Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1974
Bestillte en x-beam gyrotwister av de på torsdag og forhåndsbetalte den minutter etterpå (342 kr elns?). Dagen etter når jeg sjekka kontoen min, stod det "Klar til pakking". Det nærmer seg nå en uke ventetid, og jeg som er vant med komplett sin service begynner nå å bli dritlei av å vente, det står nemlig "Klar tik pakking" fremdeles på ordren min.

Jeg sendte inn en purremail tidligere i uka som jeg ikke har fått svar på. I dag tenkte jeg at jeg skulle sjekke litt, så jeg søkte på "geekstuff erfaring" på google og fikk opp:

Geekstuff = Tyver!: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=235554

Geekstuff.no - Konkurs ?, Har bestilt varer, men: http://forum.hardware.no/index.php?s...=geekstuff\.no

altså to hardware.no forum tråder om hvor fyfaens dårlige geekstuff var vært. folk hadde for eksempel ikke fått det de hadde bestillt på et halvår, eller ikke i det hele tatt. Burde jeg være bekymret?

Fant telefonnummeret til Andreas-Johann Ulvestad på en av hardware.no trådene, og det ligger også på www.geekstuff.no under "om oss", så jeg kan godt poste det her: 91754579 (han legger selv ut navnet sitt offentlig). Jeg ringte det nummeret, og alt jeg fikk var en småfrekk telefonsvarer som sa at "det ikke var vits i å legge igjen en beskjed, mail heller aj@noe rart"

Jeg ringte også "bedriftstelefonnummeret", nemlig 21 68 07 14, og der var det piping og påståelser om at nummeret var tatt ut av bruk. Hva faen er det som skjer, får det jo meg til å tenke.

At det var forhåndsbetaling på varen burde kanskje fått bjellene til å ringe, men siden de hadde en stand på The Gathering, burde de jo være seriøse tenkte jeg. Samtidig stod dette på om oss-siden:

"Du skal føle deg trygg når du handler hos oss, og naturligvis benytter vi bare leverandører som vi selv føler oss trygge på. Om du kommer med en henvendelse, gjør vi alt vi kan for å komme med et svar raskest mulig, oftest innen et døgn. Når vi mottar betaling for en ordre, forsøker vi å sende varen ut døren samme dag, om mulig. Så langt det er mulig skal du som kunde holdes kontinuerlig oppdatert med ny status."

De har jo såvisst ikke svart på email. De har heller ikke på langt nær oppfyllt "servicegarantien" med å sende pakken min "om mulig samme dag" og de har ikke klart å holde meg oppdatert om ting som skjer, kanskje fordi ikke en dritt "HAR" skjedd. Noen som er enige i at dette lukter litt useriøst? Dette er den dårligste service på nettet jeg har opplevd per dags dato.
For no dritt!!
Ta kontakt med politiet øyeblikkelig.
hmm, brukte bare 2 uker på å sende meg noe som jeg forhåndsbetalte..

enig i at dem er JÆVELIG treige, men
Andreas-Johann Ulvestad er en grei kar (snakket med han på lan og noe shit), så en samtale burde fikset det
Så lenge han tar telefonen da..
Eller Tv2 hjelper deg.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Haha!
Jeg kjenner faktisk folka bak geekstuff.no
Nettopp derfor bestiller jeg ingenting derfra.
Folka er ærlige nok, så du har ikke blitt _snytt_, men disse folka er ikke akkurat kjente for å være veldig strukturerte.
Bestilte en bamse av dem 1 uke før sommerferien. Forhåndsbetalte og fikk den ca 5 uker etterpå.
vet ikke om politiet ville ha gjort stort.

De du må gå til er forbrukerrådet, gjort det før(ikke med geekstuff da)

tok ikke lange tia før jeg plutselig fikk varen min, bare måneder etter ble de jeg kjøpte av lagt ned pga forbrukerrådet lå på nakken demmes å så etter feil, til slutt så fant de noe.
(dette var en liten bedrit da)

forbrukerrådet råder jeg deg til :P
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av klumpen
hmm, brukte bare 2 uker på å sende meg noe som jeg forhåndsbetalte..

enig i at dem er JÆVELIG treige, men
Andreas-Johann Ulvestad er en grei kar (snakket med han på lan og noe shit), så en samtale burde fikset det
Så lenge han tar telefonen da..
Vis hele sitatet...
1. Telefonnummeret på siden fungerer ikke

2. Sikkert grei kar, hvis han er han jeg tror han er så var han russepresident mens jeg gikk på grunnkurs for 4 år siden. I hardware.no trådene står det at han jobber mellom 14:00 og 22:00, og skal da ta telefonen. Han hakke gjort det enda.

