Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1856
Er på jakt etter en dings som kan skrive informasjon til magnetstripekort. (kort ala visa kort) Informasjon jeg da tenker på er personnummer eller annen måte å identifisere brukere på. Kortene skal brukes til kontering av brukere i nettverk med kopi/print. for å kunne kopiere skal brukerne dra kort i gjennom kortleser som sender beskjed om jobb til server. Da registreres alle jobbene og bruker blir trukket i sin konto. Brukerne skal hentes fra Active Directory. Jeg er selv administrator i nettverket.

Dette temaet handler ikke om parabol ting, men antar folk i denne gruppen har peiling på hva som kan brukes til slike formål. Til nå har jeg blitt tilbudt en skriver som koster 50.000,- og det er det faen ikke verdt!

på forhånd takk for all hjelp
hahhahaha 50k , den skriven koster 100-200kr :=) , husker jeg fant sånn gratis system for det for liksom 5-6år siden,nei jeg husker ikke navnet
jeg ville heller gått for smartcard, siden dem er ikke så super lett og kopiere.
Postet av ninja5000 i annen tråd
Stress topic her, men dette er altså en guide til hvordan du kan bruke kortleseren du får hos Norsk Tipping (www.norsk-tipping.no) til å brenne M-II-kort til Conax.

1. Gå på www.norsk-tipping.no og bestill en kortleser med seriell tilkobling. Denne koster deg 79 spenn.
2. Når du får denne i posten, så kaster du alt utenom brenneren/leseren til helvette, og laster ned og installerer denne filen.
3. Last ned denne filen, stapp i kortet, og kjør filen.
Vis hele sitatet...
edit:

Resten kan leses her
Sist endret av voktern; 30. januar 2006 kl. 17:53.
Trådstarter
2 0
Takker for svar, men tror ikke "Norsk tipping" sin dings vil kunne hjelpe meg.

Vi skal bruke kort med magnet-stripe. Slike som bensinbonus kort/visa kort etc.
Det jeg er på jakt etter er en magnetstipe brenner/ programmerer. Det synes å være litt vanskelig å få tak i. har sett mange plasser der det selges brennere for funcard etc, men de kan jeg ikke bruke såvidt jeg vet. Kortene som skal brukes har ikke microchip/smartcard - kun magnetstripe -
Søk på ebay, de heter MSR-206 og TA32.
Disse håndterer track 1,2,3 og er litt dyre (~3000kr), men du kan finne noen for under tusenlappen hvis du søker på f.eks magstripe eller magnetic reader.
Vålerenga har gått over til et billettsystem med magnetstripe på medlemskort osv. Eller de skal gjøre det, ihvertfall på visse tribuner og sesongkort.

Såvidt jeg veit er det lagret et nr i kortet, ved kjøp av billett settes det opp at det nr har kjøpt billett, når kortet dras i maskinen på stadion er billetten oppbrukt.

Er det noe lignende dette du tenker deg? Altså prinsippet?
tenk.. "brenner for magnetstripekort".. ajaj