Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1190
Hvordan kan man få brent .mpg filmer på cd sånn at man etterpå kan spille av filmen på en Sony dvp735 (den takler mpeg)?
Er det noe spesielt som må gjøres under eller før brenning?
Må den brennes i et eget format, eller er det bare å brenne som vanlig pc-cd?
fyr opp nero (eller lignende) og svi den som vcd/svcd
Ja fyr opp Nero... Hvis du lurer på hvordan det gjøres i Nero, så leser du bare på www.vcdhelp.com
Ikke alle mpg filer kan uten videre brennes ut til vcd, de gjeldende oppløsninger er 352x240 (ntsc) el 352x288 (pal). Hvis ikke må de sannsynligvis konverteres til korrekt oppløsning først... men hvis dette er filmer, er de sannsynligvis allerede i riktig format. Sjekk oppløsningen på forhånd, og husk å sjekke riktig box når du brenner i nero (altså pal el ntsc).
Er enig med alle, bruk Nero..
VCDGear til evt. konvertering
VCDEasy til brenninga

Sikkert bra nok med nero, men vcdeasy har en del funksjoner som f.eks. å brenne inn kapittel hvert X minutt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Mange DVD spillere kan vel spille av mpeg filer så lenge de ligger roten av cd'en?
n00b z0py3r DVD spillere spiller da VCD som er en mpeg-2 stream. En VCD cd blir brent med en spesiel mappestruktur
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av TipeX
n00b z0py3r DVD spillere spiller da VCD som er en mpeg-2 stream. En VCD cd blir brent med en spesiel mappestruktur
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke være n00b jeg er en tre tre sju!

Neida, men jeg tenkte bare på det at om du brennte en cd og legge mpg filene rett i roten vil du kunne spille de av, uten å brenne som VCD eller noe.