Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 787
Er det noe problem å kjøre Windows 98, Windows Xp og Windows 95?
Det kommer lissom bare frem en feilmelding der det står at installasjonen ikke kunne kopiere filene til oppstartspartisjonen. Jeg skal egentlig installere Win95 på en gammel pc, slik at jeg får brukt den, men det funker bare ikke.

Noen som har noe vettugt å komme med, så hadde det vært fint!


Zar0niX
Det burde ikke være noe problem, så lenge winXP tar seg av MBR (Master Boot Record), og at du enten har fat32 for winXP, eller to partisjoner (en NTFS, en fat32). Tror det kan være noe med windows 95... Mener den trenger noen greier som å være på den aktive partisjonen på en disk, som skal være den første disken... Eller noe...
Holder vel kanskje ikke å bruke "run in win95 mode" på winxp ?
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av zeth
Holder vel kanskje ikke å bruke "run in win95 mode" på winxp ?
Vis hele sitatet...
Ehh, Installere WinXp på en 486, 66Mhz?!?
Det er lissom en gammel pc jeg skal installere Win95 på da, ikke gjøre programmer kompitable med Win95 Progz.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Zar0niX
Er det noe problem å kjøre Windows 98, Windows Xp og Windows 95?
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Zar0niX
Ehh, Installere WinXp på en 486, 66Mhz?!?
Vis hele sitatet...
Ehm?
Opprinnelig postet av Zar0niX


Ehh, Installere WinXp på en 486, 66Mhz?!?
Det er lissom en gammel pc jeg skal installere Win95 på da, ikke gjøre programmer kompitable med Win95 Progz.
Vis hele sitatet...
Var visst en liten detalj jeg gikk glipp av