Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2427
Dansk film fra 60-tallet, basert på Johann Borgens "Fra et født forbryters dagbok". Vi så den ungdomsskolen et par ganger. Noen som vet hvilken film jeg mener? Hvor jeg kan få tak i den uten å betale . Finner den ikke selv.

Handler om en liten gutt som er overbevist om at bestefaren er en stokk, som den gamle mannen som sover på loftet banker i gulvet med hele tida. Så når bestefaren dør, så sier han til mora at han henger jo på gangen, han er ikke død! osv.. Veldig syk film, vi lo til det kom tårer hele gjengen. Skulle gjerne sett den igjen. Har sett den kan bestilles på nettet en plass, men jeg har ikke råd. Da tar vi i bruk andre metoder .
Jeg husker den. Så den i Norsktimen.
Spør på biblioteket eller på skolen - det kan godt hende de har den liggende for undervisningsgrunner =)
den der har jeg lest litt av i norsken, virka jævla kul... nå vil jeg se den og
Tja det er jo et forslag det..men spørs om vi har den på vgs...den hører jo til 10 klasse pensum den novellen så. Pluss at hvis de har den så er det et forjævligt stress å få en VHS over på pcen...så vil helst laste den ned.

MartinB: Den er ikke jævla kul. DEN ER HELT SINNSYK GENIALT! Den er skikkelig barnslig, han tisser i buksa for å gjøre mora glad (hun trøster han jo, så i hans lille hode blir hun jo glad..) Filmen er syyk.
=D 10. klasse pensum? jeg hadde den på GK, men hadde også 9. klasse pensum i matte, kanskje klassen min som var litt tilbakestående.
EDIT: koster ikke mer en 190 spenn da. http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=6677
Den er fet. Han gaar paa tur med "bestefar" om jeg husker rett... Morsomt.
Hvis du leser mine andre innlegg så ser du at jeg ikke har råd til buss hjem en gang :P og det er vel VHS du kan kjøpe der tror jeg. Derfor _laste ned_!

Hehe ja han tar med "bestefar" ned til steinbruddet og der ramler søstera ned...så leker de sykehus...bordet tar fyr...genialt film
et øyeblikk trodde jeg det var norsk film og da tenkte jeg norbits, men siden den er dansk har jeg ikke peiling
Sitat av banan2
Den er fet. Han gaar paa tur med "bestefar" om jeg husker rett... Morsomt.
Vis hele sitatet...
er det ikke den gamle mannen som går på tur med bestefar?
Novellen er norsk, filmen er dansk. Så du har jo delvis rett da!
Ungen tror at Bestefar er stokken som den gamle mannen på loftet banker i gulvet med.
Han tror det fordi moren sier "nå banker bestefar igjen" eller noe slikt når Bestefaren slår i gulvet med stokken sin.
tror jeg skal finne den i lyd bok, fått lyd bok kick, holder på med Bram Stokers Dracula nå... spennendes har jeg ihvertfall noe som får bussturene til moss til å gå raskere =D
Novellen er ganske morsom, men å _se_ ungen så og pisse i buksa for å trøste mora fordi far er sint i stemmen fordi gutten smakte på flaskene hans...det er noe helt annet
Går på skole i Stavanger sentrum, så jeg kan prøve å stikke innom biblioteket i løpet av dagen og avgi statusrapport en gang etter skoletid. Hvis jeg husker det...
Flotte greier det, jeg er ikke her før på søndag tror jeg..reiser i morgen..men håper jeg har noen har den på pc til mandag! Hvis den er VHS er det vel noen her som kan få den over på pc for det?
Mener jeg så den i Media 1 på VK1 jeg... Genial film.
"Jeg vil også ha ris. Det er gøy. Det har søsteren min fått."
Statusrapport: Musikk- og filmbiblioteket har filmen inne for øyeblikket, men desverre bare på VHS...
Guttungen er gæren og tenner på huset xD
er det ikke jente da?
Okey, de har den på VHS...noen her i Stavanger som har kompetanse til å få en VHS over på et format som pcen forstår? Hadde vært konge å få se den igjen. Jo du har rett at det er en jente...han psyko ungen har en liten søster, hun er jo tilstede i mange av de beste scenene, f eks der han leker med pinnene som lager lys, og lager lys over hele duken,bordet og lampa.
Skjer det noe i denne saken eller? Hjelper ikke meg om den er på VHS for jeg har nemlig ikke sånne antikviteter her på hybelen så jeg trenger hjelp for å få gjort om til et eller annet pc format.
få tak i en som har dvdspiller/brenner med vhs konverteringsfunksjon.
eller bare bruk noe av stipendet til å kjøpe en :P