Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4266
Har ikke snøring på parabol, men jeg leste en artikkel på aftenposten.no som sier at det er aksjoner på gang. Ikke bli tatt med buksa nede mens du ser på gratis TV1000-pr0n

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article797492.ece
Blir egentlig ikke så skremt av nyheter som dette. Er som warez. Er så mange som holder på med det der..

De kan da vel ikke sjekke hvilket kort du bruker i maskinen din før de eventuelt kommer inn i stuen? Om de klarer, kan noen forklare hvordan?
De logger kanskje signalene som kommer ut fra parabolene.. Men hvordan vet de at du ikke har abbonement?
Problemet er at du sannsynligvis ikke vet når de kommer til ditt fylke. Uansett så tror jeg ikke de sjekker meg, siden jeg bor på landet.
en parabol sender ikke signaler ut. (ganske sikker på)
De sjekker kanskje om det er panka opp en disc, og hvis du ikke har abn. verken i Viasat eller CD kan man jo lure litt....
Trudde vel egentlig at parabol antenner ikke sender ut så masse signal. Så hvordan peiler de? Noen med peiling som hadde gidda å forklart?

Edit: Superion var litt raskere enn meg.

For det om du har disker på huset ditt trenger du ikke bruke de. Her jeg leiger er det 3 disker på huset som tidligere leietakere ikke har tatt med seg.
Sist endret av kjpuck; 27. mai 2004 kl. 18:29.
Parabol tar kun imot signal..
Så då er vi enige om at parabol bare tar i mot signal. Er peile bilen bare bløff da?
Jepp, etter hva jeg har lest på andre parabolforumer er dette med peiling kun bløff.

En bil det står STOP på med en fake dish på taket....LÆTTIS!
Ja, som jeg sa...de kan bare sjekke om du har disc og abn. eller ikke
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Peilebiler er såvisst ingen bløff - i hvert fall ikke for "vanlige" tv-mottakere: Når en TV-tuner tar imot et signal, er det faktisk ikke dét den gjør: TV-tuneren tar til enhver tid imot *alle* signaler.

Isteden filtrerer den ut alle signalene den *ikke* har lyst på - og denne filtreringen sender ut et svakt elektronisk signal, visstnok. Dette signalet kan peilebiler motta, og sjekke hvilken frekvens TV-tuneren din er stilt inn på - på den måten kan de se hvilken kanal du ser på. Og om de sjekker mot en database, så vet de om du har betalt lisens eller ikke.

Om dette fungerer for paraboler er ikke godt å si (jeg har fått fortalt ovenforstående da jeg jobbet på BBC - men vet ikke om det tekniske stemmer helt 100%), men det er ikke utenkelig - i hvert fall på analoge paraboler (om slike fortsatt finnes)

Haje
En ting jeg lurer på når jeg leser det dere har skrevet..... :

Hvordan i helvete kan en tuner motta ny programvare automatisk om natten, dersom den ikke sender ut noen form for signal som sier hvilken type tuner den er?
Nå nylig fikk jeg problemer med min Tompson tuner (som jeg vet med sikkerhet at jeg hadde satt på manuel oppdatering av software), fordi denne hadde mottatt viasat oppdatering over natten. Dette herpet min mulighet til å benytte mitt geniale selvoppdaterende gull-kort.

Det jeg mener er at min tuner må ha fått et overstyrende signal fra satelitt, deretter sendt tilbake svar slik at den ble tilsendt riktig oppdatering. Hvis ikke ville det vel ikke være riktig oppdatering som kom tilbake til tuneren? Eller er det lik oppdatering til alle tunere uansett type? Jeg blir gal av denne tenkingen....
SharQ: stemme det du sier. de "peiler" lokal oscillatoren i mottakeren.

han_som_reiste: litt usikker på hvordan de gjør det, men parabolen sender ihvertfall ikke ut noen signaler.
han_som_reiste: Det jeg tror er at din tuner atomatisk sjekker om nye oppdateringer. Hvis man sier at den har v.2.0, så har det kommet en v.2.5. Signaler kommer inn til parabolen, og på en frekvens som er spesielt beregnet for Thomson blir det sendt ut ett signal som sier at v.2.5 er kommet. Tuneren din sjekker om du har v.2.5 fra før, hvis den ikke har det, laster den ned oppdatering med en link som kommer med v.2.5 signalet.

