Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1241
http://leda.lycaeum.org/?ID=11818

Jeg leste starten på denne og ser at canabis er lett å dyrke, trenger lite gjødsel har nesten like mye protein som soya, bruker ikke opp næringen i jorda, gir ikke overdose ved (miss-)bruk.

Sendte også en mail til SV om det :

" Hei! Først og fremst bruker jeg ikke
marijuana eller har aldri gjort det, men
jeg har et forslag som er i forhold til
legalisering. Det er at hvis det kun var
lovlig å ha en viss blodprosent med
THC(virkestoffet i canabis) ville det
senke tallet på daglige brukere. THC
samler seg jo opp i fettvevet. Da ville
man sluppet å komme i feil miljø. Man
ville hatt canabis mer kontrollert og
sjangsen for at unge brukte det ville gått
ned og færre hadde drukket alkohol, som
fører til mye flere dødsfall.
Jeg har tenkt på noe av det samme med
alkohol. Hvis det kun var lov med en viss
promille hadde flere NYTT alkohol og ikke
shottet og bælmet like mye. Jeg er ikke noe
glad i alkohol blandt annet på grunn av
måten den gjør folk utilregnelige på. En
kamerat av meg f. eks. ble nesten stukket
ned av en kar for bare noen dager siden.
Det var med liten grunn i tillegg. Og ta
i betraktning at jeg er 15år! Jeg syntes
"straff" for å være for full bør være en
liten bot på f. eks. 200-400kr. og at man
må sove ut rusen på politistasjonen...

Jeg håper også at dyrking av industriell
hemp blir lovliggjort i varmere land, så
man slipper å forurense like mye og å bruke
like mye ressurser, men det er vel ikke
innen deres makt...

Interesant om marijuana:
http://leda.lycaeum.org/?ID=11818

Alt om marijuana fra en nøytral side:
http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml

Ha en ellers god dag :) -****** *. *."

Veit at sjangsen er stor for at den kommer i glemmekassa, men jeg håper de hører på meg :)
Du tviler på at det blir lovlig md canabis i Norge.

Men er vell forsøket verdt.
Er vel sendt en del tusen slike mailer, men din virket i hvertfall veldig ordentlig.
Lite sansynelig at det blir lovelig uansett da, men forsøket værdt.
Helt enig jeg. Har aldri prøvd selv, men jeg tror det ville vært bedre om det var låv med en viss prosent, samme med alkohol.

Go for it adrian_nor!
Tviler på at det vil føre fram. Hvertfall ikke siden du ønsker å legalisere hamp man kan ruse seg på og ikke bare industrihamp.
Det vil neppe bli tillatt med noen flere rusmidler her i landet noen sinne.

Industrihampkampen derimot er i aller høyeste grad en aktuell kamp å kjempe. Den har de egenskapene som du nevner:
Sitat av adrian_nor
(...) og ser at canabis er lett å dyrke, trenger lite gjødsel har nesten like mye protein som soya, bruker ikke opp næringen i jorda(...)
Vis hele sitatet...
Dette er det ingen annen grunn til å forby enn at det skal være lettere å oppdage dyrking av hamp med berusende egenskaper.
et bedre alternativ til alkohol.
Vis hele sitatet...
Ingen av stoffene er et alternativ til det andre, det brukes i vidt forskjellige sammenhenger. Har du i det hele tatt prøvd begge deler?

Først og fremst bruker jeg ikke
marijuana eller har aldri gjort det
Vis hele sitatet...
Oi, du slipper å svare likevell.

Å ha en grense på alkohol og THCandelen i blodet virker også ganske fjernt, da man for å finne ut hvor mye thc man har i blodet, må ta en blodprøve, og ikke en allerede ganske komplisert pisseprøve(rett meg om jeg tar feil her). Dette ville ført til en kø av stonere utenfor legekontorene, og krevd masse ressurser.

Forresten, hamp er ikke en spesielt nyttig plante lenger. Ser ikke helt hva den kan brukes til, bortsett fra å selge hipieklær på scorpius, og noe tauverk. Jeg er ikke imot legalisering, men noen personer har en tendens til å dyrke planten som om den var gud, jesus og den hellige ånd på en gang.

Og ellers mener jeg folk burde få drikke seg så drita de vil, uten å bli slengt på glattcelle og få raua stappa full av bøter.
Pinh34d:
Som et alternativ til bomull er det bra fordi det trenger minimalt til null sprøytemidler og beriker jorda i stedet for å ødelegge den. Dessuten er det mer økonomisk å dyrke hamp, og det er et mykere og mer slitesterkt tekstil.
Hamp har den fordelen at det er lett å dyrke, og dermed er det billig å frembringe store mengder råvare med.
Hvorfor tror du bomullsbransjen var innblandet da hampen ble kriminalisert der på andre siden av dammen. Det hadde ikke vært SÅ vanskelig å kun kriminalisere den rusgivende delen av planten.
Fikk lyst på en hamp hatt
Sitat av adrian nor
Hvis det kun var lov med en viss
promille hadde flere NYTT alkohol og ikke
shottet og bælmet like mye.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke at dette kommer til å holde meg fra å drikke meg like full som jeg vanligvis gjør. Skal politiet ha razzia mot alle hjemmefester, og istedenfor å true med pistol, så truer dem med det pusterøret som måler promillen du har?
Kanskje litt off-topic,men ta en titt på denne saken som sto på forsiden av lokalavisen i dag.
http://www.gd.no/artikkel.asp?Artid=124986