Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 2348
Yoyo! Har laget noe i Photoshop. Og jeg har lyst å få litt detaljert kritikk enn bare "Ja, det var bra..."
Er det noe som kan forbredes ?
http://www.sunnlan.net/diverse/backg...01024%20v2.jpg
Bra laga! Men treet var litt for beint liksom.. Kunne kanskje ha laga litt mer bølger i treet? Noen kvister om du får til? Men ellers var alt bra!
Hva mener du?
Jeg har prøvd å lage noen bølger i treet. Pluss, det skal forestille et bord :P ikke et helt tre.
offtopic: ser nettsia heter sunnlan.. hmmm, husker jeg var på sunnLAN for et par år tilbake.. meget bra lan.. lurer på om det er i drift ennu
Opprinnelig postet av watchman
offtopic: ser nettsia heter sunnlan.. hmmm, husker jeg var på sunnLAN for et par år tilbake.. meget bra lan.. lurer på om det er i drift ennu
Vis hele sitatet...
Offtopic, jepp, det stemmer det. Det er nytt crew og sånt da, så hvis du tror det blir like bra, så tro om igjen. Neida . Kommer sikkert til å ødelegge tittelen SunnLAN ...
Opprinnelig postet av Yaman
Hva mener du?
Jeg har prøvd å lage noen bølger i treet. Pluss, det skal forestille et bord :P ikke et helt tre.
Vis hele sitatet...
Ja men de var litt små.. Prøv å lag dem litt lenger liksom.. Er ikke så flink til å forklare sånt! :P Og mellomrommet mellom plankene var LITT vel store..
Opprinnelig postet av jdG
Ja men de var litt små.. Prøv å lag dem litt lenger liksom.. Er ikke så flink til å forklare sånt! :P Og mellomrommet mellom plankene var LITT vel store..
Vis hele sitatet...
Har du sett sånne bord som bruker å være ute? Så store mellom rom er det.
Hehe, du brukte liquid tool i Photoshop for å lage bølgene i treet? Ble ikke kjempepent.
du kan jo prøve å få pairet til å se litt mer ut som papir. Ser du var litt uheldig med vektoren på selve logoen hvis det er det du har brukt.
ellers veldig bra keep it up.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
3d er tingen
Jojo, men plankene bruker ikke å være så runde i kantene liksom.. Selvfølgelig, det finnes jo mange typer planker og bord, men enkelte ting SER litt mer rett ut en andre..

EDIT: Sitere er en fin ting!
Sist endret av jdG; 1. desember 2004 kl. 22:53.
offtopic: har modden noen egen side eller no? mer info om den eller lign.?
Bildene kunne vært fiksa på. Er ikke noen ekspert i dette, så vet ikke hvordan du skal fikse dem, men akkurtat nå er det ganske lett å se at det er bilder limt inn på et stykke hvit bakgrunn, og så rotert i vinkel...

(iallefall ser det slik ut.. hehe)
også kanskje noen fler elementer på bordet ditt? så litt tamt ut
Takk for detaljert kritikk! Dette liker jeg!

Loeve: Hva burde jeg heller bruke da? Jeg har tenkt på å bruke circular selection tool også bruke twirl. Men har ikke installert PS på denne maskinen her. Så jeg kan ikke prøve det her. Har du noen alternativer?

PetterSmart: Det med papiret var bare en tilfeldighet. Det jeg gjorde var å velge to brun farger. Så valgte jeg Render > Clouds også satte jeg ned opacity på papiret, så det så ut som brunt papir. Så jeg merga de. Men jeg skal prøve å finne i en tutorial om å lage papir. Modden har hittil ingen side. Men vi har tenkt å oppføre oss på ModDB.com i en senere anledning.

Kakcoo: Hittil så har jeg ingen planer om å lage dette i 3D. Jeg har flere erfaringer i photoshop enn andre 3d programmer

Morphy: Da er vi to Ble litt for fort ferdig med de bildene. Men de skal fikses på.

Dice: Har ikke tenkt å legge til flere elementer på "bordet", fordi jeg synes at det er detaljert nok som det er.

Også var det jdG da
Altså, jeg har tenkt å redusere mellomrommene ved å forminske gradienten som gjør det til at det ser ut som mellomrom.

Regner med å bli ferdig med bildet til imorgen. Takk for konstruktiv kritikk .
Ettersom jeg var syk, så har jeg ikke ordnet noe med bildet. Sorry.
Problemer med å lage den Half Life 2- etterligningen eller? Det virka sånn iallefall. PS: Ville ikke engang vurdert å kjøpe eller spille denne "modden".
Derja! Nå er jeg ferdig med versjon tre.
http://www.sunnlan.net/diverse/backg...01024%20v3.jpg

Si hva dere syns!

Btw. Det er meg som er LnoiX.
Sist endret av Yaman; 4. desember 2004 kl. 00:48.
Dårlig blod og stygt tre.
Beklager men dette blir litt for gjennomskuelig!
Noen forslag til å forbedre dette? Treet er jeg faktisk litt ufornøyd med. Men blodet er jeg veldig fornøyd med. Hva burde jeg gjøre? Altså, jeg vil ha kritikk på bildet, ikke mod ideen.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
en liten detalj jeg la merke til.. det krysser på motorene (kan hende jeg er helt på bærtur her) Men iallefall, på det øverste flyet på Blueprinten er det kryss over høyre motor. På bildet i midten er det kryss over venstre motor, og på bildet nederst er det også kryss over venstre motor. Så det er bare det øverste bildet på blueprinten som stemmer med bildet av flyet med brennende motor. Vet ikke om det har no å si, men iallefall noe jeg la merke til.

