Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3077
Først litt offtopic; greit at jeg er litt beruset nå, men hva ville dere gjort hvis noe hadde kødda gjort med dere i nda du er mer erfaren og er større muskelmessing?
Jeg fikk idag 17 slag i ansiktet fordi ikke slo tilbake.. burdre ikke denne karen ikke denne karen få noe tilbake?

denne karen har prøvd seg på meg i flere år uten at jeg har gidda å prøvd meg tilbake..
men endelig slo han til meg.. i ansiktet... jeg spurte han hva han dreiv på med..
har gått ett par slag i ansiktet før, så jeg tåler en del (ikke for å skryte...)
men han slo meg 17 slag i ansiktet før jeg slo tilbake, sier vitnene....
Burde ikke denne karen ha grisebanl?



Offtopic: nå er jeg griseforbanna!!

Edit: Sorry for skrivefeil og sånt, er lei og legger meg nå..
Sist endret av Iarwain; 10. juli 2005 kl. 05:19.
hva med å anmelde han?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ta det opp med konfliktrådet, så kanskje det blir en slutt på det unødvendige bråket..

Konfliktrådet
Trådstarter
Det nøtter ikke å annmelde han, fordi det har annet folk gjort før..
eneste jeg kommer på er å lære han en skikkelig lærepenge.. men vet ikke om det er så jævla lurt, enda jeg har så sabla lyst til det.. :P
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Iarwain
Det nøtter ikke å annmelde han, fordi det har annet folk gjort før..
eneste jeg kommer på er å lære han en skikkelig lærepenge.. men vet ikke om det er så jævla lurt, enda jeg har så sabla lyst til det.. :P
Vis hele sitatet...
Hvis du ringer til konfliktrådet og tar opp saken med dem vil de ta det seriøst. Der kan dere to finne ut en løsning på problemet, og du får forklart mannen at han er en drittsekk som er ute etter å slå deg hele tiden. Etter en tur hos dem vil han nok få en aha opplevelse.

Anmeldelser blir henlagt og i verste fall får han som slo deg en bot som går til staten.

Hevn er alltid en dårlig løsning..
Ikke dårigere en å stå å få juling!
Jeg ville ikke ha tatt imot slag hvis ikke jeg syntes jeg fortjente det... bare fra jenter da.

Jeg ville aldri ha startet å slått noen, men hvis noen hadde slått meg hadde de jaggu meg fått tilbake, og veldig sansynlig med en liten bonus for at han startet

Men sånn anmeldelsesmessig så burde du jo ikke slå han nedi bakken, for da ligger du tynnere an enn han vil jeg tro. Selvforsvar er faktisk ikke god nok grunn, hvis du hadde _mulighet_ til å springe bort. Men 17 slag var litt for barmhjertig, du prøvde vel å hindre slagene?

Hva hadde du gjort først for at han slo deg da? Spørs kanskje litt på det da, men ikke 17 slag.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmm, det første som slår meg er det du sier i første posten:
han slo meg 17 slag i ansiktet før jeg slo tilbake, sier vitnene....
Vis hele sitatet...
Hvorfor var det ingen som stoppa han? Var de kun opptatt av å stå og telle slag? Idioter..
Vel, det kan hende at hevn løser en del for din del, men det vil bare gjøre tingene mellom dere to værre, dvs han vil da kanskje slå deg ned IGJEN når dere møtes på byen neste gang osv osv. Ville nok vurdert det konfliktrådet som folk over her nevner. For å få en skikkelig slutt på ting..
-totto
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Nå har det seg dessverre slik at man juridisk sett kun kan slå tilbake dersom det ansees for å være eneste løsning på problemet, samt at man ikke bør overdrive (Strl. § 48).

