Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 710
Leter etter en film jeg så for flere år siden (minst fem+++ år siden), jeg vet ikke hva den heter eller hvem som spiller den; men husker litt av handlingen:

Filmen er en Fantasy? film som utspiller seg i antikke Hellas.
Hovedpersonen reiser i krig fra sin gravide? kone, og jeg husker de hadde ett stort tre som vokste inne i huset (på soverommet).

Hovedpersonen seiler mot Troya? etter å ha kranglet med havguden Poseidon, osv.
Noen av gudene vil gjøre ham til en helt i kampen han skulle i, men jeg tror ikke han ville.
Han klarer ikke å seile tilbake til sitt hjem fordi Poseidon ville han skulle innse noe?!? (Tror jeg), og han får en rekke problemer;
Han kommer til en øy med en enøyd kjempe som fanger ham og hans resterende menn i hulen sin (før kjempen spiser en av dem), de kommer seg ut med å dunke en bjelke gjennom øyet til kjempen; (Senere dør besettningen hans på havet tror jeg),
han ender blandt annet alene på en øyhos en gudinne med masse vakre jenter, hun faller for ham og vil ikke la ham dra, men han kommer seg unna til slutt;
Han treffer en vind-gud som gir ham en sekk fullt av luft som han IKKE skulle åpne, men noen andre gjør det og det blir en h***** orkan.

Resten husker jeg ikke !
Vet noen hvilken film jeg snakker om, SPEAK UP! !
Jeg husker den var kul, og jeg vil få tak i den igjen...
Vet ikke helt hva filmen du snakker om heter, men historien du forteller er det gamle greske sagnet om Odyssevs. Den er delt inn i to deler: Illiaden og Odysseen, som begge ble nedtegnet av en fyr som het Homer.
Sist endret av icTus; 9. september 2005 kl. 21:21.
Kan det være "The Odyssey" du leter etter? Regisert av Francis Ford Coppola.

Edit: sorry, ikke regisert, men produsert av Coppola. Regisør er Andrei Konchalovsky.
Sist endret av Frozk; 9. september 2005 kl. 21:22.
nihao's Avatar
Trådstarter
JA !!! TAKK !!!
"The Odyssey" it is...