Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2010
hmm. ble totalt lost i dag. går på noen "antidepresive" piller som heter "Fontex" for tida, og røyka hasj i dag, 1time etter jeg tok siste pille. fikk en insane nedtur, følte jeg ikke fikk puste, bynte å hyperventiliere, var usikker på om jeg var i den virklige verden eller om jeg hadde strøket med, alt føltes så uvirkelig. aldri hatt en så sterk nedtur før. lurer på om d kan vær pillen som kræsjer helt når jeg røyker hasj. noen andre som veit no?
Tror ikke det er så lurt å ta antideprisive når du røyker. Forstår godt hvis du fikk den syke nedturen :P men det kan jo være dårlig hasj du har røyka også, eller bare innbildninger.
røyka samme hasjen en annen dag, men den dagen lot jeg vær å ta pillen.
Din egen feil da Men etter det jeg leste høres det ikke så lurt ut å blande hasj og medisiner
Ministry of Love
sptz's Avatar
Å bruke noen som helst rusmidler sammen med antideprisiver kan gå alvorlig til helvete... Virkelig til helvete, hva du gjør når du mixer det har du overhode ikke kontroll på og kan føre til ekstreme konsekvenser der selvmord/selvmordsforsøk er det alvorligste..

Kjenner to som har prøvd å begå selvmord etter og ha inntatt den mixturen du snakker om. Heldigvis har de ikke klart det, men det er mest tilfeldigheter som gjør at de lever nå. Selv har de sagt at de aldri tekte på selvmord før de startet og røyke sammen med antideprisivene.

Foresten er antideprisiver farlige saker det kan faktisk om du er uheldig gjøre vondt værre. Snak heller med en god pykiater. (Seriøst)
var hos en psykolog, men hjalp ikke mye. de antidepresive pillene var bare for at kroppen min skulle bynne å produsere et stoff som man vanligvis produserer av seg selv, men som jeg har "mista" pga for mye depresjoner. faen ass. jeg var jævli dårlig tidligere. følte meg HELT GAL. var jævli ass.
Du leker med livet. Ville droppa røykingen til etter du er ferdig med antidepperne, du gjør bare vondt verre. Ender bare opp med at du MÅ røyke for å ha det bra/føle lykke. Når du er deppresiv er det et stoff i hjernen som den ikke klarer å utvikle, derfor kan du føle deg langt nede pga alt du gjør ikke betyr dritt. Alt som var kult, er like kjipt som å gjøre lekser. Du føler aldri at du er skikkelig glad/lykkelig før du ruser deg. By all means, gå den veien for meg, men du ender nok opp med at du enten bestemmer deg for at å ruse seg ikke er livet, eller du bare ender det hele. Anbefaler deg å bare slutt med stoffet og bare gjøre helt vanlig ting med kompiser og andre og plutselig (ref: Prozac Nation, som du kanskje burde sett?) er det normal igjen. Selv om du da føler deg helt fin igjen gå ikke i den fella og starte med hasj for alvor igjen, da må du starte fra bånn av. Og ja, snakker av erfaring.
takk for inlegget n0||i
Glad i could help, ikke alltid det er så lurt å oppleve alt selv, lærer heller av andre sine feil
jeg har gått på antidepp i 8 måneder, slutte for et par uker siden.
AD'en jeg gikk på het cipralex. Jeg har røykt mye på AD, det har absolutt ingen konsekvenser.
Eneste som er kjipt med AD er at xtc ikke funker(siden AD hemmer opptak av serotonin, mens XTC øker opptak av serotonin)

Uansett, du leker ikke med livet som en eller annen påstår lengre oppe. Det er totalt ufarlig å røyke på AD.

Om du fortsatt er i tvil, spør på lommelegen.no eller hva det heter for noe

edit: jeg har masse venner som også har røykt og røyker daglig samtidig som de går på AD. ingen konsekvenser.

Å røyke på AD er som å røyke uten AD. same shit

second edit: Effektene du beskriver kan oppstå uansett når man røyker hasj. Det kan være usikkerhet i miljøet du befinner deg, det kan være du røykte for mye, osv osv.. tviler sterkt på at fontexen er skyldig

third edit: på www.deppa.com er det et forum hvor du kan spørre om andres erfaringer med fontex+hasj og dessuten lese andres erfaringer av bruk av fontex i det hele tatt(og alle andre psykofarmika)

kos deg med pipa gutt! :_)
Sist endret av technot; 16. desember 2004 kl. 15:04.
Du kan fint røyke mens du går på piller, det var ikke poenget mitt. Hvorfor måtte du bruke antidepp da Technot? Pga overstadig bruk av rusmidler? Hvis du ikke tror det er du veldig naiv.
Ministry of Love
sptz's Avatar
n0||i hvorfor folk bruker antideprisiver kan jo være så mangt. Nå skal det sies at det innad i blant pykiatere strides om det i det heletatt er lurt og gi antideprisiver til folk som ikke er helt på kanten av stupet. Slik som det fåregår i dag kan man gå til legen og si man har vært litt nedfor i det siste også skriver de ut antidepresier. Jeg vet ingenting om fontex spessielt men det er masser avtillfeller der man ser at antidepresier har forværret tilstanden. Akkurat det kan du jo bare spør legen din om..