Det er vel tafatt å anmelde dersom du selv ikke har fått vesentlige skader som følge av det rettstridige angrepet (brekt nese, løs tann etc.). Det er trist, men det eneste du kan gjøre er å la saken ligge. Om du skulle komme opp i lignende situasjon og du ikke har vitner i nærheten kan du la han småslå deg litt igjen, for deretter å klaske til alt du makter i ansiktet hans. Dersom han skulle være pingle og anmelde forholdet unnskylder du deg med at han truet med å trekke kniv. Du forsøkte kun å verge deg fra dette, og valgte en preventiv nødverge
jeg ville hentet en finlands hette og et balltre og gidt han en lekse...
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg har erfaring med at det eneste sånne folk skjønner er vold. Grov vold. Hevn er en god ting, hva med å vente utenfor huset hans en sen kveld med et balltre også knuse knærne hans?

edit: gamer, der har du akkurat min tankegang og.
Hvis du stod der og bare tok i mot 17 slag! Da fortjener du det... Hent balltre og vernesko. Eller ring konfliktrådet.
ville såklart slått tilbake. inatt var det en kar som var litt ute etter meg hele tida, jeg satt å prata med noen folk på en benk på en uteplass. så kommer han fyren og skal sitte der jeg sitter, såklart nekter jeg å flytte meg. han går etterhvert, og jeg går også inn osv. en stund etterpå sitter jeg på samme plass og prater med en kompis, så kommer han fyren igjen og skal sitte der IGJEN.. så sier han at hvis jeg ikke flytter meg så slår han meg ned.. jeg bare overser han og prater videre med kompisen min, helt til han slår meg rett over øyet. der tråkka han over grensa og jeg slår han ned i asfalten, reiser meg fra benken og sparker hodet hans i asfalten. politiet kom og det de sa til meg var at jeg burde ikke sparka han i ansiktet. han fyren var visst kjenning av politiet så de tok det ikke så veldig seriøst, sa bare at de tok kontakt om det ble noe mer, men det tvilte de på..så sa de bare jeg skulle gå hjem.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av him
..så sa de bare jeg skulle gå hjem.
Vis hele sitatet...
Er det ikke litt rart at hver gang det skjer noe, så ber politiet folk om å gå hjem?
Det var jo ikke du som var roten til problemet i dette tilfellet, men likevel blir DU bedt om å avslutte en trivelig kveld og traske hjem.
Trådstarter
Jeg hadde ikke gjort noe, jeg hadde vært på do, og kom akkurat ut derfra, så kommer fyren..
Jeg har trent kampsport så jeg tåler en del slag i trynet, men etter noen slag så fikk jeg nok.
(det med 17 slag var en overdrivelse :P )
Det som er synd er at vaktene kom etter mitt første slag (når han gikk i bakken)
så dro han meg ned, og jeg fikk inn ett til slag.

Sitat av Marken
Er det ikke litt rart at hver gang det skjer noe, så ber politiet folk om å gå hjem?
Det var jo ikke du som var roten til problemet i dette tilfellet, men likevel blir DU bedt om å avslutte en trivelig kveld og traske hjem.
Vis hele sitatet...
Jeg ble sendt hjem av vaktene på festen :P Men han som begynte fikk være igjen der
Om han prøver seg igjen, og begynner å slå deg: "Jevn han med jorda" som selvforsvar
(husk: ikke slå i kjeven, eller opp mot nesa. Det kan bli dyrt.)

