visst mulig men som det står, kvaliteten er ikke helt på topp
Sitat av Henriken
Ifølge denne posten http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=60686 så er det visst mulig men som det står, kvaliteten er ikke helt på topp
Vis hele sitatet...
Jepp..det var jeg som skrev den artiklen.
fra http://www.digitalvideoclub.com/basics/transfer.php
Many miniDV camcorders also contain a USB port. Some years ago, they were only used for transfer of pictures taken on a memory card. But newer models also can transfer video from the tape over USB and manufacturers advertise with it as "fast streaming video". However, the video signal over USB is transferred in VGA mode just like in webcams. The resolution of the image is limited and the video quality is much less than video transferred over Firewire. The reason for that is that USB is simply not fast enough for a reliable transfer of full size DV. This may sound a bit strange, because the maximum transfer rate specification of USB 2.0 (480Mbps) is higher than Firewire IEEE1394a (400Mbps). The issue is that for USB, the data transfer process is controlled by the PC's own processor, which is not the case with Firewire. The consequence is that in USB, the transfer rate will vary and will drop below what is needed for DV transfer.

Another issue of USB transfer is that a lot of video capturing software will not recognize camcorders connected over USB and you will need some special capturing software delivered with the camcorder.

Bottom line is that USB should not be used for high quality transfer; Firewire is the preferred method of transferring video from digital tape to PC.
Vis hele sitatet...
Så jeg står på mitt jeg.. Kast USB-kabelen og kjøp firewirekort/kabel