Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3637
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mye annet som foregår for tiden, men tenkte jeg skulle dele denne.









Mycelet er aktivt, potens uvisst.
Sjekk de formasjonene

Ikke en spesielt vellykket grow, men dette skal være en ny underart fra det Afrikanske kontinent. Bare et enkelt taco glass med tvilsom spawn som vokste ferdig før alt annet

Mye overlay og blobbing, fruktene ligner veldig på cubensis, ikke noe radikalt annet enn underarten egentlig.

Printet 4 hatter
Sist endret av meaculpaUIO; 23. juni 2021 kl. 15:16.
Moderne kunst
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter






noen bilder av de syke mycelium formasjonene denne lager. Mycelet er aktivt og kan spises
Sist endret av meaculpaUIO; 16. juli 2021 kl. 16:56.
Spises i hvilke mengder?

Åssen inntar man det?

Sykt fascinerende, hvor store er de formasjonene der? Har du bilde med noe ved siden av som "scale"?
Sist endret av krystallkongen; 16. juli 2021 kl. 19:45.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Altså det er mycelium bare, man kan spise det ferskt eller tørke det. Blir vel et slags hvitt blått knekkebrød sikkert noe svakere enn å spise fruktene.

Noen arter bruiser sterkt blått også på mycelet, så spiser man det og oppdager at det er aktivt

Vet ikke hvor chill det er i kjeften

Kunne sikkert fritert det med smør og salt. God ide
Sist endret av meaculpaUIO; 17. juli 2021 kl. 02:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Sunt og godt å spise direkte sies det nå

Heftige hallusinasjoner og høy potens var vurdering til (2) personer

2 (nye) personer deler ca 35 g fersk kake i kveld

Som jeg fileterte som en kokk i dag

Så ca sånn ut :

https://i.postimg.cc/kGpj7wgd/523965354-DSC00848.jpg

Sist endret av meaculpaUIO; 2. august 2021 kl. 23:20.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Mer kontroll på subarten nå, fått til en kultur som i enda mer grad viser hvordan den er annerledes

Sist endret av meaculpaUIO; 1. september 2021 kl. 17:22.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg går i fotsporene til meaculpa mange år senere og vil gjerne vise dere noe av den spennende genetikken som sør afrikansk multispore natalensis har uttrykt bare på noen få måneder. Ryktet er at meaculpa plukket det fra elefantbæsjen mens den ennå var varm, og smuglet den via Danmark i en seilbåt, gjemt i en snusboks







Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
morsomt å se så mange år senere. regner ikke med at denne genetikken er min, eller noe jeg har hatt i hende, men dette ser for meg ut som natalensis. det er da ikke basert på fruktene, og det er ikke super hard evidence, men i min erfaring, så selv om cubensis i likhet med natalensis kan danne mange rare mutanter, så er det 1 ting som cubes ikke driver med: de danner ikke en sånn overlay eller skumtopp som dette, som de så fruiter ut av. Det er i min erfaring unikt for natalenis.

Her ser vi også noen syke blobs, de hvite klumpene. Jeg skulle gjerne sett et tversnitt av de, etter noen minutter, for å se om det kommer en skarp blå farge. I min for-lenge-siden erfaring så er sånne klumper styggpotente. Et spørsmål som oppstår med sånne dense balls er når de er klare for høsting, (?) for de har jo ikke en modning på lik linje med en fruit. De bare vokser og vokser? I alle fall bør de tas, høstes når de evt begynner å vise tegn til misfarging eller metabolitter. og så bør de kanskje tørkes i skiver med mindre man vil bruke mer tid på å fullstendig høste hele strukturen og slik, for en sånn ball tørker mye tregere enn fruits i samme tørker/omgang.

Nr 4 bilde blob ser høsteklar ut, eller klar til å begynne å lekke gul væske eller bli fucka, så den ville jeg kanskje tatt nå.

Cubes og natalensis sies i dag å være veldig genetisk like, og særlig i utseendet er her i tråden vanskelig å liksom skulle slå fast
hvorfor dette er natalensis annet enn overlay-greia som jeg nevnte. Det er en fysisk forskjell under hattene i hvordan sektorene er uttrykt, det er det eneste jeg har fått med meg av fysiske forskjeller mellom cubes og natalensis.

Det var lenge en cube strain som het "Super strength natalensis" som gjorde at man lenge tenkte at natalensis var bare et påfunn eller en slags omdøpt cube. Men i dag er det akseptert på shroomery og andre steder at natalensis er mye lik cubes, den er like potent eller mer, den er kanskje litt sterkere mot contams i den forstand at den når første flush oftere, og kan fruite fra et overlay som ofte eller kanskje er en kombinasjon av genetikk og respons på miljø (environment).
Men det er en reell underart av psilocybe og ikke en cubensis.

Fine bilder as! Artig å se noen andre som har holdt på med natalensis, som jeg syns burde ha fått mye mer oppmerksomhet i norge egentlig. Cube gutta må våkne opp og se at denne her kan de ikke hoppe over eller avfeie, for denne kan klones og behandles til å gi like mye vekt eller sopp som en god cube kultur, og så vil mer av den dårlige spawnen overleve

artig
Sist endret av meaculpaUIO; 2 uker siden kl. 03:23.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Skal teste de på torsdag, ser meget gode ut Var fryktelig lett å dyrke, ekstremt raske og har tålt mye bakterier. Første gang jeg dyrker og har definitivt tatt flere snarveier og gjort endel feil i sterilserings prosessen. Likevel har jeg hittil bare måttet kvitte meg med en av 15 "tubs". Samtlige er på god vei med første flush og noen er på vei med andre flush og har høstet en del godsaker.
Litt ekstra mye overlay på disse potensielt fordi jeg var treg med å sette de i FC. Skal prøve å sette de direkte i FC på neste batch etter s2b istedenfor å vente til tubsa er helt kolonisert. Har hvertfall lest at endel har hatt suksess med den taktikken. Skal også prøve "neglect tek". Særdeles givende og spennende strain, blir kloning osv etterhvert