Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 725
Veldig ofte når jeg spiller noen av de mer krevende 3d-spillene (f.eks. NFS: Underground), henger spillet seg og det kommer en høyfrekvent pipelyd fra høytalerne. Det er ikke bare spillet som henger seg, hele maskinen også. Og jeg må reset-knappen for å starte om på nytt. Det jeg lurer på er: Om det er noen her kan ha en anelse om hva som er galt?

Det jeg har av maskinvare er:
360w Chieftech PSU
MSI K7N2 Hovedkort
AMD Barton 2800+
Sapphire Radeon 9800SE
Creative Audigy Player
Plextor 48x Brenner
Samsung DVD-spiller
Western Digital 120GB SE
Western Digital 160GB SE
D-Link 512+ (WLAN)
Sist endret av trusk; 14. desember 2003 kl. 20:59.
Hvordan står det til med temperaturer på maskinvaren din? Kan ha seg slik at det er noe som blir litt for varmt til at det trives godt og låser seg; CPU, system eller skjermkort.
En kompis hadde samme problem når det gjaldt spill. TA en titt inn i kabinettet ditt og se om alle viftene er koblet til og at CPU, ram osv ikke er for varm.
trusk's Avatar
Trådstarter
Virker som om problemet lå i BIOS, for etter at jeg oppdaterte den så virker alt som det skal.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bios på hovedkort eller skjermkort?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
er mulig at PSU'en din er litt i det svakeste laget. har du samme problem om du kobler fra alt unødvendig utstyr som f.eks ene disken, wlan kortet og cdrommene?
Eneste som er koblet til er Hovedkort+2vifter+HD+Cd-rom
PSU er 350w fotron/source

Edit: Tror jeg fikk orden på det nå, måtte avinstallere driverne to ganger,(Og installere de igjen) Så hittil har det ikke gått gale...
Sist endret av Wiggles; 2. august 2004 kl. 23:17.