PS: ingen oppfordring, men en alternativ løsning.
Sist endret av d0nk3y; 10. juli 2005 kl. 13:56.
Jeg hadde en lignende episode med tiendeklassinger da jeg selv gikk i åttende på ungdomsskolen. Tok vel seks-sju slag før de stakk når noen kom inn. Jeg sprakk leppa, fikk blåveis og fikk brist i kjeven pluss en del blåmerker i ansiktet, men jeg valgte å ikke slå tilbake fordi det neppe førte noen vei. Det er stikk i strid med enhver macholov og det hjernen vil at du skal gjøre, men å slå tilbake i en situasjon der man ikke har noe håp om å vinne eller gjøre noe skade som avslutter kampen er idiotisk. Bedre å ta julingen og så heller vurdere hva man gjør hvis de ser ut til å gå mer angressivt til verks (slag mot magen, forsøk på å få deg i bakken etc). Slag mot ansiktet er psykologisk sett en angrep på personen, og ikke legmet (du ser ansiktet, assosierer, de er sinte på deg som menneske og tenker ikke direkte på å gjøre skade på kroppen din, dermed er de utaktiske). Heldigvis tåler hodet jævlig mye i forhold til de bløtere delene av kroppen. Så ja, det er ikke rettferdig, men i sånne situasjoner er det best å drive med skadekontroll framfor å drive med skade. Det at du sto etter 17 slag sier jo sitt om at hodet er det perfekte stedet å bli truffet - med mindre de virkelig slår hardt, da.
Sitat av IvIoyner
Jeg hadde en lignende episode med tiendeklassinger da jeg selv gikk i åttende på ungdomsskolen. Tok vel seks-sju slag før de stakk når noen kom inn. Jeg sprakk leppa, fikk blåveis og fikk brist i kjeven pluss en del blåmerker i ansiktet, men jeg valgte å ikke slå tilbake fordi det neppe førte noen vei. Det er stikk i strid med enhver macholov og det hjernen vil at du skal gjøre, men å slå tilbake i en situasjon der man ikke har noe håp om å vinne eller gjøre noe skade som avslutter kampen er idiotisk. Bedre å ta julingen og så heller vurdere hva man gjør hvis de ser ut til å gå mer angressivt til verks (slag mot magen, forsøk på å få deg i bakken etc). Slag mot ansiktet er psykologisk sett en angrep på personen, og ikke legmet (du ser ansiktet, assosierer, de er sinte på deg som menneske og tenker ikke direkte på å gjøre skade på kroppen din, dermed er de utaktiske). Heldigvis tåler hodet jævlig mye i forhold til de bløtere delene av kroppen. Så ja, det er ikke rettferdig, men i sånne situasjoner er det best å drive med skadekontroll framfor å drive med skade. Det at du sto etter 17 slag sier jo sitt om at hodet er det perfekte stedet å bli truffet - med mindre de virkelig slår hardt, da.
Vis hele sitatet...

Hva skjedde etter denne episoden din da?
Vedkommende ble utvist fra skolen i 3 dager.
Vet ikke hvor min grense går.
da jeg aldri har vært i en situasjon som har gått så langt.

Stortsett når noen ypper ser jeg bare dumt på dem og går.
Jeg har selv noen "bekjente" av den typen trådstarter beskriver. Dette er personer som bruker fysisk styrke for å hevde seg i omgangskretsen sin. Det er ikke umulig at denne personen hadde et veddemål gående om at han ville klare å få deg i bakken.

Dette er en type personer som mener at andres respekt for en er proporsjonal med ens egen fysiske styrke og evne til å overmanne andre personer. Dette fungerer også begge veier: får de grisebank, så prøver de seg aldri igjen. Sammenlign dette med to bikkjer som krangler om hvem som skal være leder. Det er fort overstått, og vil aldri bli kranglet om igjen.

Så løsningen er enkel: hvis du vil bli kvitt denne plageånden, så er du nødt til å vise ham hvem som er fysisk overlegen. Det trenger ikke komme personskader ut av dette. Du kan f.eks. tilby å avgjøre det hele over en omgang håndbak.

