Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1724
Heisann!
Har et lite problem med min SE T630. Kanskje ikke akkurat et problem, men samma det.
Da jeg kjøpte min telefon, så kjøpte jeg den med noe som heter Entry. Noe Telenor ting. I starten så var det ok, men nå har det blitt en plage. Det er plassert en sjokk rød liten firkant nederst i høyre hjørne. Den fungerer som en snarvei til menyen til Entry.
Så jeg lurer på om det går an å fjerne den, eller bytte den til en annen funskjon. Fordi den ødelegger mange themes aka. layout's.
om jeg ikke tar helt feil, så er den funksjonen inplentert i sw til telefonen, så eneste mulighet er og legge inn ny sw.
Riktig.

Gå inn i butikken du kjøpte den, og si at telefonen henger seg i menyene. Da sender de den inn, og du får software-oppgradering gratis på garantien.
Yaman's Avatar
Trådstarter
Kan jeg ikke legge inn SW selv da ? Er det farlig ?
Går det galt da, kan det hende du ikke får igjen på garantien..
du kan det, men LES nøye gjennom instruksjoner, du kan ta knekken på telefonen så den må inn til service for og få den igang igjen.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av ScoopeX
du kan det, men LES nøye gjennom instruksjoner, du kan ta knekken på telefonen så den må inn til service for og få den igang igjen.
Vis hele sitatet...
hvor finner jeg disse instrukser og hvordan gjøres en slik software oppdatering?
http://forum.unlock.no/index.php?showtopic=3017

googla det og fant ikke hvordan man fjerner entry, tror ikke man kan fjerne det selv.
rekylvinyl.no
var heller skralt det som stop på unlock.no forumet, men her står det mer troverdig info:

http://www.cellular-support.com/nuke/ftopict-3522.html

problemet er å få tak i slik Terminator Dongel.
Yaman's Avatar
Trådstarter
Har du noen forslag til hva jeg skal bruke da?
Vet så lite om dette her, så jeg vet ikke hva jeg skal søke på engang.
Btw, hva er en terminator dongle ?
Sist endret av Yaman; 15. juni 2004 kl. 14:59.
Hvorfor gjøre det selv, når det er gratis? Du trenger ikke engang si at det er feil på telefonen. Bare si at du vil ha softwareoppgrarering!
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Hyllekjeks
Hvorfor gjøre det selv, når det er gratis? Du trenger ikke engang si at det er feil på telefonen. Bare si at du vil ha softwareoppgrarering!
Vis hele sitatet...
har du testet dette selv?
hvis din selger er en telenorforhandler, så ser jeg det som lite sannsynlig at de fjerner ENTRY i softwareoppdateringen da nettopp denne er grunnen til at telefonen er blitt subsidiert så mye (dvs. billigere).

en telenorforhandler vil jo heller oppdatere telefonen selv, slik at den faktisk blir oppdatert, men også med ENTRY.

en vei utenom blir jo om noen kan finne en mobilforhandler som sender den direkte til sony ericsson, utenom telenor.
men jeg ser vel egentlig at telenor i fremtiden om de ikke har det, også gjør en avtale med sony ericsson om at de oppdaterer med ENTRY også der.
I forumene på sonyericsson.no er det en oversikt over hvor de oppdaterer firmware gratis i garantitiden...
ofte så må man ikke sende telefoenen inn. dvs, i noen store mobilbutikker (ikke små "kiosker") har utstyret de trenger og kan ta oppgradering mens du venter...
Opprinnelig postet av metrom
har du testet dette selv?
hvis din selger er en telenorforhandler, så ser jeg det som lite sannsynlig at de fjerner ENTRY i softwareoppdateringen da nettopp denne er grunnen til at telefonen er blitt subsidiert så mye (dvs. billigere).

en telenorforhandler vil jo heller oppdatere telefonen selv, slik at den faktisk blir oppdatert, men også med ENTRY.

en vei utenom blir jo om noen kan finne en mobilforhandler som sender den direkte til sony ericsson, utenom telenor.
men jeg ser vel egentlig at telenor i fremtiden om de ikke har det, også gjør en avtale med sony ericsson om at de oppdaterer med ENTRY også der.
Vis hele sitatet...
HVem sa noe om å gå til forhandleren? Det er jo uansett verksteder som utfører jobben. De har ingen ting med sponsoren å gjøre. Og det er SonyEricsson, ikke forhandleren som betaler opgraderingen.
rekylvinyl.no
noen som kjenner til mobil service verksted i bergen?

(slik at jeg kan gå direkte til dem, slik at jeg kan få den igjen i løpet av dagen)
Jeg kjenner til Mobilverkstedet i Bergen (like ved Sykkelhjørnet, over veien fra Bergen Storsenter), ettersom jeg sender 4-5 kunder dit hver eneste dag. Flinke folk.

Min anbefaling er ID Ecom på Laksevåg, dette er verkstedet vi bruker. De er autorisert Sony Ericsson-verksted, og er jævlig dyktige.
rekylvinyl.no
bizarro, tusen takk for tips. skal sjekke de ut.

▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen som kjenner til noen sonyericsson verksted i stavanger/sandnes område ? og metrom fikk du fjernet entry greiene ?
Terminator dongle finner man forøvrig på eBay.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk oppgradert software til min t68 en gang i tiden, på Mobilverkstedet. Bare gode minner derfra. Men det var utenfor garantitiden, though, så det kostet litt.

Nettopp kjøpt en t630 med entry, tenkte å "oppgradere bort" entry-saken der. De sier det skal ta 45 min. Tar det mens du venter.

Forresten, noen som vet om de er åpen på lørdager på Mobilverkstedet i Bergen? Og når åpningstidene eventuelt er?
Opprinnelig postet av maedhros
Forresten, noen som vet om de er åpen på lørdager på Mobilverkstedet i Bergen? Og når åpningstidene eventuelt er?
Vis hele sitatet...
Åpningstider er alle hverdager 09:00-16:00

Gulesider.no har svar på mye rart forresten ;p