Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1006
Denne meldingen kom etter at jeg installerte Windows98:
Explorer er ikke et gyldig Win32 program.
Den meldingen kom i WindowsXP altså. Jeg installerte Windows98 etter at jeg hadde installert WindowsXP. Begge win'ene funka en liten stund, men når jeg skal starte XP, så kommer jeg til logon skjermen, og så kommer skrivebordet frem, men så skjer det ikke noe mer. Maskinen "halter" ikke, men den vil tydeligvis ikke starte explorer.
Noen som har opplevd det samme, og vet hvordan dette kan fikses



Zar0niX
Har ikke opplevd det, men har lest og blitt
fortalt at det beste er å innstallere 98 først
på c:, så XP på d:.
Vet ikke hvorfor det er sånn.
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Men begge systemene funket en liten stund, men så plutselig så funka ikke XP lenger. Alltid må det være noe bug. Har til og med installert de på hver sin partisjon. Skjønner ikke helt hva som feiler XP jeg heller. Finner nok en ordning på det
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det enkleste er vel å starte installasjonen av XP og velg en slik reparasjons installasjon.
Du trenger nytt shell, eventuelt en ny kopi av explorer, som sikkert ligger på XP cden, eller kanskje microsoft.com har den (elller kanskje ikke?) eller noe slikt. Du kan jo prøve å bare kopiere 98ens explorer over til XP og se hva som skjer

Jævlig uheldig for deg da...
For å få fornyet explorer.exe i XP, slett den..
og hvis du prøver å overskrive den med 98 explorer.exe skjer det samme som når du sletter den..den blir erstattet.. System File protection tingen.. så (l)usere ikke kan slette viktige systemfiler...