Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1604
Har selv ennå ikke fått denne og begynner og bli ganske arg! Jeg vil ha 4Mbit, alle nye kunder har fått det og har(elr mamma) har vært fast telenor kunde lenge, og vil også kalle meg en storbruker av internett, og er lærling i ikt. Noen venner av meg har bare ringt og klaget også fått 4Mbit liksom, har klaget selv pga ustabilt nett noen ganger, bare sier bla bla vente. Det er lenge siden juni btw.

Noen som fremdeles venter på 4Mbit? Hvor i norge befinner du deg? arf...!
Send et par mailer til Telenor og mas til du blir puttet på en liste over folk som skal bli oppgradert hurtig, det gjorde jeg
eller ring å spør når de har planer om å oppgradere linja di.. det gjorde jeg, 2-3 dager senere var linja fiksa
Dette var vel først og fremst for nykunder, men det er vel på tide at alle andre burde få det. Jeg ringte telenor og bad om at de gjorde dette snart, og 10 min senere falt jeg av nett.. når jeg kobla meg tilbake igjen var det 4 Mbit Ring og klag, det skader aldri

edit: too slow for you
som sagt .. har ringt og klagd 2-3 ganger.. men di vil ikke oppgradere det stakkars linja mi.. Kansje jeg skal ringe og si at jeg flytter over til start.no`s breibånd viss de ikke får reva i gir.
Bare endre abbonement til 1mbit det, når de har endret det ringer du og ber om 4mbit igen. Tror ikke det koster noe ekstra å endre hastighet.
Jeg har heller ikke fått det enda. Bor i Tønsberg.
Får vel prøve å ringe etterpå.
Sitat av Hyllekjeks
Bare endre abbonement til 1mbit det, når de har endret det ringer du og ber om 4mbit igen. Tror ikke det koster noe ekstra å endre hastighet.
Vis hele sitatet...
funker d? prøvd d? :P
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Hyllekjeks
Bare endre abbonement til 1mbit det, når de har endret det ringer du og ber om 4mbit igen. Tror ikke det koster noe ekstra å endre hastighet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skulle man gjøre dette? Det er jo en prosess som tar enda lengre tid. Først må de lete deg opp og nedgradere linja di, og når du da skal ringe tilbake og skal ha 4mbit, som da blir 2mbit ettersom du bare har 1mbit. Prisene på de forskjellige hastighetene er jo vesentlig forskjellige.

Jeg ville ikke gått for den løsningen der i det hele tatt. Det du gjør er som de andre har skrevet, ringer og maser. Inntil 2 ganger daglig. Du snakker helt sikkert med en ny konsulent hver gang du ringer, bare noter navn på vedkommende og be de skrive deg opp på linjeoppgradering. Så om du da får det gjort og ringer igjen og spørr om du er skrevet opp til oppgradering, så har du jo et navn å gå etter om du ikke er ført opp på lista. Ellers må du vel egentlig bare smøre deg med tolvmodighet. Telenor sa i sin pressemelding da dette ble lansert at dette kom til å ta litt tid. Og nye kunder kom til å bli prioritert.
telenor burde heller konsentrere seg om og beholde sine eksisterende kunder!
Nå er det ingen grunn til å avslutte kundeforholdet hos telenor bare fordi du ikke har tolmodighet nok til å vente på at linja blir oppgradert. Enkelte plasser er går dette forholdsvis kjapt, andre plasser kan det ta litt tid. Grunnen til at de prioriterer nykunder er både for å trekke til seg nye, og de kan da justere opp til 4Mbit når de først er der for å lage en ny oppkobling til kunden. Så har det seg slik at de får jo ikke gjort noe hvis de ikke har tid til annet enn å svare på telefoner fra folk som maser
nye kunder rundt om kring her betaler jo bare 419kr for det jeg betaler 549kr for.. faktisk bedre upload har dem også.. for noe..
Hvis jeg ikke husker feil, står det i emailen fra telenor at alle linjene vil dobles innen året er ferdig. Siden vi nå har september, har de enda 3 måneder på seg til å holde det løftet.

Tålmodighet er en dyd

Ps- Vi i Oslo har iallefall fått den oppgraderingen
Sist endret av Icewave; 7. september 2005 kl. 12:28.
Ventet selv på denne oppgraderingen, jeg ringte Telenor selv! Og sa at vi var lovt det innen juni, og da var vi ute i slutten av juli. 4 dager senere fikk jeg oppgraderingen, det er bare og klage.
En på jobben fikk oppgradert linja automatisk for ca 2-3 uker siden, han bor på byåsen i Trondheim, han trengte ikke ringe å mase. Mens andre jeg kjenner venter fremdeles, de bor også i Trondheim...

Nei, bytt til NextGentTel, de er raske på oppdatering venter foreløpig på min 15Mbit/s ADSL 2 linje :P
Sist endret av aphex; 7. september 2005 kl. 12:52.
Hvis mor eller far jobber eller har en fot innenfor Telenor, så kan du ta det f på at de er de første som får oppgradert linja si.

Bor på Setermoen og har ikke fått oppgradert, enda.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Vel, jeg fikk oppgradert linja mi 2 uker etter at pressemeldingen kom jeg. Etter 2-3 telefoner til telenor. Jeg ville bare skrive meg opp på listen, som jeg skrev om i posten over, så hadde de ikke gjort det. Så jeg ble småsur og fikk dama som jeg snakket med til å skrive meg opp og love at jeg var på den. Så tok det 4 dager og jeg hadde 4mbit.
aphex: Med tanke på at NGT ikke har bygget ut så mange deler av landet så kan jo det bli vanskelig?

edit: Til de andre som har tenkt å nevne at Ceno bør skifte isp til NGT eller noe slikt, så funker dessverre ikke det. Ettersom man bor i nordnorge. Og ikke i noen by
Sist endret av Magisk; 7. september 2005 kl. 13:17.
et lite råd, ikke bestill nextgentel
har ventet på min deltalinje i en måned nå
sitter her på en 2mblinje av en eller annen grunn..
ringt og brukt masse penger uten at de ser ut til å ville/kunne løse problemet...
forbanna antiservice idioter...
litt offtopic, men hvordan kan jeg sjekke hvor rask linja min er?
Pættar: www.itavisen.no, speedometertesten på venstresiden på menyen.
Sitat av Vadder
Jeg har heller ikke fått det enda. Bor i Tønsberg.
Får vel prøve å ringe etterpå.
Vis hele sitatet...
Jeg bor også i tønsberg (nøtterøy), og jeg fikk det for lenge siden. Men jeg har degradert linja til 2mbit igjen.