Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 623
Har søkt litt rundt om kring, men fant ikke svar på det jeg lette etter.

Er det mulig å legge til undertekster i en vanlig, evt. rippet, dvd-film? Og går det an å ekstraktere underteksten til en film, så man har en undertekstfil man kan dele?


Jeg vet det kan gjøres med DivX, men jeg er ute etter løsninger for vanlige, brente dvd-filmer. La oss si at jeg laster ned en film fra TPB som kun inneholder svensk og finsk tekst. Jeg vil gjerne ha norske undertekster, benne ut filmen for så å se den med sin vanlige dvd-spiller(som ikke tar DivX eller noe annet enn brente dvd).

Er dette mulig?
Sist endret av froskenfredrik; 2. juni 2005 kl. 17:03.
Den enkleste måten å få norske subtiles på er nok å rippe dem selv fra dvder. Vil foreslå www.doom9.org, masse bra dvd programvare der. Men hvis du har lasta ned dvden og ikke har tilgang på orginalen må du nok klare deg med det som finnes på internet. Jeg bruker extratiles noen ganger, ellers finner du mye subtiles ved å google, men da må du nok klare deg med engelske undertekster. Veldig vansklig å få tak i norske.
Vet ikke om dette regnes som wares-request, men jeg er ute etter norske tekster til "The Grudge(Forbannelsen)". Som altså er tatt fra dvd-versjonen. Jeg har norske tekster til divx-filmen, men vil ha det til dvd-filmen min også.