Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1120
Noen som har noen forslag til noe bra Punk/hardcore/emocore ? da mener jeg ikke de samme gamle banda som alle har hørt gjerne noe undergrunn/litt mindre kjente band...?
Kan du ikke skrive opp hvilke band du har hørt før da? Du har vel hørt underoath og atreyu? Ellers kan jeg anbefale Static lullaby, Beloved, Story of the year, Acv og Pennywise. Kan komme med flere om du vil, men først må du si hva du har hørt fra før. Så jeg slipper å nevne mange band du vet om.
Det kommer jo litt an på hva du er ute etter. Jeg er ikke så veldig glad i punk, men noe som de fleste som er inn i denne sjangeren bør sette pris på er jo f.eks. Dead Kennedys, Fugazi, Black Flag, The Clash, osv.

Hardcore/screamo/emocore derimot, er jeg veldig begeistret for og her er det mye å velge imellom. Et av mine favorittband heter Converge, og de er absolutt verdt å sjekke ut. Circle Takes the Square, Walls of Jericho, Underoath, The Dillinger Escape Plan, Funeral Diner, Envy og norske Purified in Blood er også band som du helt sikkert også vil sette pris på. Dette er kun såkalt "ny" hardcore da, om man er interessert i noe litt eldre vil kanskje Minor Threat og Bad Brains falle i smak. Håper du finner noe du liker.

edit: Alexisonfire, The Bled og Kaospilot er også verdt å sjekke ut. Kanskje spesielt sistnevnte. Jeg elsker dem og de er norske. Go Norgehardcore, yay!
Sist endret av seigman; 10. mai 2005 kl. 09:16.
Mange bra band der seigman!
Personlig elsker jeg Atreyu, anbefales på det varmeste. From autum to ashes, Odd Project, Bleeding Through og Avenged Sevenfold kan jeg også anbefalle!
Edit: Og Blood Brothers, selvfølgelig.
Sist endret av Eurob0y; 10. mai 2005 kl. 08:47.
Når det kommer til Atreyu, må jeg si at jeg ikke er spesielt begeistret for det nye de har prestert. EPen "Fractures In The Facade Of Your Porcelain Beauty" og debutplata "Suicide Notes and Butterfly Kisses" er nokså ålreit, mens oppfølgerplata "The Curse" er ingenting å samle på. Dette er jo selvfølgelig en smakssak, men det er mitt synspunkt. Det samme gjelder for så vidt også From Autumn to Ashes og A Static Lullaby. Debutplatene er ganske gode, men oppfølgerplatene skuffet stort. Sjekk også ut Hopesfall for litt knakende god emocore, men styr unna albumet "A Types", hold deg til EPen "No Wings to Speak of" og albumet "The Satellite Years".
En smakssak som du sier ja
Hopesfall er knall!
synes å huske et band som heter On Broken Wings, de skal vist være bra.
Atreyu, hohohoho, THE NEVERENDING STOOOOOORYYYYY!!!!!

uansett, Blood Brothers, Afghan Wings, Arab Strap....vil også anbefale the locust, selvom det kanskje blir mere grindcore...

sjekk også ut bullet union, varmet opp for Blood Brothers på john dee her forleden, overasskende bra egentlig..

noe son ic youth også kanskje?
Trådstarter
Thnx, mye bra der skal lastes nå =)
OJ...
jeg glemte et SYKT bra band fra Tr.Heim.
Revoleum, de spilte punk før , men har nå gått over til hardcore.
Jeg er ikke sånn _veldig_ imponert over Revoleum, egentlig. Men de er kanskje ok. Om du er interessert i norsk hardcore finnes det mye godt å kose seg med. Jeg har allerede nevnt både Purified in Blood fra Stavanger/Sandnesområdet og Kaospilot fra Oslo. For uten disse er The Spectacle, Beyond the Fences og Vanskapt fra Bodøregionen, Turdus Musicus fra Tromsø, Catena Collapse, Silence the Foe og Torch fra Trondheim og JR Ewing og Manhattan Skyline fra Oslo er alle band som er kos. Og garantert enda fler, men det er begrenset hvor mye jeg orker å liste opp i en post. Let opp litt selv også. I tillegg må jo selvfølgelig Refused nevnes. Et band som står som en påle innen nyere hardcore.

edit: Dominic og Desperado, henholdsvis fra Bodø og Trondheim er også selvskrevne på denne lista.
Sist endret av seigman; 11. mai 2005 kl. 22:35.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
[kansje litt offtopic]
Dette er det groveste du får. Tatt opp med lydfunksjonen til et digitalt kamera fra klassekonserten vår.

Byen er Sandnes, bandet er elde, sangen er "opp i fjellet".

HER

Kansje litt nærmere black metal enn hardcore, men det får være.

[/kansje litt offtopic]
tja..
Hva folk kjenner til er veldig forskjellig, så jeg lister opp mye.

Av norsk bør du få med deg Purified in Blood, La Casa Fantom, Morte Celebrale, Kafka Prosses, Kolokol, Bøyen beng... er vel det jeg kommer på i farta.

Ellers har du alltids klassisk hardcore, Reagan Youth, Millions of Dead Cops, Black Flag, Circle Jerks, Hüsker Dü(minner om Emocore, men er mest progresiv HC) mm.

Endel horrorpunk(Misfits, Cancerslug).

Av klassisk Punk bør man fp med seg Sham 69, 999, Angelic Upstarts og the Casualties.

Og selvfølgelig Avril da.
Sjekk ut Bad Brains, Cro-Mags, Youth of Today, Minor Threat, Negative Approach, Blood For Blood, Chain of Strength, Comeback Kid, Modern Life Is War, Dag Nasty, Bane, Kafka Prosess, Svart Framtid, La Casa Fantom, Siste Dagers Helvete, Betongbarn, IOU, Kaospilot, From Ashes Rise ... blablabla!! Jesus Christ, det er altfor mye.

Sjekk ut mer her;
http://www.allinblackzine.net/phpBB2/index.php