Det er ihvertfall min teori!
Uansett om de peiler deg inn må de vel ha ransakingsordre for å entre kåken din å sjekke at det faktisk står et piratkort i tuneren.
kreativ nerd
devotio's Avatar
bushman: det er rikitg, men alt de trenger er en mistankte så får de vel det rimelig lett.

Og paraboler kan ikke sende singnaler, det er en grunn til at folk med parabolinternett må ha modem eller ISDN for å kunne laste opp.
Tenkte vel mere på det at de kommer vel på døra og spør fint om de får sjekke. Du sier nei og de henter polisen.
Da er det bare å ha et originalkort liggende.. Så sender du dem på dør, og skifter over til det originale kortet mens de henter purken. Du ødelegger selvsagt piratkortet og gjemmer brenneren din godt. Så, når purken kommer, spiller du bare dum, og sier at du aldri har vært borti piratkort o.l. For tunere lagrer ikke en logg over hvilke frekvenser du har brukt?
Holder vel bare å gjemme piratkortet. De kan ikke ta deg fordi du har en dekoder stående uten noe kort..
veeeell... de kan ta folk på en lur måte, det ringte noen fra Vi**at og ville selge abb. så sa jeg at jeg hadde viasat fra før. Da sa selgeren at han ikke så noe abb. på min mor og jeg trodde jeg hadde blitt busted, heldig vis sto abb. på min ste far og han hadde glemt å avbestille :P


Men en parabol må jo sende signaler, hvordan vet tv kanalene hvormange som ser på da?
Enig med cybegasm der. På tv stasjonene får de opp hvor mange seere de har til enver tid. Har selv vanskeligheter med å skjønne hvordan dette fungerer. Jeg hadde tv i fem år uten å betale tv lisens. Mange sa til meg at NRK hadde biler som kunne peile inn om jeg hadde tv eller ikke. Jeg har alltid ment at de går i tlf. katalogene å sjekker navn mot et register over betalende NRK lisenser.
Men en kan jo aldri være for sikker!!
hvor mange seere et program har er ikke nøyaktig vitenskap, men statistikk, en del av norges befolkning er utstyrt med en boks som logger hva som står på tven til enhver tid.

Lisenskontrollørene kommer på døra og spør om du har tv, ble selv busta da de kunne se tven fra døra Men ellers er det bare å nekte dem å komme inn.

Peilepiler finnes og, og fremgangsmåten er peskrevet over, men hvordan de peiler en digital parabol trur jeg er mer avansert teknikk, hvis det da går ann.....
Opprinnelig postet av steinarlima
Da er det bare å ha et originalkort liggende.. Så sender du dem på dør, og skifter over til det originale kortet mens de henter purken. Du ødelegger selvsagt piratkortet og gjemmer brenneren din godt. Så, når purken kommer, spiller du bare dum, og sier at du aldri har vært borti piratkort o.l. For tunere lagrer ikke en logg over hvilke frekvenser du har brukt?
Vis hele sitatet...
Mener det er akkurat det den gjør, ikke en fysisk logg, men at den registrerer hvilke frekvenser den er inne på.
Dessuten, du trenger ikke å ødlegge noe, bare ta og gjøm hele dekoderen!
Ved tidligere aksjoner har jeg hørt at fyren gjømte hele driten!
Politiet (han nektet de først) kom og begynte å spørre, det hele ente med en liten tvist i retten, han ble frikjent!
Fordi retten la til grunne at fyren måtte få ha parabol uten at den skulle bli brukt!
Hahaha
Hva med meg som bruker Skystar kort (pci) for å se alle kanalene gratis på pc'n. Kan de ta maskinen min og sjekke det ut der eller må de bare snu i døra?
@Hyllekjeks: [litt offtopic, kanskje...?]

Åssen fungerer dette med dette Skystar-kortet ditt?
Jeg flytter snart i ny leilighet, og der er det parabol, men ingen tuner. Vil det ikke være ok for meg å bare kjøpe et sånt kort da?

Kjører du et tilleggs-program for å descramble signalene fra Viasat og Canal+?
Sist endret av dj_buttman; 29. mai 2004 kl. 10:59.
Opprinnelig postet av Hyllekjeks
Hva med meg som bruker Skystar kort (pci) for å se alle kanalene gratis på pc'n. Kan de ta maskinen min og sjekke det ut der eller må de bare snu i døra?
Vis hele sitatet...
Barepoliti med ransakelses ordre kan foreta en ransaking inne hoss deg.
Om du nekter dem adgang sitter de med skjegget i postkassa!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opprinnelig postet av dj_buttman
@Hyllekjeks: [litt offtopic, kanskje...?]

