Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2405
Er det noen som har vært borti dette? jeg har noen plaster som heter "durogesic", skal vistnok vare i 72 timer. Er ikke dette litt heavy greier? Noen som har prøvd?
Det er et depot-preparat. Som vil si at det frigir så og så mye morfin pr time.
Hvor heftig det er kommer ann på styrken. Personlig har jeg aldri hørt om noen som har brukt slike plaster.
www.felleskatalogen.no har sikkert noe info.
Det der må du være forsiktig med..! hvis det er mer enn 50microgram/timen plaster vil jeg fraråde deg å bruke det hvis du ikke er veldig dreven med opiater fra før av.
Det tar som regel nesten en dag før det funker og forresten.
Og IKKe bruke det for ofte, Fentanyl (virkestoffet) er mer avhengighetsskapende enn heroin. Hadde heroin vært mulig å presse inn i ett plaster så hadde dem heller brukt det for å si det sånn.
Det er ikke uten grunn at plaster nesten utelukkende gis til personer som ligger for døden..
Men for all del, har prøvd Durogesic selv jeg og det gir en fiin rus, mulig du blir litt kvalm men det viktigste er å være FORSIKTIG med dette stoffet.
Forøvrig: http://www.erowid.org/pharms/fentanyl/fentanyl.shtml
jasJAS's Avatar
Trådstarter
12 1
Det er 100 mg. pr time. Syntes dette hørtes litt skummelt ut jeg. Klistrer et på Bikja til naboen jeg, så får jeg se virkningen. Takk for svarene i alle fall..
Dumt at hunder blir mye lettere påvirket av stoffer da...
Det er vel heller 100 microgram per time, men dette er ganske heftig hvis du ikke er veldig tolerant mot opiater fra før av. Kjenner en som tok overdose på et 100 plaster og han var i tilleg avhengig av buprenorphin.. Skal du absolutt prøve det så ville jeg prøvd røyking.. Les på Erowid for mer info om det.