3. På "om oss" står det som sagt at de skal forsøke å sende pakken samme dag som betalingen blir bekreftet. Dette er altså bare lureri (villedende!), det er ingenting som tyder på at de vil klare det med "noen som helst" pakke.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Og nei, de er ikke useriøse, og heller absolutt ikke n00blets.
Derimot viden kjent for å være _ekstremt_ rotete og ustrukturerte mennesker.
Hver og en (og spesielt han ene ) har alltid minst 40 prosjekter på gang samtidig.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
at de ikke fokuserer energien sin på å yte service til kundene sine tyder på useriøshet, spør du meg.

og for eksempel 5 ukers "ledetid" som vi kaller det i logistikken er helt uholdbart! (jmf Geddi)
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
i dag snakket jeg med Karsten Nikolai Strand (måtte finne nummeret hans på gule sider, av alle steder), og han sa at han ikke hadde noe med pakking/sending å gjøre. så jeg ga han ordrenummeret mitt og insisterte på at han fikk tak i Ulvestad og ordnet opp i saken.

Han ringte meg tilbake kort tid etter, og sa at han hadde vært i kontakt med Ulvestad. Ulvestad var på LAN ellerno og hadde derfor ikke vært i stand til å sende ut pakker. Han forsikret meg at pakken min blir sendt så fort det er folk på kontoret, altså på mandag.

Jeg synes at Geekstuff burde ha informert på siden sin om at i den og den uken var de på LAN og at logistikken ville gå noe treigere eller stoppe helt opp i det gjeldende tidsrommet. Hadde jeg visst på forhånd at det ville ta 2 uker før jeg får pakken min, hadde jeg heller bestillt et billigere produkt på www.play.com og fått det i løpet av 3-4 dager.

Foreløpig terningkast 1
▼ ... over en uke senere ... ▼
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
*BUMP*

i dag, Torsdag 14. oktober - 3 (TRE) uker og 1 dag siden jeg bestillte gyrotwisteren min fikk jeg en autogenerert mail fra geekstuff som sa at de har sendt pakken.

og dette da etter at jeg måtte ringe folka privat nok en gang. Jeg ringte for et par dager siden Karsten Nikolai Strand og sa til han at Ulvestad enda ikke har sendt pakken. han sa han skulle prøve å få tak i han, og jeg fulgte opp med en SMS for å mase på ham (som han ikke svarte på)..

Nå er endelig gyrotwisteren på vei, og jeg kan med sikkerhet si at jeg ALDRI vil handle på geekstuff igjen. Faktisk har de gjort så dårlig inntrykk på meg at jeg vil fjerne butikken fra bookmarks og forhåpentligvis aldri besøke nettstedet deres igjen heller.
Du bor jo samme plass som han Ulvestad (Ålesund) du kunne jo bare gått på døra og besøkt han, det får vanligvis folk til å forte seg litt.........

Eller,han kommer vel bare derfra. Du fikk nå pakken din til slutt, men det er utrolig irriterende med slike folk, så en lærepenge hadde likevel gjort seg..
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
regner med at ulvestad bor i oslo siden han jobber i østensjøveien 44 (i oslo jah)
Hei, jeg sender deg et svar via mail også, men poster også her på forumet.

Siden jeg ikke har navnet ditt så vet ikke jeg noe spesielt om ordren din - men jeg ser derimot at det var tre ordrer med gyrotwistere som ble sendt til Ålesund i går, sannsynligvis var din en av disse. Hvis ikke - ta kontakt med meg på telefon (helst etter kl 14, jeg forsøker å snu døgnrytmen min tilbake fra datapartymodus, men har hittil bare kommet til 14).

Ja, du burde ha fått mer informasjon. Men la meg ta en ting om gangen.

