Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 820
ok har et problem her , alt hardware er sat i men når den begynner å laste windows så restarter den hver gang jeg aner ikke hva som er galt , noen som har en anelse?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kanskje du kan gi en litt mer beskrivende forklaring?
Hvis du ikke har reinstallert en fersk windows så skjer dette ganske ofte.
Trådstarter
20 0
hmm vell installerte win98 (har ikke bootable xp :P ) før jeg kom in fikk jeg beskeden under initialiaztion .. .. . NDSI NSDI eller no sånt

og så starter den om igjen
Lag deg en bootdisk og spreng inn xp øyeblikkelig!

Alle xp'plater kan vel bootes, det er bare til å stille booten i bios.
Nei, ikke alle XP plater kan bootes, du må ha oppstartsdisketter (6 stk)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Zpawn: Ikke hvis ikke cd-en er bootbar (doh). Den første piratreleasen av XP, Devilsown, mener jeg at ikke var bootbar.

Apophis: NDSI hva for noe?
Trådstarter
20 0


Apophis: NDSI hva for noe?
Vis hele sitatet...
hadde jeg vist det så hadde det vert enklere

skrev det ned men finner ikke lappen nå , det var NIDS eller NDIS eller noe lignende

Når jeg starta maskina så fant ikke biosen harddiskene heller men de funka jo . fikk ikke gjort noe i biosen.
du bør installere winXP.

Siden du ikke har en bootable xp disk skal jeg forklare hvordan du gjør det hele(nesten)
Du laster ned denne bootdisken:
ftp://ftp.fluidlight.com/pub/nospin_files/wbootess.exe

Start maskina med den og start "smartdrv" fra a:
Gå inn på XP cd'n.
Gå inn i mappa i386
Start winnt

Så kommer installasjonsprogrammet opp.
Deretter er det ganske enkelt og det står hvordan du skal gjøre det hele. Hvis du har litt peil på data er det absolutt ikke noe prob. Er du noob ville jeg lest litt mer igjennom sidene som kommer opp.

Husk å konvertere fra FAT32 til NTDS(mye bedre og raskere)
Trådstarter
20 0
Takker for hjelpen, vill prøve senere i dag igjen .

jeg fant xp bootdisk som trengte 6 disketter tidligere.

et forsøk til nå så skall det gå

for å si det mildt så var jeg ganske forbanna

uansett takk for hjelpen så langt.
Hei. Titt på denne før du lager en tråd, husk at emnefeltet skal gi folk en ide om hva tråden handler om før du poster den. Jeg retter på det nå, ikke gjør det igjen.