Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1914
kommer ikkje inn i dos, der eg skriver format c: finner ingen plass og skrive .... klikker for meg....
Last ned win98 bootdisk fra www.bootdisk.com
takk fo svaret skal ordne seg no--
Amatører

Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> diskbehandling

Bytt eventuelt med engelsk hvis det passer bedre.
Dersom du skal slette en NTFS partisjon, er det lettest å boote på Xp CD´en og formatere partisjonen derfra. Du kan deretter fortsette installasjonen av Xp, eller avbrute den og installere ett annet OS.
Amatører

Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> diskbehandling

Bytt eventuelt med engelsk hvis det passer bedre.
Vis hele sitatet...

Hvor???
er dette noe du må legge in selv..? det var ikke noe der som hette det...
Better than thou.
Du må ha administrator rettigheter. Hvertfall må du det i Windows 2000.
Har da det... (dette er win XP tho) jeg er jo den eneste brukeren!
Better than thou.
Du har ikke nødvendighvis de rettighetene selvom du er den eneste brukeren. Men jeg tror faktisk du må gjøre noe for å få visst mappen. Høyreklikk på startmenyen, og velg properties eller no. Tror det er noe du må krysse av der. Hvertfall slik i Win2k mener jeg.. (Sitter med 98 her så jeg får ikke sjekket.)
Har ikke winXP cmd?

og hvis den har det:

cmd
format a: /S [sett i en diskett]
reboot, med diskett i
forhåpentligvis kommer du i en DOS prompt eller CMD prompt
format c:
legg inn noe bedre, som win98se, win2k, linux slackware, DOS m/GEM...


My Computer->Manage
Min Datamaskin->Behandle
eller Run/Kjør: compmgmt.msc

Og når du har gjort det skal du se noen som heter Disk Management eller Diskbehandling; her kan du formatere og ha det gøy..

I XP har alle brukerne Administrator rettigheter helt til noen forandrer på det.
Hvis han bruker NTFS på diskene tror jeg ikke det går å ta en format c: uten et ekstra program i dos. da vil bare eventuelle FAT disker få en annen bokstav og du sletter masse du kanskje har bruk for (m4d gay pr0n f.eks.)
Opprinnelig postet av vidder



Hvor???
er dette noe du må legge in selv..? det var ikke noe der som hette det...
Vis hele sitatet...
Høyreklikk startlinja -> egenskaper -> Tabben "Start-meny/u" -> Tilpass -> Avansert -> Merk av at Administrative verktøy skal vises.

Voila!
eskrrak: Du kan boote fra en Windows 98 Cd. Sett cd'n i når du har restartet. Da kommer det frem en meny, og da velger du start maskinen uten cdrom. Så kommer du inn i DOS, og går inn i den katalogen der format kommandoen ligger, og da er det bare til å formatere
Lykke til!
Opprinnelig postet av elukS
Amatører

Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> diskbehandling

Bytt eventuelt med engelsk hvis det passer bedre.
Vis hele sitatet...
Funker det virkelig og formatere C: disken vis man er logget inn i Windoz? Dvs, vis dette er den partisjonen OSen ligger på..
Det trodde ikke jeg gikk heller. Det er liksom det samma som å gå ut i ledeteksten det, og skrive format c: ?!? funker det a?
Ikke veit jeg. elukS har jo litt peil innen Win2k og windows generelt da, så det funker sikkert.
Funker det virkelig og formatere C: disken vis man er logget inn i Windoz? Dvs, vis dette er den partisjonen OSen ligger på..
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg på, men hvis XP er grei (eller klikka) så kan det jo hende man får startet... så blir det interessant å se hva som skjer
DanBanan: Det er vel bare til å¨prøve det vel?
Let me know if it worked
Det går ikke ann å formatere inne i windows når du er pålogga...
Men skal prøve men oppstarts diskett (win 98), eller winxp cd'en viss det går med den... hvorfor gjøre det så vanskelig å formatere???!!!
Gud hjelpe meg...
Dere formaterer jo selvsagt ikke boot partisjonen fra OSet.
Gi meg styrke...
Lag en bootdisk, eller boot på XP plata som tidligere nevnt.
OK?

Andre partisjoner kan du formatere fra OSet, feks ved å høyreklikke i filbehandleren og velge Format(er).
ZarOniX er den eneste med full kontroll og peiling...
Opprinnelig postet av necro
Har ikke winXP cmd?

og hvis den har det:

cmd
format a: /S [sett i en diskett]
reboot, med diskett i
forhåpentligvis kommer du i en DOS prompt eller CMD prompt
format c:
legg inn noe bedre, som win98se, win2k, linux slackware, DOS m/GEM...


Vis hele sitatet...
(invalit parameter - /s)

går ikke detta her må kansje ha det inn med teskje eg...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Gjør som zeth sa: Last ned win98 bootdisk fra www.bootdisk.com
så starter du opp maskina med den bootdisken, så kan du formatere i vei. Eller du kan lage deg en bootdisk på ei maskin som kjører Windows 9x eller DOS, med sys a: fra en bootbar disk, eller bruke Wiazarden som ligger i Windows 9x til å lage en bootdisk. Har du en windows 98 cd vil det nok gå å boote fra den, så formatere derifra. Eller du kan starte opp Windows XP installasjonen, og formatere partisjonen derfra. Du har mange valg.

Og jeg tror ikke du kan bruke sys eller /sys i XP/2k.
Opprinnelig postet av elukS
Amatører

Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> diskbehandling

Bytt eventuelt med engelsk hvis det passer bedre.
Vis hele sitatet...


og så!!!???? ka gjør eg etterpå??
oki takk prøver videre eg...

takk z0py3r

og alle andre...
Oki, eg lagde oppstartsdiskett.. eg putta dikett inn i a: høyreklikka på den, og trykka format, det kom opp tre alternativ... bla bla og lag ein ms dos oppstarts diskett... eg laga oppstarts diskett..

når eg kom inn i dos skreiv eg format c: ... men eg måtte bruka shift+ø for å få kolon..... trykte enter, og det kom opp ugyldig komando eller noe sånt..... hjelp....
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du må jo ha format.com
ja sjef
kor finner eg format.com???? veit noen om ei plass eg kan laste ned oppstartsdiskett med format.com ??? eller kossen eg gjør d når eg har lasta ned format.com
www.bootdisk.com

har alle former for bootdisk's
Opprinnelig postet av eskrrak
Oki, eg lagde oppstartsdiskett.. eg putta dikett inn i a: høyreklikka på den, og trykka format, det kom opp tre alternativ... bla bla og lag ein ms dos oppstarts diskett... eg laga oppstarts diskett..

når eg kom inn i dos skreiv eg format c: ... men eg måtte bruka shift+ø for å få kolon..... trykte enter, og det kom opp ugyldig komando eller noe sånt..... hjelp....
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du måtte trykke shift+ø for å få kolon, er at du har amerikanskt oppsett på tastaturet ditt. Det skyldes sannsyneligvis fordi keyb-driverene ikke har blitt lastet. Dette skjer via config.sys, og Autoexec.bat.
Her har du format.com fila:
Eg har fått d til, fikk ein Win 98 Diskett... Og det gikk i orden... Vr deili... Takk til alle, og ZarOniX kor var du i dag... Ingen High teck performance i dag..