Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1757
Jeg går VK1 kokk og vi har en ungdomsbedrift som heter "Kvæfjord spiseri ungdomsbedrift". Jeg laget en logo til denne bedriften. Synspunkter please

Logo
Ringen rundt kunne kanskje vært litt mindre. Ellers var det meget bra
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Polmen: Jeg syntes at ringen måtte være såpass stor, slik at den ikke får en sånn klaustrofobisk effekt.
Enkel og fin den, men må si meg enig med polmen i at ringen burde være litt mindre.
Polmen: Jeg syntes at ringen måtte være såpass stor, slik at den ikke får en sånn klaustrofobisk effekt.
Vis hele sitatet...
Mener litt, ikke mye.
Liksom, det ligger helt på grensen til å vær littegrann for stort.
But hey, that's my opinion
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Kan si meg enig med det, men til en viss grad. Må ikke bli for liten.

Jeg har planer om å ta denne logoen med til ungtentrepenørskap messa vi har i troms. Er en slags konkurranse imellom ungdomsbedrifter for de som ikke vet hva det er.

Tror dere denne har noen sjanse til å komme til topps?

Denne logoen er til en cafè bare så det er sagt.
syntes den var bra jeg! sålenge du er fornøyd med den selv så er det ikke noe å klage over, er jo tross alt produktet DITT som skal meldes på konkurransen, ikke meningene til andre
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Menneh. Det er jo dommere som skal dømme produktet jeg har laget. Har hjemmesider og brosjyrer også som jeg skal legge ut her slik at dere kan sjekke ut.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg synes det ble litt brudd i stilen. På den ene siden så har du en nymoderne vektor sirkel med gradinent. mens på innsiden har du en gammeldags tegning av en and i en korg eller noe slik. Jeg synes at du bør gjenomføre en av stilene og ikke kombinere dem. Men det er jo selvfølgelig min mening
Likte den, men som de andre sa, gjør sirkelen litt mindre.
Fase^'s Avatar
Trådstarter
tep0sen: Det er et brød i kurven. Sirkelen er ikke gradient. Er bare stroked. Nymoderne er den vel heller ikke, mer egg formet eller lignende.

edit: Er heller ikke vektorisert forsåvidt.
Sist endret av Fase^; 18. januar 2005 kl. 15:09.
Jeg likte den.

+1212000 fordi at jeg er født og oppvokst i Kvæfjord
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
DET ER EN AND. Neida, synes ikke dem passet. angående stroke kunne du jo like så gjerne brukt gradient da. Men jeg tenkte absoult ikke på ett egg. Men som jeg sa er det er det min mening
dårlig som logo, prøv på ny
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Gilgamesj: det er ikke tøft å være fra qfjord

tep0sen: Takker for meningen din.

frekkmann: Du er dårlig som talsmann for meningene dine, finn en annen.
Du er min venn
niigu's Avatar
Vil først og fremst råde deg til å faktisk sette på prøve den kritikken du får her. Jeg vedder en tier på at du ikke bryr deg om sirkelen rundt er for stor - noe som jeg også syns. Selvfølglelig vil du ikke ha en paranoia-feeling over det hele, men grunnet den store sirkelen så ble dette for meg en uferdig logo og dermed en uprofesjonell følelse. Skjønner?

Dessuten skal dette være en vektorisert logo. Logoer inneholder ikke gradients. Resterende farger og andre tillegg fikser man etter logoen er ferdig. Du har sikkert mottat denne leksa 300 ganger før, men sant skal være sant: Logoen skal forstørres? Da må du ha den i vektorformat. Dere skal kjøre samme kvalitet på logoen enten om den er på et kaffekrus eller en bil? Logoen må være i vektor!

Min mening er at denne blandingen mellom "et gammelt random brødbilde møter sirkel uten betydning" funker ikke, i det hele tatt. Du må være mer prosfesjonell i tankene og virkelig utstråle egen stil og eget særpreg - ergo fengende logo! Bra du har varme farger, noe som ofte jeg forbinder mat med (mm nam nam) og syns inviterer til mat! Beklageligvis holder ikke denne logoen helt målet.