Åssen fungerer dette med dette Skystar-kortet ditt?
Jeg flytter snart i ny leilighet, og der er det parabol, men ingen tuner. Vil det ikke være ok for meg å bare kjøpe et sånt kort da?

Kjører du et tilleggs-program for å descramble signalene fra Viasat og Canal+?
Vis hele sitatet...
La inn fullstenig forklaring i en post for ikke så lenge siden men det ser ut til at den har blitt slettet.. Hvis crew tillater det kan jeg lage en ny tråd der jeg detaljert forklarer hvordan Skystar og andre satelittkort virker og hvordan du får dem til å virke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Men er det noen som veit om man får stor bot visst man skulle være så uheldig å bli ferska?
hyllekjeks: veldi intresert. om så så bare på pm
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Nei. Ikke PM. Jeg vil også vite!
ok, synd den sisten ble slettet. Kan fikse en engelsk klipp og lim i morgen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Div....

Den gode gamle peilebilen peiler frekvensen som selve TV'en deres gir fra seg. Den peiler ikke på kanaler dere ser på eller noe annet tull.. Det er ikke målbart. Alle TV'er jobber i en spesiell frekvens. Denne kan måles på avstand med riktig utstyr.. Dvs. en sensitiv mottager (talerken) å en frekvensmåler. Det er så enkelt utstyr at det kan du lage selv om du vill.

Paraboler kan så absolutt sende signaler. Så lenge du har rett hode å selvfølgelig en sender. Du trenger så absolutt ikke noen telefon for å sende signaler ut. MEN.. Når det er sagt. Det sitter ingen sender i an vanlig parabol tuner som er beregnet for TV kanaler. å du sender da heller ingen ting ut av hodet på parabolen, på slikt utstyr.

Du har lov til å ha PIC kort, Du har lov til å ha brenner, Du har lov til å ha programmet som du kan legge på kortet for å se tv ulovlig. Å det er ikke ulovlig. MEN.. Da du legger det lovlige programmet på det lovlige kortet for å se TV kanaler uten å måtte betale for det. DA er det ulovlig. (så sant ikke loven er forandret) PIC kort brukes blant annet mye til datamaskiner. Alt fra ting som brukergjenkjennelse for maskinen (et slags passord/nøkkel for å få brukt maskiner. Til et log medium på f.eks. en Internet kaffe der du betaler for x antal tid. Stapper in kortet ditt å den holder øye med bruken din.) PIC kort er egentlig til noe helt annet en pir*t Tv egentlig. MEn pokker å bra det funker til det og :-P

Når dem buster folk. Så bruker dem hovedsakelig 2 databaser. TV lisens databasen og CD/Vi***at. 2 + 2 =3!!!! nei.. Dette får vi sjekke. bank bank på døren for å se. Men du sier nei å sletter programmet på kortet før dem kommer tilbake. Noen ganger kjører dem og "tilfeldig" rundt med den kjente bilen sin. Det er det 2 grunner til. 1. Skremme dere. 2.Se om det henger en stor talerken på veggen din.

Angående SW oppdateringer til tuneren som oppdaterer seg selv. Programmet som den laster ned blir ikke spurt etter. Den blir sendt ned hele tiden. Tuneren ser selv at den trenger nye oppdateringen å velger å motta datatrafikken som blir sendt. Lagrer denne midlertidig til den har fått ned hele programmet, å så oppgraderer den seg selv. Se på det som en streming radiostasjon på internet. Data som streames ut blir ikke spurt etter. Du bare åpner "kanalen" til deg å mottar det som blir sendt. Du behøver ikke sende en pakke tilbake som forteller at du har mottatt pakken. Som "vanlige" dataoverføringer du spørr etter fungerer. (på "vanlig" dataoverføringer så sender du 1 bit ut for hver 8 bit du mottar, for at senderen skall vite at du har mottatt pakken. Om senderen ikke får denne pakken tilbake, så vill den sende en ny pakke til deg med det du ikke har mottatt. På streming så sender du ikke noe tilbake.) Om para tuneren din ikke mottar en data pakke. eller det er feil i mottagningen av en pakke. Så venter den på neste runde å mottar pakken den fikk feil på da den blir sendt på nytt igjen.

Jeg frasier meg ethvert ansvar fra hva jeg har skrevet over her. Dere får selv vurdere riktigheten å handle deretter.

Enjoy...
dæven, der ble jeg 5 hoder klokere!

Takker for info, niob