Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 995
For en liten stund siden lagde jeg et spill i flash. Jeg fulgte en tutorial så jeg skal ikke ta mye kred for dette. Det ble først og fremst lagd for at jeg skulle prøve å lære meg action-script i MX2004.

Klarer dessverre ikke å lage highscore-funksjon enda, siden jeg fortsatt er ganske grønn på flash. Lyden sliter jeg også med.. det kommer kanskje senere..

Noen kommentarer?

Racing Anton
Hva med en ghostcar? Enkel underholdning!
thomasrino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chubby
Hva med en ghostcar? Enkel underholdning!
Vis hele sitatet...
Takk for forslaget. Skal legge det til når jeg lærer meg hvordan
Fint spill

MEEEN: 1. Lite kart hadde vært greit (vanskelig når det går så _fort_)
2. 2player hadde vært fett
3. flere baner?
Hehe genialt spill.
thomasrino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Destroyy
Fint spill

MEEEN: 1. Lite kart hadde vært greit (vanskelig når det går så _fort_)
2. 2player hadde vært fett
3. flere baner?
Vis hele sitatet...
1. Bana er ikke så vanskelig at du trenger kart.. det er jo samme bana hver gang. Lett å lære seg utenat.
2. Kanskje en vakker dag.
3. Neste punkt på min to-do liste
Greit nok.
Jævla moro hvis man kunne ha splt 2 player, eller kansje 4?
kart jo.. Når du får flere og lengre baner, trengs dette.
Hadde du fått til å lage en 2 player-versjon med collision-detection hadde det vært dritskøy
Småartig. Minte meg en del om det bilspillet du finner på det første flåklypa-spillet.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Er det virkelig bare meg som ble helt hekta på dette spillet?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Hehe, artig spill! Minner meg om Ironman + et annet lignende se-bilene-rett-ovenifra-spills om jeg kjøpte på Obsen for 19 kroner for mange herrens år siden.

13:620 er min bestetid, men det er sikkert mange her som har slått den allerede.
festlig spill det da... men hadde vært morro med flere baner
Du har ikke link til tutorialen du brukte?
Genialt spill ^^ Nice work!
En liten ting til 2player når/hvis det kommer.. Hvis du klarer å få til, lage et alternativ som velger om bilene skal kunne kræsje i hverandre eller ikke. Hvis man velger at de ikke skal kunne gjøre det, blir det som ghost på en måte, at de bare glir over hverandre. Slik kan man lett konkurrere om hvem som er best uten å slippe whine om at man ble pressa ut, kræsja i andre osv osv.
Noen få ting jeg tenkte på etter litt flere runder:

- Jeg har følelsen av at bilen svinger "rundt sin egen akse", ikke med forhjulene. Kan dette endres på?
- Til en evt tospillermodus bør det settes opp barrierer i midten, så man ikke kan jukse ved å krysse over marken
- Kan "sladdefunksjonen" forbedres, slik at den ikke fungerer som en "hurtigstopp med gummispor" men at den faktisk kaster bakhjulene sine mer.

Men som sagt tidligere, et godt spill så langt!