Hva du bør trekke inn?
Mat, helt klart! Det er meget relevant, samt selve grunnsteinen for bedriften. Dere er ungdommer? Trekk inn noe ungdommelig og trekk inn noe som symboliserer felleskap og kvalitet! En mikstur av flere parter er meget vanskelig å gjøre om til en logo, men prøv! Gleder meg masse til oppdateringer. Mitt beste råd er vel i bunn og grunn jobbe fra begynnelsen igjen.

Btw: Fonten kan vel egentlig beholdes.
bra den da!
Du er min venn
niigu's Avatar
Og vet dere hva? Begrunnelse på svar er ikke alltid heller å forakte!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Er enig med mye av det niigu sier. Og logoen bør vektoriseres. Men jeg forstår helt hva nigu ville frem til med
Og vet dere hva? Begrunnelse på svar er ikke alltid heller å forakte!
Vis hele sitatet...
Jeg synes du har gjort et ærlig forsøk på å lage en logo som representerer bedriften din. Desverre er det en del ting som må rettes på. Du bør for eksempel gjøre noe drastiskt med den rundingen du bruker som ramme på logoen, den er altfor stor og bør ikke inneholde en gradient (i og med at det er en logo). Det lille bildet du bruker i logoen sier meg ingenting, det er altfor lite. Hvis du absolutt skal ha med bildet ville jeg personlig forsøkt å legge den i bakgrunnen bak teksten. Du må også huske å passe på at logoen er laget i vector, noe jeg ikke tror du har gjort.

Oftopic:
Opprinnelig postet av niigu
Og vet dere hva? Begrunnelse på svar er ikke alltid heller å forakte!
Vis hele sitatet...
Og hva begrunner du det med?
Du er min venn
niigu's Avatar
Vel, ord som "Bra!" og "Dårlig!" forklarer ikke mye. Det blir vel egentlig ganske tynt, og selv om man ikke liker logoen bør man kunne forklare hvorfor man ikke liker den og hva du ville gjort for å forbedre det. Om man får en kjip kommentar slengt i trynet forvirrer dette bare, samt man sitter igjen med en "åja-følelse".



Din kødd.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Må si meg enig med niigu her, med det tillegget at logoer i teorien skal kunne gi mening i to farger (svart/hvitt), negativformat, flere farget samt som niigu sier i alle størrelser. Gradienten (i vektor format, ikke rasterende) hadde funka i forskjellige størrelser, men ikke i svart/hvitt.

En mulighet er å ha en svart/hvitt utgave uten gradienten.

Førsteinntrykket mitt var et skilt som kunne hengt utenfor et gammeldags bakeri. Det er abolutt et pent stykke arbeid, men synes ikke helt det passer til formålet slik niigu sier...
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Logoen der er ikke i vektor. Den er laget i veldig stor kvalitet. Men derimot, så har jeg en egen logo som er laget i vektor som vi har brukt på et skilt over inngangsdøra til kafeèn vår. Da uten kurven og sirkelen.

Men takk for alle svar, men vær så snill å ikke bland inn ting som vektor osv, er bare interessert i hva jeg kan endre på utseende.

Takk niigu. Veldig bra kritikk du ga til meg.
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av SilverKhan
Må si meg enig med niigu her, med det tillegget at logoer i teorien skal kunne gi mening i to farger (svart/hvitt), negativformat, flere farget samt som niigu sier i alle størrelser. Gradienten (i vektor format, ikke rasterende) hadde funka i forskjellige størrelser, men ikke i svart/hvitt.

En mulighet er å ha en svart/hvitt utgave uten gradienten.

Vis hele sitatet...
Jeg har den i svarthvit også, å den ble like bra uten farger som med farger syntes jeg.

Den ligger her
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fase : du må jo bare 1337 haxx0r logo som jeg lagde til bedriften for noen år siden, vi ble jo best i Troms :P
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Fase^
Jeg har den i svarthvit også, å den ble like bra uten farger som med farger syntes jeg.

