Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 364
hei,

jeg sitter her men en lang tekst, som jeg kopierte fra en .pdf fil og limte det inn i FrontPage (siden jeg vil lege teksten ut på nett). tingen er at bokstaven æøå har blitt til {`}~ og sånt... så jeg må konvertere de tegnene til øæå. Jeg vil bruke funksjonen Find and Replace... i FrontPage. Der kan man skrive inn hva den skal finne og med hva den skal erstatte. i FrontPage viser det seg at det er en mulighet å lage spørringer bygget på dette, slik at hvis dette skjer flere ganger kan du bare kalle på denne spørringen.
problemmet mitt er: hvordan lager man slike spørringer? de er lagret i XML format, og jeg har ikke peil på det. det jeg er egentlig ute etter er å kunne endre alle bokstaver i teksten: { } [ ~ om til: ø æ å i ett sett, og ikke en og en...