Uansett hva technot sier så har jeg fortsatt to i min omgangskrets som har prøvd å ta selvmord på den mixturen. Jeg synes egentlig det taler for seg selv så jeg gidder ikke si mer en akkurat det.
det er vanlig at AD har som bivirkning økt suicidalitet de første 4-5 ukene. Står i pakkevedlegget til alle AD (du kan lese om fontex på www.felleskatalogen.no og)

spetznaz, det er nok selve AD'en som evt er skyld i de selvmordsforsøkene, evt så hadde dem forsøkt uansett..

Selv har jeg hatt 3 selvmords forsøk mens jeg gikk på AD, samtlige i løpet av de første par månedene jeg gikk på AD.
Etterhvert stabiliserte stemningsleie seg og føler jeg fikk mye utbytte av AD, selv om jeg røykte samtidig

edit: hasj kan virke veldig individuelt på person til person.
En jeg er innlagt med nå(ja jeg er innlagt på psykiatrisk, hysj nå)
blir manisk hver gang han røyker, og har derfor avsluttet sitt forhold til hasj. En annen kompis av meg blir psykotisk hver gang han røyker. Så røyking skjer alltid på egen risiko!
Sist endret av technot; 16. desember 2004 kl. 15:44.
men jeg har aldri hatt slike virkninger når jeg røyka før? og har røyket en del i 2år!
hehe jeg har røykt i 10
jeg, men jeg tror vi kom frem til hva som var problemet på irc lol
Nå har jeg ikke røyka på over en uke
Det må vel sies at jeg har røyka mellom 3 og 5 gram til dagen i over 5 år grovt regna:/, vet ikke helt om det er røykinga som har gjort meg deprimert, spiser ikke noe piller for det da jeg syner at medisiner aldri kan være bra å begynne fast på så tidlig i livet, mulig jeg tar feil der..?? hvertfall så har jeg opplevd disse symptomene du snakker om ganske sterkt..

Engang for rundt 3 år sia ble jeg totalt paranoid når jeg tok meg et trekk, måtte rett å slett slutte i en måneds tid, for ikke kunne jeg gå ut døra og ikke klarte jeg å forholde meg til andre mennesker i det hele tatt, jeg trivdes rett å slett best alene i et hjørnet på rommet mitt, men morra trekket mitt måtte jeg seff ha.. dette resulterte altså i en pause...

Nå skal det vel si at det er skjedd endel piss i det siste(polti, miljø,osv) for miljøet du vanker i er ikke det beste som fins, hvist du røyker hasj, og polti puster deg i nakken hele tia,, dette fører til endel angst, hvertfall for mitt vedkomende.. er heller ikke bare bare å finansiere 3-5 gram om dagen.. så for en uke sia da jeg bodde hos en kompis av meg, grunnet rassia på kåken fikk jeg symptomene igjen, svetter no sinnsykt, redd for å åpne kjeften, vanskeligheter for å forholde meg til venner, hyperventilering, vanskeligheter med å sove osv... ingenting behagelig altså.. Dette er noe jeg mener 80% av folk før eller senere vil oppleve hvist de bare røyker lenge og mye nok.. jeg kaller det førvarsler på at ting kan gå riktig galt hvist man ikke kutter ut..

Jeg har vel vært en av de som har glorifisert hasj bruk store deler av livet mitt, nærmest levd for å av hasj, men nå er det slutt. jeg legger opp min noe lugubre virksomhet, det vil ikke si at jeg aldri kommer til å røyke, men svært sjeldent.. jeg begynte å røyke før jeg var ferdig med puberteten å det er en kjennsgjerning at all utvikling på denne fronten totalt fryser, det finnes det uttalige eksempler på.. jeg er rett å slett lei, hasj er slett ikke så ufarlig som jeg alltid har prøvd å inbille meg, det har jeg vel alltid hvisst da jeg har uttalige mange kompiser som har "sklidd" utfor og nærmest tippa, etter min mening så bør du ikke røyke i det hele tatt hvist du er deprimert eller har angst for hasj vil bare forsterke disse symptomene.. velvel skal slutte det her.. Håper noen tar dette på alvor hvertfall, det gjør jeg..
Lucif3r: Bra skrevet Lei av alle som ufarliggjør hasj/marianne. Poenget er vel at noen fint klarer å røyke hver dag i ett år, mens noen kan få angst/depresjoner og det som verre er. Dette må du nesten finne litt ut av selv, men det beste er vel måtehold. For 2 uker siden hadde jeg ikke røyka på 6 måneder (og da røyka jeg hver dag i så å si 4-5 måneder, og det var snakk om MER enn 5g hver dag), og bestemte meg for å ta en i godt lag. Samtidig gjorde jeg det klart at det bare skulle bli denne kvelden også en pause på kanskje en måned (Fast bestemt). 2 uker etter har det blitt annen hver dag, men nå skal jeg også slutte før det går for langt.. Man bør være obs på dette hvis man har laaaaang pause at du kan fort komme inn i samme "rytmen" selv om man helt klart har bestemt seg for å gjøre det bare en gang. Hasj'n påvirker hjernen/underbevisstheten din og som de sier: Once you pop, you can't stop
Alt med måte.