Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 746
Jeg har lagt inn slackware og bruker rp-pppoe til å prøve å ringe opp til telehor fra min linux box, men problemet er at jeg har satt alt rikitg opp osv , og har vært innpå sia til han som har laget rp-pppoe , men jeg får ikke til å logge meg på . liksom modemet blinker en "rekke" så går det ca 10 sec til så skjer det samme , men jeg får connection timeout Hver eneste gang , er det noen som kan hjelpe?
hadde vært meget takknemlig

og så har jeg et nytt spm , jeg har kjøpt 2 x120 disker som jeg skal sette inn i min box , men må diskene være formatert med sånn linux greier eller kan jeg kjøre Fat32/ntfs disker på linux???
Ingen problem med FAT32, men NTFS er litt værre. NTFS kan leses, men det er bare alfa-beta-skumle drivere for å skrive til disse, så jeg vil nok anbefale FAT32 eller ext2/ext3 på disse diskene.

Grunnen til at NTFS er problematisk er fordi dette filssystemet har egne måter å takle filattributer og rettigheter på.

Telehor opplegget kan jeg nok ikke hjelp til med.
Du kan se om du finner noe i /usr/doc/Linux-HOWTOs/
Sjekk at du finner nettverkskortet ditt, og prøv:

# ifconfig eth0 down
# ifconfig eth0 mtu 1500 up
# adsl-start

Jeg hadde samme problemet, og dette var løsning for meg.
Hvis du har flere nettverkskort så bytt ut eth0 med det nettverkskortet du har adsl-modemet på (dah).
okei takk for tipset =)). jeg skal prøve..
men , jeg får ikke formatert hardiskene mine i windass til fat 32 ..