Det _tar_ noen dager før vi får beskjed fra banken om innbetalinger. Det er derimot denne metoden 80% velger. Det er det billigste for brukeren, men det medfører en dag eller to forsinkelse (i enkelte tilfeller opp til 8 dager). Merk derimot at dette er en ekstremt mye billigere løsning for deg som kunde - en postoppkravsgebyr fra Posten er nå på 49kr. I det du har en bekreftet betalt ordre kan du derimot velge dette om du ønsker det. Betalingen din ble mottatt, og ordren din skulle vært pakket mandag. Beklageligvis ble ikke det gjort før i går da jeg har vært i haugevis av møter, og den andre personen som eventuelt kunne tatt det er for tiden på reise. Vi har vanligvis pakking av ordre 2-3 ganger hver uke, og utenom datapartysesongen hver dag.

Vi reiser derimot veldig mye på dataparty som privatpersoner (og tar ofte med oss GS-ting), og dette fører til noen forsinkelser av og til. I dette tilfellet var sist pakking onsdag forrige uke, og neste pakking skulle være mandag - at det ikke skjedde før i går er derimot min feil. Det er derimot ekstremt sjeldent at det tar så lang tid - hittil har det bare skjedd i vinter- og høstferiene, da vi reiser på svært mange arrangementer.

Foruten at vi reiser på vegne av Geekstuff reiser jeg personlig på grunn av at jeg har arrangert slikt siden 1997 og kjenner mange som driver med det, samt at jeg er med i forbundsstyret i en organisasjon som jobber for samarbeid mellom dataorganisasjoner, rollespillfolk, osv. Det er dette Geekstuff er bygget på, noe det faktum at vi ble startet på TG beviser :-).

Når det gjelder telefonsvareren min så må jeg beklage det og selvfølgelig skal jeg få byttet den ASAP. Dette har noe med at jeg under Polar Party 13 (et dataparty i vestfold nå med 520 folk) hadde ca 2 telefoner kontinuerlig, og antall beskjeder jeg fikk på mobilsvar ble sykt høyt, så til slutt var ikke det vits å høre på de en gang - vanligvis var det bare "heisann, lastebilen ankommer med ... om to minutter". "Heisann, jeg står utenfor, kan du sende...".

Videre, fasttelefonen vår - det er en IP-telefon, og selve telioboksen ble drept av lynet for to uker siden. Telio sendte meg en mail for 3 timer siden hvor de fortalte at nytt adapter var på vei i posten, så snart har vi telefon igjen.

Vi gjør derimot det vi kan for å ordne opp i ting, og du skal definitivt få varene dine. Vi har over 3000 registrerte kunder, og de aller fleste av disse er fornøyde med leveringstiden. Gjennomsnittlig leveringstid de siste 2 månedene har vært 2 dager fra bestilling.
Sist endret av norwolf; 14. oktober 2004 kl. 21:05.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
hvis dere er interessert i å drive seriøs butikk, bør dere tenke på at dere lever av kundene deres. Hvis dere hadde postet informasjon om at ledetidene deres ville øke i "det-og-det" tidsrommet, og folk var klar over det før de bestillte og forhåndsbetalte, hadde de fleste kunder lett akseptert dette. Andre, som vil ha varene sine med en gang, ville være i stand til å velge andre nettbutikker.

Han kompisen din lovte meg på tro og ære på telefon at dere ville sende gyrotwisteren min mandag 4. oktober, fordi da var dere tilbake på jobb. Det skjedde ikke, gjorde det vel? Det er 10 dager siden det.

Jeg antar at jeg ikke var den eneste kunden som måtte vente så lenge på pakken sin?

Du sier at dere har hatt gjennomsnittlig leveringstid på 2 dager de siste 2 månedene. Her tror jeg at du serverer oss median-tallet, mens gjennomsnittet i virkeligheten er høyere. Jeg har ventet i 3 uker - 3/8 uker er 37,5% av de to månendene du snakker om. Våger du da å påstå at dere har hatt så sinnsykt mange utleveringer i løpet av 1 dag de første 5 ukene i tidshorisonten din, som gjør at dere kan vekte det opp mot de 3 ukene jeg og mange andre har venta - og si at gjennomsnittet deres er 2 dager?

Tull, sier jo jeg. Tallene taler for seg selv.

Du sier at flesteparten av kundene dine er fornøyde. Det er vel kanskje fordi at de som er misfornøyde, avslutter kundeforholdet så fort som overhodet mulig? Har lest mye dritt om geekstuff på nettet (linker lengre oppe i tråden), det overrasker meg om noen av de folka som har venta flere måneder på produktene sine, gidder å bestille nye ting fra dere.