Edit: likte det første bildet (uten blod) best. Var faktisk ganske nice
Veldig bra! Men minnet sterkt om Airfix dogfighter.
Litt noise på plankene hadde ikke gjort noe. Syns hele bildet er for rent, om du skjønner...
Polle: Oisann! Trodde den nederste tegninga var sett bakfra Jaja, shit happends.

Hamakusa: Takk skal du ha Airfix Dogfigher? Det flygespillet der man kjører inni hus og sånt?

eLto: Affirmative.

Takk for kritikk igjen
Ville kanskje gjort blodet litt brunere... Ellers synes jeg det ser bra ut.

Offtopic: Handlingen i moden? (*krysser fingrene for at det er noe greier basert på den kalde krigen* )
charzer: Brunere ? njaaa njooo, kanskje. Fargen på tørket blod er vel sånn, mener jeg.

Modden ja ... Modden baserer seg på den hendelsen med asia, der soviet unionen skøyt ned et passasjer fly i 1980 tallet tror jeg. Gary Moore har laget en sang om denne hendelsen, så hvis du er Gary Moore fan, så vet du hva jeg snakker om Gary Moore - Murder in the Skies. Men likevel, det som skjer i virkelighet er jo av soviet unionen tar ansvaret for ulykken, men det som skjer i modden vår, er at soviet unionen tar ansvaret for det 100 år etter hendelsen, altså 2083/2084. Så blir det krig utav dette da.
Dævven, her går det unna!

http://www.sunnlan.net/diverse/backg...024%20v3.2.jpg

Skiftet ut bakgrunn nå, som kanskje mange er glade for nå? :P
Nå begynner det å ligne noe.
Mye bedre. Selv om blod ser ganske annerledes ut når det er post-blodtap, særlig fra indre organer. De bloddråpene der er nok bare riktig farge hvis vedkommende var høy på oksygen når noen drepte ham
IvI har rett, blod er sjeldent så rødt. men det så mye bedre ut nå
Er det meg, eller er krysset på vingen til det øverste flyet feil?
Dessuten, blodet kunne vært litt mørkere.
Veldig bra, det så faktisk utrolig stili ut, dog det ikke minna meg om noe fra 2084, det minna meg om noe fra 60-70 tallet.

Linjene i bordet kom vel kansje litt sterkt frem, det ser liksom ut som at bordet er laget akkurat der og da utifra et levende tre liksom.
Likte egentlig alt bortsett fra blodet.
Prøv å sett blodet som overlay på blending.

Kanskje senk bindersen litte granne!

pseudo: les ti poster over!
Zpawn: 1984 kanskje?
Har senka intensiteten på blodfargen. Endra logo til bokstaven Gamma i gresk alfabet. Det har noe med modden å gjøre, men ikke spør meg hva.

Sliter noe forferdelig med 2 tallet, finner ikke ut hvilken font jeg skal bruke.

http://www.sunnlan.net/diverse/backg...024%20v3.4.jpg

Edit: Pultene til presidenter er brune . Og denne har vært gjennom en krig, derfor ser den skadet ut.
Sist endret av Yaman; 4. desember 2004 kl. 18:22.
Der, ja. Mye bedre! Blodet så utrolig mer ekte ut nå!
Jeg syns gamma'en burde være mindre og 2 tallet det samme som til hl2.
Sånn, da er jeg ferdig med Aftermath bildet.
Her er resultatet: http://www.sunnlan.net/diverse/backg....5%20final.jpg
krysset på nederste bildet på blue printen er fortsatt feil da og hvis du hadde fått det arket blått med hvit skrift på en måte fordi det er det som er tøft
den Y'en var forferdelig, eller så så det fint ut.
Likte det veldig godt, blodet ser mye ektere ut nå, og bakgrunnen er heller ikke å forakte. Men synes fortsatt at bordet ikek ser helt ut som et bord, hvis du skjønner.

offtopic: hva heter du(sånn på ekte altså). Går på en skole ikke langt unna sunnland.
thomaseh: Hehe, ja. Fjernet front vinduet til flyet, så det ikke skulle gå an å se at det var foran. Jeg kan gjøre noe med det, men nå orker jeg ikke . Har totalt jobbet med den i 7 timer.

Zpawn: Det er den greske bokstaven Gamma. Meg selv ble ganske fornøyd med den. Jeg tror ikke jeg kommer til å bytte den ut. Forresten, har du noen forslag til hva jeg kan gjøre?

eppes_: Så var det bordet. Har du noen forslag? For min del, så ser det ut som et bord. En brun bordplate, som er riftet opp etter betongblokker av ruinene etter mange krigsslag. Jaja, gi meg råd, jeg vet ikke hva dere peker på når dere bare sier at ditt og datt var dårlig/forferdelig.
Offtopic: Hvilken skole går du på da? Hoeggen? Det ekte navnet mitt får vente .
Egentlig så ligner det på et bord, sant nok. Men føler at det kunne blitt enda mere realistisk. Hoeggen stemmer nok det.
synes dette ble veldig bra! men får vi ikke vite litt mer om modden?
Takk skal du ha!

Jeg er bare en modellerer, mapper og texturer fyr. Jeg har ikke ansvar for historien osv, jeg gjør det jeg blir bedt om. Men jeg skal informere om modden så fort vi får ordnet mer enn bare skrivebordsbakgrunn . Etter jul så skal vi være så smått ferdig med historie og begynne å modellere, mappe osv. Uansett, det blir en singleplayer mod med det første. Vi får vente med multiplayer.
du kan jobbe litt med den lupe greia ellerhvafaen det er du har den gamma bokstaven inni. svarte stroken er pixlete og ser lite pent ut..
Litt for mye 'tre' med i bildet syns da jeg.

Ellers ganske greit.