Edit: min grense går forøvrig ved ett slag. Dette er et alvorlig overtramp og en utilgivelig krenkelse, og jeg vil ta de nødvendige steg for å sikre min egen og andres sikkerhet.
Sist endret av oracel; 10. juli 2005 kl. 16:00.
Gjør han paranoid! finn ut hvor han bor,deretter passer du på at han ser deg noen par ganger utenfor vinduet/døra si.Gjør du dette riktig så kan du gi ham noen psykiske smerter istedenfor fysiske. Eller du kan bare dukke opp og grise banke han.
hehe, kommer jo veldig an på åssen person du er om du skal slå tebake eller ikke. for 2årsiden kunne jeg ha starta karangel med en som slengte dritt te meg(ja jeg var så drittsekk). nå kan jeg ta imot etslag, men skejeldent uten et unnskyld. og det kommer altid veldig an på situasjonen, hvis du har rota med dama hans eller av en eller annen grunn fika te ei dame så er det jo en annensak selv har jeg veldig kort lunte når det kommer til folk med dårlig oppførsel, så ikke tvil på hva jeg hadde gjordt
Med andre ord: Gi han det _du_ syns han fortjener for sin handling.
17 slag?! altså.. han kan ikke vært mye sterk. et menneske tåler som regel ikke så mange slag i annsiktet og sette seg på datan å skrive etterpå. greit du går på kampsport og tåler en del men det var veldig mye. man ser ofte på filmer at man blir banka opp me 40 slag i annsiktet fra en voksen person. det er umulig. i virkeligheten er man nede etter ett eller to slag om med 15 slag til ville du med veldig liten kjangs overlevd dette. men dere var jo fulle og alle slag satt sannsyneligvis ikke like godt. men som sagt her; hevn løser ingenting annet enn at du muligens føler deg bedre..
De som drar ut på byen for å slåss er de mest patetiske menneskene som finnes.
IvIoyner Hadde selv en opplevelse i 10klasse, en liten (joa, han er sterk) drittsekk som bare må plage folk hele tiden (tror faktisk han er homo pga oppførselen hans, ting jeg ikke vil nevne) Jeg vil ikke si jeg akkurat er veldig sterk, men sånn passe. Han hadde plaget meg før (det var i 9klasse tror jeg) der han trøkte en tyggis i håret på meg med vilje og etterpå ljugde faren hans opp i trynet på at han kastet den opp i luften å den traff meg + at jeg liksom gjorde at den satte seg fast, jeg var enig idet pga jeg var redd bråk. SIdne den gangen ønsket jeg å banke dritten ut av han (lov å drømme) så i 10klasse skjedde det. Vi skulle ha musikk, jeg gikk ut av døren i klasserommet og han dyttet meg tilbake å sa "alle inn, alle inn" , jeg prøvde å gå ut igjen men han dyttet meg igjen, så jeg gav faen, tenkte jeg skulle vente ved døren til han stakk, men da begynte han å dytte meg i veggen mot lysbryteren å sa "ikke slå av lyset da" slo den på, så det samme igjen, da ble jeg så jævla sur at jeg dyttet han bakover å klinte til, jeg fikk vel inn 4-5 slag før han dro en fin venstre å jeg gikk rett i bakken (høhø, føltes godt da) etter det tok han kvelertak på meg og heldigvis hjalp min bror meg (jepp, tvillinger vis du lurte og (u)heldigvis i samme klasse) jeg slo et par slag når brodern holdt han, og stakk opp til kontoret , der han ble hentet opp å vi snakket sammen om at det var dumt osv..... Men etter den episoden plaget han aldri mer med meg, føler at han viste meg litt mere respekt etter det. så selv om du ikke har håp om å vinne syns jeg det hjelper å slå tilbake

Dette ble kanskje litt Off topic , men jeg følte meg måtte få det ut
Ja, utrolıg hvor mye effekt det aa sette seg litt i respekt. Skal ikke alltid saa mye til.

Hadde en utrolig irriterendes fyr i klassen min paa ungdomsskolen som gjorde alt for aa irritere andre og trudde han var saa kul. For det meste ignorerte jeg han, men en dag hvor han tok blyantspisseren min, saa rant begeret over naar han nektet aa gi den tilbake naar jeg spurte om aa faa den tilbake. Jeg tok tak rundt halsen hans med en haand og dyttet han opp mot veggen og spurte han igjen om aa faa den tilbake. Det gjorde jeg og siden det har han faktısk vaert veldig grei mot meg.
Har ikke lest hele tråden, men hvis en slår deg gjentatte ganger så hadde jeg lagt han i bakken. Det er dumt å slå noen for man vet aldri hvor grensa går før du ødelegger han. Husk et slag i hodet eller vitale organer kan drepe. Hvis han derimot har mange venner som er villig til å banke deg hvis du rører han så ville jeg ikke gitt det samme rådet selv om du kanskje også har venner. For å havne i et stort slagsmål er unødvendig.

