Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1174
jeg har fått tak i alle programmer jeg trenger
for å modde xbox.men det er enda et problem.
det sies at man kan brenne evoX på dvdr eller cd rw.
fungerer det ikke med vanlig cdr?
er det noen som vet det så please svar!
DVD-rommen på XBOXen klarer ikke å lese cdr... Og når du brenner ut cd-rw'en , husk på å legg med en "dummy-fil" på ca.100mb.. Da leser xbox'en cd'en lettere.
ok.dummy filen kan være hva som helst liksom?
ja.
Min xbox leser cd og cdrw men ikke brente dvdplater.
kommer ann på hvilken dvdrom du har.
hm.da så.jeg bare prøver alt sammen.hjertelig takk for reply
xbox kommer med 3 forskjellige dvdrom.

philips, thompson og samsung

kun samsung leser alle cd/dvd formater -> cdr,cdrw,dvd....
Alle leser dvdr.
Har selv en thompson, får den til å ta cdrw etter noen forsøk men den leser dvdr perfekt.

samsung dvdrom ser slik ut :
http://homepage.ntlworld.com/terrymcginnis/xbox-dvd/samsung.jpg
de to hullene som skiller seg fra de andre 2.

for mere info sjekk www.xbox-scene.com
hm.kjekt å vite.takker
thompson er den dårligste med minst støtte for forskjellige cd'er... Det er Thompson de selger flest av og du er heldig hvis du har en Samsung.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du gjør en "pot tweak" skikkelig (justerer ohm på avleseren), kan du få en thomson til å lese det meste. det er ikke bare forskjell på merkene , men det er også forskjell på merket innbyrdes... noen thomson driver er veldig dårlig og andre gode.
Har mye å si hvilken type media du bruker.
her er en link http://www.xbox-scene.com/articles/dvdtweak.php
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor bruker du evoX, når det fins XBMC?!
Fordi evox er et bra dashboard, og det er avalaunch og.. XBMC fungerer bra som mediaplayer men jeg ville ikke brukt det som dashboard. Selv bruker jeg EvoX og Avalaunch, med XBMC og XBMP som mediaplayere.

edit: glemte at det het dashboard hehe, litt sliten etter skolen.
Sist endret av Orinoco; 31. august 2004 kl. 13:58.
Oh, believe me. Det er fantastisk som OS!

edit: Eller "launcher", som det gjerne kalles på Xbox...
Dashboard kalles det vel.

Har nylig gått fra evox til xbmc som dashboard, fordi det er xbmc jeg bruker mest. I tillegg ser xbmc så smooth ut.
Dash også, ja...

XBMC is a beaut. Project mayhem?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Avalaunch uber alles!
Jeg brukte THC en stund, men det har ikke støtte for ftp.
Så hver gang jeg skulle ftp'e med xboxen måtte jeg koble den til tv for å få overført noe. Det va litt surt så skifta tilbake til evox.
Har hørt at vist man bruker ftp tjenesten i XBMC så får man mye bedre fart enn i evox
Avalaunch er overlegen på fart hvertfall.. bruker du qwix til å overføre slår du garantert evox..
Evox Ruuler villt... Avalaunch er ikke stabilt nok til å kjøre alene, det lønner seg å ha et backup dashboard.
▼ ... over en måned senere ... ▼
litt offtopic

Opprinnelig postet av rTn
xbox kommer med 3 forskjellige dvdrom.

philips, thompson og samsung

kun samsung leser alle cd/dvd formater -> cdr,cdrw,dvd....
Alle leser dvdr.
Har selv en thompson, får den til å ta cdrw etter noen forsøk men den leser dvdr perfekt.
Vis hele sitatet...
Jeg har moddet et godt antal xboxer og jeg har merkt at det varierer veldig fra spiller til spiller.
Min Thompson spiller tar alle CD-R/DVD-r plater som jeg har prøvd, eneste den hadde problem med var en CD-R med svart underside.
Har også vært borti en Samsung spiller som nektet nesten alt av plater.