Den ligger her
Vis hele sitatet...
Tenkte monokromt trykk med bare en farge (+ bakgrunnsfargen = to)...

Men du ser ut til å ha kontroll
Kan du vise oss den logoen?
atxbya ble logos company og

du vinner ikke noen logo konk pga kriteriene de setter ved UB:

- skal være enkel og gi assosiasjoner til produkt og bedrift
- skal vises like bra i farge som i sort hvitt
- skal gi samme assisoasjon når den er på størrelse med en negel som på en husvegg

tror jeg fikk 2 eller 3 plass for logoen til logos company
Fase^'s Avatar
Trådstarter
www.k-spiseri-ub.tk

jeg gjorde sirkelen litt mindre rundt midten. Tror ikke jeg orker å fikse mer på den før jeg har snakket med de andre i gruppa.
Noen som har lyst til å lage en til meg å eller? Ta kontakt på PM hvis noen gidder, hadde vært snillt! :P
Sist endret av djman; 20. januar 2005 kl. 15:42.
Opprinnelig postet av Fase^
www.k-spiseri-ub.tk

jeg gjorde sirkelen litt mindre rundt midten. Tror ikke jeg orker å fikse mer på den før jeg har snakket med de andre i gruppa.
Vis hele sitatet...
Et par ting;

"Spiseri" skriften er i en stilfull, litt gammel type skrift, samt at selve ordet "spiseri" også har en litt gammeldags klang over seg. Hva med å benytte en skrifttype med serifer for "Kvæfjorden" og "ungdomsbedrift"?
Mest sannsynlig vil det endre uttrykket i logoen din betraktelig, og gi en bedre helhet.

Et par momenter til:

Fjern gradient fra sirkelen din, benytt heller en helfarge. Det er fullstendig stilkræsj slik du har logoen nå.

Kurven med brød i er altfor detaljert, umulig å se hva det skal forestille når man sjekker http://www.k-spiseri-ub.tk/ .

Kanskje forsøk å illustrere så minimalt som mulig, altså re-tegne med akkurat så få streker at man kan forstå hva det er.

Det var eksempler på hva du kan gjøre med eksisterende logo.

Mitt forslag: Start på nytt, tenk deg om hva du ønsker at logoen skal symbolisere, hva skal bedriften stå for, hva slags mat skal serveres; gammeldags, eksperimentell? Det er massevis av spørsmål som kan stilles og dermed gi svar på hva og hvordan du skal utforme logoen.

Lykke til!
Opprinnelig postet av djman
Noen som har lyst til å lage en til meg å eller? Ta kontakt på PM hvis noen gidder, hadde vært snillt! :P
Vis hele sitatet...

Kom igjen da! Vet det er noen som har lyst!
Grei nok liksom.
Litt morsom, ikke bare txt'en men den lyse brun-fargen passet syntes jeg
Fase^'s Avatar
Trådstarter
osWald: jeg velget å ha fonten slik jeg har den på logoen fordi at spiseri blir framhevet i forhold til 'kvæfjord og ub'. Det er fordi at det er spiseriet jeg vil reklamere for, ikke kvæfjord eller ungdomsbedrift.

Men er sant, logoer burde bare være streker etc. Men var veldig usikker på hvordan jeg skulle lage denne. Vanskelige greier.

supertruza: er fordi at farger med mye gult i er appetittvekkende.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Jeg så det var en som la ut siden sin til beste ungdomsbedrift.. Jeg vant 2 plassen i Troms for denne siden her.

www.k-spiseri-ub.tk

Bare for å få det sagt

edit: posta i feil tråd, denne skulle i den andre tråden min om websiden. Men men. Dere fatter poenget mitt.
Sist endret av Fase^; 16. mars 2005 kl. 18:54.
Sitat av Fase^
www.k-spiseri-ub.tk

Bare for å få det sagt
Vis hele sitatet...
Hvorfor disse grå feltene på sidene av iframen?
Fase^'s Avatar
Trådstarter
Hm. Vet egentlig ikke. Var bare sånn det ble.