Husk at det er lett å legge folk i bakken og i hvertfal hvis du er litt sterkere enn han som du sier at du er. Ententa armen rundt halsen hans bakfra og tving han ded eller ved å kaste han i bakke n ved hjelp av ryggen og benet ditt.
Hvis han har vært sånn lenge, inviter han på slåsskamp mens dere begge to er edru, med en dommer av et eller annet slag. Har selv vært borti en slik fyr som skulle bråke med alle hele tiden. Letteste løsninga var å gi han grisejuling en gang, men han hadde enda ikke skjerpa seg så neste gang fikk han enda mer. Nå har han skjerpet seg og plager ikke meg mer. Det nytter som regel ikke å snakke med slike folk som hele tiden skal lage bråk og kvalme. De forstår som regel bare det de selv er ute etter å gi. En annen ting som kan funke er bare å krype til korset og si at personen er sterkere enn deg uten tvil, og at du på ingen måte vil kjempe mot han for du vet at du får juling.
1 slag på andre deler av kroppen en armen er vel min grense..

kansje mer når det gjeller gode venner
Claim your vengeance! Kick him in the groin.

edit: Hvor gammel er denne personen forresten? Og hvor i Bodø bor ham? (antar han bor der da)
Sist endret av Kalakov; 12. juli 2005 kl. 21:30.
Synes du burde ta ham en stripe Gi ham en liten lærepenge får han fucka med feil fyr (:
Haha, bodø jau. Maybe I know him.
Jeg har blitt slått i ansiktet en gang. Min tilnærming til det hele var en total Ghandi, samt å ikke tilgi karen. På et vis la han leve i dårlig samvittighet for at jeg måtte gjennomgå en operasjon for å rette på skadene og for det han gjorde uten rettmessig grunn. I dag viker han blikket mitt i skam hver gang han ser meg, og det er en ganske fin ordning for meg.

Edit: Jeg har blitt slått i ansiktet og generelt ganske helseløs utallige ganger, dog i sportslig sammenheng. Gatevold er noe helt annet, og mye farligere. Hevn og slikt lever du ikke spesielt lenge på, sett fra et darwinistisk ståsted.
Sist endret av Gilgamesj; 12. juli 2005 kl. 23:40.
Sist noen yppa med meg stod jeg bare rett oppogned uten å gjøre igjen. Fikk fler slag i mage og mot hode. Dette var jo på skolen så saken ble tatt hånd om og straff ble fort ordna
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg hadde følt meg mye bedre om jeg hadde gitt personen en springskalle eller grisebank enn om politiet kom og putta han vekk for natten. Joda selvsagt fortjener han grisebank, men ikke nå som du har tenkt over det.. Hadde du gjort det der og da, hadde ingen bebreidet deg for det. Nå er det selvsagt ikke særlig bra og gå og grisebanke fyren..
konfliktrådet tar ofte jævlig lang tid..kjenner ei jente som ble banket opp av ett par andre jenter..saken er enda ikke ferdig selv om det er nesten ett år siden det skjedde..jeg ville ha grisebanket han..
knips han i øyet og/(eller) slå han hardt i solarpleksus deretter kan du bare ta å knee hode hans uten stor motstand lover deg, det funker som oftest (men ting kan altid gå feil vei, så en lur ide når du skal skambanke noen er å ikke legge plan for hvordan, for en slosskamp skjer skjeldent som planlagt) lykke til
(ser ut som alle vet hva flertallet er for så da er det vel bare å komme med ideer? hehe)
17 slag? hvor bor han? kommer på lørdag...
gjett om det er noen som skal få seg en real omgang juling!

NO BODY MESSES WHIT MY Iarwain!!
Måte til juling du tar imot tror ikke jeg personlig har klart det. Er det noen jeg vet hvem er btw ?