Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1622
noen som vet hva sånn "Klappelys" heter, eller vet hvor man kan få kjøpt?

Jeg aner ikke hva det heter men jeg har prøvd å søke på alt mulig, men finner ingen ting.

Takker for svar
Disse kalles vel for "clappers". Hvis du tar et søk på "clapper" + "lighting" eller noe lignende finner du vel til slutt en nettbutikk som forhåpentligvis ikke melker VISA-kortet ditt.
Pinju's Avatar
Trådstarter
24 0
Jeg fant en


Det står: Uses Standard U.S. Voltage, er det samme voltage som i norge eller er jeg helt på jorde?

The clapper
US voltage er vel ikke det samme som her hjemme, men man kan vel bare bruke en som gjør om støpselet? Eller er jeg helt på jordet nå?
Du trenger en adapter.
Pinju's Avatar
Trådstarter
24 0
noen som vet hvor jeg kan finne en adapter?
Er vel 120V de bruker i USA. En transformator gjør nytten. Men vil tru det er enklere å finne en Europa tilpasset klapper.
Pinju's Avatar
Trådstarter
24 0
ja, hadde jo vært greiest med en for europa. Men vanskelig å finne

Er det mulig å gå på en "elektro" butikk å finne slike adaptere?
Funker å bare bytte stikker også, har selv gjordt det på flere ting jeg har kjøpt fra USA...
Opprinnelig postet av Pinju
noen som vet hvor jeg kan finne en adapter?
Vis hele sitatet...
Flyplassen selger alltid strømadaptere.
Teegah: Er en del utstyr som takler begge spenningene ja. Men det mye mer utstyr som absolutt ikke tåler det!
Spenningen i USA er 110V/60W, i motsetning til 220V/50W som vi bruker her hjemme. Adapter kan fåes på blandt annet Clas Ohlson.
Opprinnelig postet av awt
Spenningen i USA er 110V/60W, i motsetning til 220V/50W som vi bruker her hjemme. Adapter kan fåes på blandt annet Clas Ohlson.
Vis hele sitatet...
Du mener vel Hz? Altså 60 Hz i USA, og 50 Hz i Norge...
(1 Hertz = en sinuskurve) Trodde også at USA hadde TT-system (Tera-Tera system) som gir inn 400 volt til hver husstand og Norge har TI-system (Tera-Isolated system) som gir inn 230 volt til hver husstand..? Riv meg i snabben hvis jeg har feil!
Det er ivertfall 110v i USA og 230v i norge (og europa ellers). Letteste måten for de fleste å skjekke er å se bak på strømforsyninga på pc'n. Ikke rør den røde knappen btw
Er det ikke bare å tusle ned på expert eller noe å kjøpe slike clappers da?
jeg har jobbet på lampebutikk.. hadde sliker for lenge lenge siden men ikke nå lenger. er nesten ikke og oppdrive i molde men burde egentlig vært standardvare på såkalte "harry"butikker... sku gjerne hatt en slik
det som hadde vært tøft/greit hadde vært en "sentral" for alle lys i huset med en kontroll, sånn at du kunne slå av/på ossen lys du ville, ikke bare et. noen som vet om dette fins eller er mulig å lage ?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av LilleGutt
det som hadde vært tøft/greit hadde vært en "sentral" for alle lys i huset med en kontroll, sånn at du kunne slå av/på ossen lys du ville, ikke bare et. noen som vet om dette fins eller er mulig å lage ?
Vis hele sitatet...
Det er jo fullt mulig å programmere ICer, og bruke fjernkontroll med IR eller liknende. Bang Olufsen og mange interiørspesialister selger sett hvor du kan erstatte de vanlige bryterne med fjernstyrte brytere.

Clappers får du kjøpt på Clas Ohlson - ikke kjøp amerikanske, siden disse er laget for 110 V og har dessuten feil plugger osv.
Opprinnelig postet av promiscuous

(1 Hertz = en sinuskurve) Trodde også at USA hadde TT-system (Tera-Tera system) som gir inn 400 volt til hver husstand og Norge har TI-system (Tera-Isolated system) som gir inn 230 volt til hver husstand..? Riv meg i snabben hvis jeg har feil!
Vis hele sitatet...
De fleste nyeste hus får inn 400volt
400v mot jord = 230v

Edit: dette er selvfølgelig feil. Haller og slik har ofte 400volt