Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 664
Postet for en stund siden om at min GRUB bootloader forsvant når jeg reinstallerte windows. Jeg fikk noen tips for å få den tilbake, takker for det, men ingen funket. Når jeg prøvde å boote fra Linux bootdiskett, fikk jeg en error.
Så tilslutt bestemte jeg meg for å reinstallere RedH totalt, med en formatering av partisjonene og satt i RH CD1. KOm så langt som til idet mus-spesifiseringa i installasjonen, så kom denne feilen opp:

File "/usr/lib/anaconda/gui.py", line 764, in nextClicked
self.setScreen ()
File "/usr/lib/anaconda/gui.py", line 985, in setScreen
new_screen = apply(self.currentWindow.getScreen, args)
File "/usr/lib/anaconda/iw/mouse_gui.py", line 232, in getScreen
self.setupMice()
File "/usr/lib/anaconda/iw/mouse_gui.py", line 122, in setupMice
model = fields[1]
IndexError: list index out of range

Jeg har ikke fått error på denne installasjonen med denne cdn før. Jeg har kjørt en "CD sjekk". En 386 maskin som jeg installerte RH på ett par dager før installerte seg fint... Jeg er Linux nybegynner, så erroren sier meg ikke mer enn at den har et plutselig problem med å finne musa...

Så er det noen Linux smartfolk som har en løsning, så takker...

Vedlegg: Anaconda Error dump tekstfil
Jeg vil anbefale deg å prøve med Fedora. Det ser ut som at det er en feil i anacondascriptet (Anaconda er installereren til RedHat) på grunn av et eller annet rart.

Har du prøvd å bytte mus? For om du har en ganske spesiell mus, så kan det hende at når anaconda søker etter mustype, så får den opp et uventet svar, noe som kanskje kan resultere i nettopp en slik feilbeskjed.

Personlig har jeg aldri likt RedHat eller Fedora, men alle har hver sin smak.

But still; Jeg vil fremdeles anbefale deg å oppdatere deg til Fedora Core 3.
rraptor's Avatar
Trådstarter
Kanskje...Men hvorfor kom den ikke før? Såvidt jeg vet så har jeg ikke forandret musen. Kun musedriveren i windows (trodde ikke det skulle ha noe å si). Eller kanskje jeg har oppgradert biosen siden. Ekke sikker, kan være det som er forskjellen fra forrige gang.

Men kan prøve med en annen mus.

Valgte redhat fordi jeg har brukt det før, det har en brukervennlig installering og system, det har medfølgende source (noe ikke mandrake har, og jeg visstnok trengte for lyddriveren min), det er gratis og har ikke så verst innhold.
Noe Linux dere kan anbefale som har det samme?
Jeg fikk også den meldingen en gang, og sjekket det på bugzilla. Der fikk jeg svar at det sjedde når man innstallerte det på norsk eller islandsk. Prøv å innstallér det på engelsk. Jeg trodde også det var et problem med musen først.
Antar at det er redhat 9.0 du sitter med der? Da er det nok bedre å bruke fedora core 3, siden redhat 9.0 er gammel, og oppdateres ikke lenger. tenk på fedora core 3 som redhat 12.0.
Sitat av rraptor
Kanskje...Men hvorfor kom den ikke før? Såvidt jeg vet så har jeg ikke forandret musen. Kun musedriveren i windows (trodde ikke det skulle ha noe å si). Eller kanskje jeg har oppgradert biosen siden. Ekke sikker, kan være det som er forskjellen fra forrige gang.

Men kan prøve med en annen mus.

Valgte redhat fordi jeg har brukt det før, det har en brukervennlig installering og system, det har medfølgende source (noe ikke mandrake har, og jeg visstnok trengte for lyddriveren min), det er gratis og har ikke så verst innhold.
Noe Linux dere kan anbefale som har det samme?
Vis hele sitatet...
Fedora Core 3 er etterkommeren til RedHat systems.
RedHat som operativsystem er utdatert, det er vel kun firmaet og varemerket som er igjen nå.

Fedora Core 3 kan lastes ned fra blant annet linuxisos websider
Det er forresten gratis, har source som de de tidligere versionene også hadde, og har sikkert også støtte for lydkortet ditt.

Sist men ikke minst; Fedora Core 3 er _litt_ mer oppdatert i forhold til hva RedHat var en gang. anbefales på det sterkeste å hente ned.

Det eneste du trenger for å spille musikk er å kjøre besøke denne siden og laste ned xmms-mp3, and you're up and running!
Sist endret av colamannen; 1. juni 2005 kl. 13:47.
Sitat av nohope
Fedora Core 3 er etterkommeren til RedHat systems.
RedHat som operativsystem er utdatert, det er vel kun firmaet og varemerket som er igjen nå.
Vis hele sitatet...
Hmm, lurer på hvor du for denne infoen fra. Den stemmer ikke.. Redhat er fortsatt et firma som leverer Linux løsninger, men de har gått over til å satse på bedrifts løsninger i steder for løsninger for hjemmebrukere. Fedora prosjektet tok over koden til Red Hat distroene som var ment for hjemmebrukere og fortsatte med den.
Hmm. Ok.. Det visste jeg ikke
Takk for opplysningen
Sitat av dword
Hmm, lurer på hvor du for denne infoen fra. Den stemmer ikke.. Redhat er fortsatt et firma som leverer Linux løsninger, men de har gått over til å satse på bedrifts løsninger i steder for løsninger for hjemmebrukere. Fedora prosjektet tok over koden til Red Hat distroene som var ment for hjemmebrukere og fortsatte med den.
Vis hele sitatet...
Vel, Fedora fungerer jo også som en testbed for fremtidige redhat-utgaver
Sitat av IvIoyner
Vel, Fedora fungerer jo også som en testbed for fremtidige redhat-utgaver
Vis hele sitatet...
Hmm, ja da lærte jeg noe nytt også.