Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 525
Jeg bestilte forskjellige kaktusfrø fra en nettforhandler, og en del av bestillingen var peyotefrø. Jeg har ikke politijournal, eller driver med noe narkotika (synes ærlig talt plantene er vakre). Jeg har det greit med å betale bot, men livredd for at politiet banker på døren - noen tanker?
Nekt kjennskap til bestillingen. Dette aner du ingenting om. Du trenger ikke si noe mer og saken vil bli henlagt. Dette skjedde meg seks år tilbake, jeg fikk faktisk razzia, men saken ble henlagt ettersom det eneste jeg sa var at jeg ikke hadde kjennskap til saken/bestillingen. Jeg fikk razzia pga diverse saker på rullebladet som var relevant for situasjonen.
Dette er mattilsynets domene da det er snakk om frø. Det er en liste over narkotiske frø og denne er på den listen. https://www.mattilsynet.no/planter-o...narkotiske-fro

Ser ut til at den ble lagt til listen mellom 2006 og idag. På tide å installere VeraCrypt, kryptere alt av harddisker og nekte for at du har kjennskap til bestillingen.
Det kommer an på alder og hvilket politidistrikt anmeldelsen fra tollvesenet går til.

Det er veldig tvilsomt du får razzia pga frø.

Men gjør det som blir nevnt over om det skulle komme forelegg eller en tlf fra politiet (i en slik sak kan jeg ikke se for meg noe annet enn et avhør over tlf)