Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1645
Hei, jeg har hatt en skikkelig drittlege som er såpass dårlig at hun har fått fritak for vurderinger på legelisten.no hun har behandla meg så dårlig og gjort vondt værre, og nå som jeg har fått byttet ønsker jeg å gi henne en avakjedsgave.

Jeg vil legge en konvolutt i postboksen til legekontoret med hennes navn på, og legge ved et utprintet bilde av goatse (nsfw, ikke søk det opp). Jeg vil også legge ved teksten (dag 10 med deg som fastlege. Kan du hjelpe meg?).

Så er spørsmålet, kan dette bli politianmeldt med en sak oprettet? Regner med det blir henlagt nokså raskt, men er det ulovlig?
Psykisk ustabil
Kan jeg bare stille et spørsmål først, du har tilfeldigvis ikke Borderline personlighetsforstyrrelse? dette høres ut som noe jeg kunne ha funnet på når man gjør meg så sint at personlighetsforstyrrelsen tar overhånd.
Husk at dette trolig blir journalført.
KVAKKsalver
Helt unødvendig å være så barnslig.
Sitat av djtommy43 Vis innlegg
Hei, jeg har hatt en skikkelig drittlege som er såpass dårlig at hun har fått fritak for vurderinger på legelisten.no hun har behandla meg så dårlig og gjort vondt værre, og nå som jeg har fått byttet ønsker jeg å gi henne en avakjedsgave.

Jeg vil legge en konvolutt i postboksen til legekontoret med hennes navn på, og legge ved et utprintet bilde av goatse (nsfw, ikke søk det opp). Jeg vil også legge ved teksten (dag 10 med deg som fastlege. Kan du hjelpe meg?).

Så er spørsmålet, kan dette bli politianmeldt med en sak oprettet? Regner med det blir henlagt nokså raskt, men er det ulovlig?
Vis hele sitatet...
Nei det er lite vits å gjøre det. Om du tenker å legge med et bilde fra den siden du mener vi ikke burde besøke så har en lege sett langt verre enn som så, dette får autisme-alarmen min til å gå. Kan du ikke heller fortelle oss om hva eller hvordan denne legen har sjikanert deg, og hva som har blitt gjort for at du vurderer å ta et såpass mongo valg som du nevner her over?
Trådstarter
2 1
Sitat av Candiru Vis innlegg
Nei det er lite vits å gjøre det. Om du tenker å legge med et bilde fra den siden du mener vi ikke burde besøke så har en lege sett langt verre enn som så, dette får autisme-alarmen min til å gå. Kan du ikke heller fortelle oss om hva eller hvordan denne legen har sjikanert deg, og hva som har blitt gjort for at du vurderer å ta et såpass mongo valg som du nevner her over?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det mongo? Er lite innsats, og ikke særlig alvorlig i mine øyne. Så "mongo" er det ikke.

Gidder ikke fortelle om legen, det vil bare gjøre meg mer gretten. Bytta lege for et halvt år siden og er evig glad for at jeg gjorde det.

Grunnen til at jeg vil gjøre det nå er fordi søsteren min også går igjennom stress pga en annen jævla dårlig lege på samme kontor. Jeg har fått henne til å bytte også nå. Det er et lite legekontor med 3 leger, de er alle sammen sjelløse jævler som makser legelisten for å melke systemet. Ikke særlig påfallende at tre hissige kvinner fra India og Afrika som må bruke engelsk i annet hvert ord tyr til aggresjon og verbal overkjøring som hersketeknikker for å få deg ut av kontoret så fort som mulig slik at de kan ta inn den neste stakkars pasienten som ikke kommer seg bort fra dem fordi det ikke finnes ledige fastleger rundt omkring. En halvtime varer ikke lengre enn 15 minutter hos dem, hvis du pusher, ellers er det 10 minutter.

Skal ikke sende brev til begge, kun til min egen fastlege. Fint om noen kan bekrefte om det er ulovlig eller ikke.
Sist endret av djtommy43; 1 uke siden kl. 01:18.
Fryktelig barnslig.
Sitat av djtommy43 Vis innlegg
Hvorfor er det mongo? Er lite innsats, og ikke særlig alvorlig i mine øyne. Så "mongo" er det ikke.

Gidder ikke fortelle om legen, det vil bare gjøre meg mer gretten. Bytta lege for et halvt år siden og er evig glad for at jeg gjorde det.

