Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1354
Bestilte i forrige måned et produkt fra Proteinfabrikken.no, der totalen endte på 410,-.
Jeg gikk deretter å ventet på lapp om at pakken hadde kommet frem til postkontoret, men denne fikk jeg ikke. Derfor gikk jeg inn på nettet den 11.06, og da viste det seg at pakken lå på postkontoret, og den hadde ligget der siden den 10.06.

Siden det var bare den dag i mellom, så bestemte jeg meg for å bare vente til lappen kom i posten, men denne kom ikke. Den 17.06 dro jeg på ferie, som varte i en uke. Jeg tenkte at dette ikke er en kjempekrise at jeg ikke fikk lappen, siden jeg også skal få en "Har-du-glemt-pakken lapp". Denne fikk jeg heller ikke, så når jeg sjekket på nettet når jeg kom hjem, var pakken sendt i retur.

Jeg sendte mail til Pf og spurte hva som skjer nå med tanke på gebyr eller noe, og de sa at dette vil jeg motta pr. post i en form av faktura. Jeg regnet med at denne var på rundt 100,- eller noe, da pakken veier i underkant av 1kg. Her om dagen mottok jeg fakturaen, som var på hele 393,-.

Må si jeg måpet litt, derfor spør jeg dere om de kan kreve så mye for en pakke som ikke ble hentet? De får jo tilbake produktet sitt, det eneste som jeg føler de kan kreve erstatning for er frakta tilbake igjen.

Her er svaret jeg fikk av en Pf-ansatt når jeg spurte om hvorfor jeg måtte betale denne summen:
"før man bestiller samt etter å ha bestilt står det klart opplyst av uavhentede pakker belastes med dette gebyret. Når en pakke ikke hentes skal Posten uansett ha dekt frakt for pakken ikke bare frem til kunden, men også tilbake. Som betyr dobbel frakt, samt administrasjonsgebyrer på at pakken er sendt i retur. Disse utgiftene tilsammen utgjør en reell kostnad på ca 300,-. Så når kunder ikke henter oppkravssendinger er dette noe både vi som leverandør og Posten taper stort på dersom forhåndsregler ikke tas. Derfor dette gebyret desverre, samt at kunden gjøres godt oppmerksom på betingelsene."

Er usikker rundt dette emnet, derfor spør jeg dere intelligente freakere. Takk for all hjelp!
Offtopic kanskje, menne: Du kunne skrevet ned pakkenummeret og gått på postkontoret med det...

Jeg bestilte en gang noe RAM fra komplett.no, 1000 kroner kostet det. Men så viste det seg at jeg ikke hadde penger til å hente pakken, så den ble sendt i retur og jeg fikk en faktura på 700 kroner pga. det.
Kjipe greier. Tror ikke det er så mye du kan gjøre. :/
Raptor's Avatar
Trådstarter
Da må jeg si at enkelte nettbutikker sliter virkelig med hvordan de skal behandle kunder når det gjelder sånne saker. De har jo ikke tapt en dritt på at jeg ikke hentet pakken, utenom hva det koster for retur. Møkkafolk!
Sitat av Raptor
De har jo ikke tapt en dritt på at jeg ikke hentet pakken, utenom hva det koster for retur.
Vis hele sitatet...
Vel, dem har jo utgiftene til de som pakker pakken og sende den. Tap i form av renter på den tiden dem ikke fikk ha pengene på bok. Tid på å hente pakken når den blir kommer i retur. Og ikke minst det faktum at dem ikke kan selge varen som ligger på et /random postkontor i landet. Så for å være helt ærlig så synes jeg det er helt greit. Men dersom du ikke fikk pakkelapper, så kan man jo klage til posten. (Blir vel like vanskelig som å få service der, posten leker jo tross alt bedrift.)
Det er jo ikke dem sin feil at du ikke hentet pakken. Du kan eventuelt prøve å klage til posten på at du ikke fikk hentelapp, og kanskje du får tilsent pakken på nytt gratis, og til og med kreditert noe av den andre summen. Og for guds skyld ikke si noe om at du hadde pakkenummeret og sjekka det på internett.

Scha
Din feil. Pakken ligger bare på posten i to uker eller hva det nå var før det går i retur.

Uansett, ville anbefalt deg www.tn.no betaler du med visa betaler de porto.
Raptor's Avatar
Trådstarter
Sitat av InTrance
Din feil. Pakken ligger bare på posten i to uker eller hva det nå var før det går i retur.

Uansett, ville anbefalt deg www.tn.no betaler du med visa betaler de porto.
Vis hele sitatet...
Har på en måte allerede skjønt at det er min feil da, regnet ikke med at jeg skulle finne en annen syndebukk når jeg laget dette emnet. Emnet gikk ut på gebyret jeg ble pålagt, men det virker som om dette er noe jeg bare må punge ut med. Men følger deres andre råd også, så får prøve å klage litt til posten.

BTW; Første gang en fra crew har replya til meg. *stolt*
Du kunne jo bare hentet pakken på posten,du sier "Derfor gikk jeg inn på nettet den 11.06, og da viste det seg at pakken lå på postkontoret, og den hadde ligget der siden den 10.06.". Hvis du har pakkesporing på nettet er det bare å skrive ut lappen og gå å hente pakken. Så alt dette kunne vært ungått.
Raptor's Avatar
Trådstarter
Men så var det også de fine folka på posten som sa jeg skulle vente til jeg fikk lappen i postkassa.
Hmm.. Jo, det koster en del skjønner du. De betaler 140 kr eller noe i oppkravsgebyr, i tillegg til at de må fakturere deg på nytt; hvor et vanlig faktureringsgebyr ligger på ca 30-40 kr. I tillegg tar de et administrasjonsgebyr, som da blir på 200 kr.. Ok, det er kanskje litt mye. Men joda, du har ikke noe valg: Pay up boy. Du har jo samtykket i leveringsvilkårene deres da du bestilte
Raptor's Avatar
Trådstarter
Oj to freaks også nå. Jaja, da får jeg bite i det sure eplet.