Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 836
Mangler en windows 98 oppstartdiskett for å få helformatert pcn min.. Er det andre måter å få boota opp i dos-lignende operativsystemer hvor man kan formatere pc'en helt eller steder hvor man kan laste ned filene som ligger på en Windows 98 oppstartsdiskett?

Takk
Hm...ja du rebooter maskinen aa trykker paa F12 tror jeg...Er ikke helt sikkert kan vaere F8,men men bare trykk paa alle de F knappene du :P
saa er det vell bare aa "Format C"
:P
Start opp min datamaskin. Sett i en diskett. marker diskett-ikonet. trykk fil-fomater. huk av "Gjør om til oppstartsdiskett."Trykk "formater". Voila!
Opprinnelig postet av mongeland
Start opp min datamaskin. Sett i en diskett. marker diskett-ikonet. trykk fil-fomater. huk av "Gjør om til oppstartsdiskett."Trykk "formater". Voila!
Vis hele sitatet...
I winxp?
Hvis man gjør det i winxp blir det jo selvsagt en til winxp, gjør man det i xin98 blir det en til win98.
1. sett i winxp cd plate og boot på den. når du skal velge hviken partisjon det skal ligge på så sletter du alle og oppretter en tom en. slå av før han innstalerer da..

2. søk på bootdisk å google. og kom inn på første som kommer opp: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
last ned uansett hva. start .exe fila. sett i diskett. disketten blir nå laget bootdisk av. boot på den. skriv fdisk ok trykk enter.
partisjoner ivei. reboot og skriv format c:

3. undersøk før du spør etter så lette ting. ikke går det ant å stave bootdisk feil heller..
Opprinnelig postet av Psych|Com
1. sett i winxp cd plate og boot på den. når du skal velge hviken partisjon det skal ligge på så sletter du alle og oppretter en tom en. slå av før han innstalerer da..

2. søk på bootdisk å google. og kom inn på første som kommer opp: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
last ned uansett hva. start .exe fila. sett i diskett. disketten blir nå laget bootdisk av. boot på den. skriv fdisk ok trykk enter.
partisjoner ivei. reboot og skriv format c:

3. undersøk før du spør etter så lette ting. ikke går det ant å stave bootdisk feil heller..
Vis hele sitatet...
vel.. problemet er at pcn ikke har cd stasjon. har prøvd bootdisk. det fungerer ikke.
Opprinnelig postet av Eirik H Rynning
vel.. problemet er at pcn ikke har cd stasjon. har prøvd bootdisk. det fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
Hvordan i helsike skal du da kunne installere windows?
Jeg har aldri sagt at jeg skal installere windows. Jeg skal ikke installere noe.. Bare slette!
∮ F dr = 0
format c: i dos er vel ikke lav-formatering?
Nettopp det. Jeg kommer meg ikke inn i DOS!
Ta oxo prøv del eller F1
Alt slikt er prøvd ut!
Kan jo bruke en boot-disk fra hvilken som helst linux/*bsd distro og formatere der. Blir ikke low-format men anyway.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Som nevnt tidligere, fiks deg en oppstartsdiskett fra www.bootdisk.com , eller du kan rett og slett lage deg din egen med selve os'et. Funker finfint det, inne i kontrollpanel, legg til fjern programmer. Ligger en slik funksjon der inne. Let etter den så finner du den.


Grunnen til at du kanskje ikke fikk til med den tidligere disketten er kanskje fordi maskinen ikke booter fra diskettstasjonen? Gå inn i biosen og sjekk dette.

ER det virkelig SÅ vanskelig å formatere en pc disse dager?!
Omagd! Kan ikke kru slette noen poster i denne tråden? Det står vanvittig mye søppel her.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tror vi lar det stå, til spott og spe. Så vi alle kan le litt av kompetansenivået til enkelte brukere.