Grunnen til at jeg vil gjøre det nå er fordi søsteren min også går igjennom stress pga en annen jævla dårlig lege på samme kontor. Jeg har fått henne til å bytte også nå. Det er et lite legekontor med 3 leger, de er alle sammen sjelløse jævler som makser legelisten for å melke systemet. Ikke særlig påfallende at tre hissige kvinner fra India og Afrika som må bruke engelsk i annet hvert ord tyr til aggresjon og verbal overkjøring som hersketeknikker for å få deg ut av kontoret så fort som mulig slik at de kan ta inn den neste stakkars pasienten som ikke kommer seg bort fra dem fordi det ikke finnes ledige fastleger rundt omkring. En halvtime varer ikke lengre enn 15 minutter hos dem, hvis du pusher, ellers er det 10 minutter.

Skal ikke sende brev til begge, kun til min egen fastlege. Fint om noen kan bekrefte om det er ulovlig eller ikke.
Vis hele sitatet...
Mongo på den måten at du ikke får noe ut av det, og vi lurer jo selvsagt på hva som er grunnen til denne aggresjonen. Hva er poenget of vitsen å gjøre noe ut av det? Å se de et fortalt bilde går vel ikke inn på personen i deg hele tatt, så jeg te ker det kan være lurt å legge energien iet annet fat her? Hva oppnår du med å gjøre dette?
KVAKKsalver
Mitt beste råd: IKKE bruk energi på dette. Bruk heller energien din til å komme deg videre, og glem fortiden. Du vil få det mye bedre med deg selv etterhvert. Hevn er alltid negativt.
En halvtime varer ikke lengre enn 15 minutter hos dem, hvis du pusher, ellers er det 10 minutter.
Vis hele sitatet...

Tror du har litt feil forventinger til fastlege som samtalepartner. 15 minutter fastlegetime er helt vanlig. Lenger tid er dobbelttime 2*15. Ingen grunn til å ta dette personlig å starte en vendetta mot uskyldige mennesker.
Ja, dette kan du få problemer med.

Jeg tro paragraf § 265. Er relevant her:

§ 265.Særskilt vern for enkelte yrkesgrupper
Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som ved trusler søker å påvirke yrkesutøvelsen til en person fra en særlig utsatt yrkesgruppe.

Som særskilt utsatt yrkesgruppe forstås

a. helsepersonell som yter medisinsk begrunnet helsehjelp, og brann- og redningspersonell som yter innsats i oppdrag,
b. personer som forestår allment tilgjengelig persontransport, som for eksempel jernbane, tunnelbane, trikk, buss, fly, drosje eller ferge, og
c. personer som har ansvar for opplæring i grunnskole eller videregående skole.
Den som hindrer yrkesutøvelsen til en person som nevnt i annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 6 måneder.

Med bot straffes den som ved skjellsord eller annen grovt krenkende ordbruk eller atferd forulemper en person som nevnt i annet ledd under dennes yrkesutøvelse.


https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§265
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg skjønner følelsen av å bli overkjørt av et drittsystem som inkluderer drittfolk. Likevel er dette for jævlig barnslig (og muligens et par andre ting), selv bortsett fra lovlighet. Det du derimot kan gjøre, hvis du kan redegjøre bedre for ting enn her, er å klage dem inn.
Sist endret av robhol; 1 uke siden kl. 16:00.
Du kan melde fra til Helfo kontroll hvis du mistenker at trygderefusjonsordningen misbrukes. Eksempler på misbruk er feil takstbruk og krav om refusjon for behandlinger som ikke har funnet sted. Ring oss på tipstelefonen 23 32 70 40.
Du må sørge for at vurderingen ikke inneholder ord som er åpenbar usann (legelisten skal unngå injurie). Det beste du kan gjøre er å søke opp ordene du tar med, og vurderer nøye hvorvidt ordene er riktig. Hvis du kommer med påstand om diagnoser, trakassering, mobbing, truende,...etc; bare glem det - da må du nesten gå til avisen først.
Er vel på linje med ding-dong-stikkav? Bare en teit "prank" som kanskje er gøy for en edgy 15-åring. Om ikke legen engang vet det er deg, hva er vitsen?
Ér nok ikke lovlig, men bare å nekte om det går så langt ��
2 spørsmål: Går du på ungdomskolen + er du tilbakestående?