Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 957
fikk akkurat tak i jaga's nye album. Sitter og hører på det nå, var ganske sikker på at Shining med deres nye "in the kingdom of kitsch you will be monster" skulle bli årets beste alternative plate men der tok jeg skammelig feil. Første låten på det nye albumet til Jaga blåser deg rett ut. Og resten er av samme kvalitet. Er veldig usikker på hvordan man karakterisere dette, men de overrasker igjen på svært gledelig vis. Gleder meg storveis til releasekonserten på Cosmopolite den 4 april. Et radiointervju med jaga jazzist om det nye albumet kan lastes ned fra www.toazted.com . En advance av albumet har lekket på nett og er tilgjengelig på den beste album sida (pink palace).

Da er det bare tre små påskeegg til som jeg venter på, Cloroforms nye skive som også kommer ut i begynnelsen av april, Konsert DVD'en med Supersilent, tatt opp på Parkteatret i Oslo og Kim Hiorthøy's nye album som er planlagt release i løpet av høsten. Altså en masse bra musikk


Edit: Cd'en til Jaga Jazzist kommer i en Limited Edition Bonus Disc utgave med en del demo'er og alternative mikser + At den kommer som LP. Både CD og LP er formgitt av en av Norges mest spennende grafiske designere, Kim Hiorthøy..
Sist endret av dubeldarr; 16. mars 2005 kl. 13:00.
Jeg er stor fan av Jaga og synes utviklinga til bandet har gått fra funky electronica til mer og mer arty-farty elitistisk kunstbråk. Likte egentlig ikke The Stix, og det var mest pga den overdrevne og brautende rytmeseksjonen. Håper de har gått tilbake til røttene på den nye skiva.

dubeldarr : Sjekk PM.
Trådstarter
vet egentlig ikke hva jeg skal kalle det. Det er låter som helt klart passer inn i deres tidlige periode, men det er også ting som ligger nærmere det uttrykket som Shining har på den siste plata. Uansett to plater som kommer til å gå på høy rotasjon på mp3-spilleren min..

DonT: sjekk pm
Elsker denne plata, hørt mye på den i det siste. All I Know Is Tonight er favoritten Herlig skit!
All I Know Is Tonight
Synes denne sangen er helt nydelig.
Var på konsert meg Jaga på fredag på Vossajazz, det var en kjempe konsert til tross for et dårlig konsert lokale. Mer rocka og mindre elektriske duppeditter..Laster nå albumet og håper det innfrir mine forhåpninger. Forresten så har det kommet ut ein pressemedlding fra Motorpsycho at Gebhardt (trommisen) har sluttet. Trist dag for alle Motorpsycho fans. Bandet vil forsette med Bent og Snah.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg leste at førsteopplaget av skiva skulle komme med en bonusdisk med demoer, remixer og annet snadder. Noen som har sett denne noe sted?
Kjøpte cden i går og digget den. Mye mindre elektronika og trommemaskiner, mye mer gitarer. Nydelig. Syned de bør ha en konsert i nærområdet snart, etter turneen.
Jeg var på releasekonserten på mandag.

Ville helvete som Oslo Skyline på den nye plata råkka.
Svar til DonTomaso: Snakket med Tor på Apollon i Bergen og han sa at den Special edition platen ikke var kommet fra trykken enda, dette var på mandag. Det samme gjaldt vinyl platen.
svar til DonT: What we must Special Edition er å få tak i bl.a. på Platekompaniets butikker fra igår... den plata er bare maks, har vel snublet rundt med den på øret i snart 3 uker nå.... Special Edition plata koster 159 kroner og gis ut av Ninja Tunes... Løp å kjøp, folkens
Jeg har hørt mye på denne i det siste. Den gir meg en del post-rockassosiasjoner. Noe som for min del kun er positivt. På mange måter deres beste album, men A Livingroom Hush er jo også særdeles god. En flott plate er det, i alle fall.
en knall plate, virkelig en overasskelse fra JAGA, gåsehud sier jeg bare
har hørt masse på den nå og digger den mer og mer. gåsehud, ja.