Du nevner også dette med betalingsmetoden. Jeg overførte pengene rett etter jeg bestillte på Onsdagen, og det stod svart på hvitt at pengene var overført, og at pakken var "Klar til pakking" dagen etter.

[edit]
har ikke fått no mail fra deg, nei
Sist endret av mongob0ffel; 14. oktober 2004 kl. 22:09.
I løpet av den 2-måneders perioden var vi midlertidig tomme for enkelte typer gyrotwistere. Andre varer ble sendt ut selv om jeg ikke var på kontoret. I det jeg kom på kontoret igjen (mandag denne uken), var det første jeg gjorde det å reise innom godssenteret og hente ut pakken med nye varer fra leverandøren. Det er beklagelig at vi går tom, men slikt skjer av og til - som alltid bestilte vi slik at vi skulle få nye varer innen en 2-dagers overlappingsperiode, men denne gangen var leveringsestimatet beklageligvis feil.

Det er riktig at om du legger til sammen alle ordrene og deler på antall dager så får du et noe høyere tall, men her er de nøyaktige tallene:

Samme dag: 15 ordrer
1-2 dager: 35 ordrer
3-5 dager: 10 ordrer
6+ dager: 4 ordrer

3-5 og 6+ er naturligvis for høyt, men en del av disse består av ordrer hvor kundene har vært klar over at vi ikke har noe på lager (f.eks. modifisering av X-Box 1.6), men har valgt å bestille uansett.

Jeg antar at det er Karsten du mener - så vidt han visste var jeg tilbake på kontoret mandag 4. oktober - siden Polar var ferdig 2. oktober. Jeg var riktignok innom kontoret, sørget for at de ordrene som ikke var pakket og kunne pakkes ble gjort det med, sjekket om det var mulig å hente ut de nye varene - noe det ikke var siden disse akkurat hadde kommet til landet og var merket for sjekk av tollvesenet, osv. Jeg reiste deretter sammen med 4 andre videre til neste arrangement, i Trøndelag. Etter å ha vært der en uke (på xenox og Xplore), reiste vi ned igjen, slik at vi var tilbake fredag kveld. Karsten visste nok ikke om at jeg skulle videre siden han ikke er aktiv i GS (han tar hovedsakelig for seg grafikk).

Du har helt rett i at vi burde lagt ut informasjon om at enkelte varer kan være forsinket og at vi har minsket bemanning i en kort periode. Se for eksempel på denne nyhetsstorien for eksempel. Dette var derimot ikke mulig da hostingpartneren vår valgte å flytte oss over på en annen maskin hvor plutselig bildegenerering ikke fungerte. I en 3-ukers periode var det derfor umulig for oss å legge til nyhetshistorier eller produkter.

Det stemmer at det er enkelte som har ventet veldig lenge. Jeg tror at vi har totalt 10 av disse tilfellene, og noen av de er feil adresser (hvor pakker har da blitt liggende if lere uker hos Posten) og lignende. I enkelte tilfeller er det også vi som har feilet, for eksempel varer som har gått ut av produksjon fra leverandør, osv. Menneskelige feil kan beklageligvis skje, og blandet med flytting av kontorer og lignende har det blitt alt for mye krøll (mellom januar/februar og juni). Vi har derimot lært av det, og skal gjøre det vi kan for at slikt ikke skjer igjen.

Det er riktig at du ikke har fått en mail fra meg - ganske enkelt siden du ikke viser emailadresse i forumet, og det ble sendt ut to ordrer med gyrotwister til Ålesund i går.

Forøvrig, angående tidligere kommentar - forskjellen mellom Powerball og X-Beam/Gyrotwister er stor. Varigheten til X-Beam/Gyrotwister er lengre, og det følger med en 5-års garanti fra produsenten. Vi var i tvil om hvilke av de to vi skulle velge, men til slutt valgte vi den tyske versjonen på grunn av holdbarhet.
mongob0ffel

: de prøver i hvertfall og gjøre noe for folk flest. Prøv selv. Se hvor lett det er .. Skal si deg en ting.. Det er ikke så lett som det høres ut som. Men: Noen uker å vente på varer er liiiitt for lenge ja.

Men geekstuff.no så ikke akkurat ut som en proff webshop så.. =)