Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2374
er det mulig å slå opp et telt i Christiania og unngå nødvendig støy for å få nok søvn eller burde man ta andre alternativer. Ikke interessert i hotell, kun billige alternativer som hostel el lignende og de ligger vell sikkert på rundt 300 kr natten?
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Bitcoingal Vis innlegg
er det mulig å slå opp et telt i Christiania og unngå nødvendig støy for å få nok søvn eller burde man ta andre alternativer. Ikke interessert i hotell, kun billige alternativer som hostel el lignende og de ligger vell sikkert på rundt 300 kr natten?
Vis hele sitatet...
Skulle likt å gjøre det samme selv

Er du der nå? Hvordan er det der? Sist jeg leste skulle de jo "rive" fristaten
Trådstarter
36 8
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Skulle likt å gjøre det samme selv

Er du der nå? Hvordan er det der? Sist jeg leste skulle de jo "rive" fristaten
Vis hele sitatet...
Ikke der nå. Men vurderer sterkt å besøke verdens fineste by København.

Tipper bodene er oppe som normalt. Flashback sa i alle fall ikke annet da jeg var innom.
Sist endret av Bitcoingal; 2 uker siden kl. 14:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Kunne tenkt meg å bo i Danmark jeg også. Ingen moms på handlel fra andre eu-land, sterkere krone, sykkelvennlige byer etc.

Men for å ikke avspore:
Er det trygt å være der på nattestid? Får man hjelp av politiet der hvis det skjer noe alvorlig?
Det er ikke så populært å sette opp telt der nå. Tidligere var det ett "turistkontor" man kunne henvende seg til å få tillatelse til å sette opp telt noen dager men dette var 20år siden.

Bellahøj camping ble jeg anbefalt sist jeg var i Kjøben. Her kan du leie campingvogn eller hytte for en rimelig pris.

https://www.bellahoj-camping.dk/en/
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Kunne tenkt meg å bo i Danmark jeg også. Ingen moms på handlel fra andre eu-land, sterkere krone, sykkelvennlige byer etc.

Men for å ikke avspore:
Er det trygt å være der på nattestid? Får man hjelp av politiet der hvis det skjer noe alvorlig?
Vis hele sitatet...
Det er Skandinavia, ikke Serbia. Det er trygt om man oppfører seg som vanlige københavnere.
Ikke som en nordmann på ferie altså.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Kunne tenkt meg å bo i Danmark jeg også. Ingen moms på handlel fra andre eu-land, sterkere krone, sykkelvennlige byer etc.

Men for å ikke avspore:
Er det trygt å være der på nattestid? Får man hjelp av politiet der hvis det skjer noe alvorlig?
Vis hele sitatet...
Aldri bodd i DK.Men vil anta at man får lik hjelp i DK når det angår helse å liv som i Norge. Så lenge man ikke er en idiot, har man sannsynligvis ingenting å frykte.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Det er Skandinavia, ikke Serbia. Det er trygt om man oppfører seg som vanlige københavnere.
Ikke som en nordmann på ferie altså.
Vis hele sitatet...
Serbia er drittrygt da
Spør ikke Frilans om Christiania er trygt, og ikke København/Danmark generelt?
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Spør ikke Frilans om Christiania er trygt, og ikke København/Danmark generelt?
Vis hele sitatet...
Det kan være, men det jeg sa gjelder for det om.
Det kan se ut som at Pusherstreet er "stengt". Ingen boder lenger. Skal du kjøpe noe virker det som du må få øyekontakt med en som selger. Det er ikke like åpenlyst lenger. (I følge Flashback, jeg har ikke vært der på lenge sjøl.)
https://www.flashback.org/p88534679#p88534679

Jeg kjørte bobil til Christiania en gang for mange år siden. Da parkerte vi og sov litt lenger ut på halvøya der, i et industriområde. Det var 8-10 minutter å gå tilbake til Christiania. Men det er lite grøntareal der vi sov, så telt blir nok vanskelig.
Sist endret av Kikagaku; 2 uker siden kl. 18:41.
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Det kan se ut som at Pusherstreet er "stengt". Ingen boder lenger. Skal du kjøpe noe virker det som du må få øyekontakt med en som selger. Det er ikke like åpenlyst lenger. (I følge Flashback, jeg har ikke vært der på lenge sjøl.)
https://www.flashback.org/p88534679#p88534679

Jeg kjørte bobil til Christiania en gang for mange år siden. Da parkerte vi og sov litt lenger ut på halvøya der, i et industriområde. Det var 8-10 minutter å gå tilbake til Christiania. Men det er lite grøntareal der vi sov, så telt blir nok vanskelig.
Vis hele sitatet...
Når jeg var der i fjor var det akkuratt en razzia som hadde skjedd, men fikk ordna av noen etter en ti min uansett.

Vil ikke være redd for og ikke få ordna, men du må nok leite litt mere en vanlig.
https://youtu.be/ivlp_9Mtj8Q?si=RCxzc1KWf7mYr5TT

Kan noen sende videoen fra et Dansk TV/radio program hvor programlederen(e) skal "teste" om hvem som helst bare kan flytte inn, så begynner de å bygge og blir kjeftet på av beboerne? Har lett i over 1 time men Google er blitt HELT UBRUKELIG som søkemotor per idag.
Sist endret av vurezo; 2 uker siden kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For overnatting i telt ville jeg personlig anbefalt Amager Fælled. Stort naturområde med mye skog, kort vei til metro. Møtte aldri et menneske der, bodde der i ca. tre dager
Jeg bor steinkast unna Christiania. De har ryddet opp i gatene, fjernet brosteinene og gjort pusher Street mer turistvennlig. Ingen boder sist jeg var der, men røyker heller ikke så jeg har ikke vært på utkikk etter det.
Og man kan heller ikke slå opp telt i Christiania. Faktisk er det ganske strengt å telte i Danmark, kun få offentlige skoger og "shelters" rundt om kring der man kan sove. Amager fælled som er nevnt er et større parkområde kun noen minutter unna med sykkel, men det er ikke lovlig å telte der. Så dessverre ikke noe særlig gode muligheter for å bo billig i København.
Sletta dere innlegget til han dansken?
Sitat av vurezo Vis innlegg
https://youtu.be/ivlp_9Mtj8Q?si=RCxzc1KWf7mYr5TT

Kan noen sende videoen fra et Dansk TV/radio program hvor programlederen(e) skal "teste" om hvem som helst bare kan flytte inn, så begynner de å bygge og blir kjeftet på av beboerne? Har lett i over 1 time men Google er blitt HELT UBRUKELIG som søkemotor per idag.
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=9nZvRt3uTB4
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Satan du er en føkkings legende!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Sletta dere innlegget til han dansken?
Vis hele sitatet...
Antakelig fordi han skrev han kunne hjelpe med gode hook-ups på Snap eller Telegram.
Synd, for det var ellers et veldig informativt innlegg.
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Antakelig fordi han skrev han kunne hjelpe med gode hook-ups på Snap eller Telegram.
Synd, for det var ellers et veldig informativt innlegg.
Vis hele sitatet...
Ahhh. Makes sense.
https://www.youtube.com/watch?v=2JWVFZjFTgA

Det er 8 episoder av "Den halve sandhed" hvor kan man se resten?
Sist endret av vurezo; 2 uker siden kl. 22:20.
Bor 10 minutters avstand. Ingen teltmuligheter i verken Staden eller rundt. Sist jeg sjekket var de ekstreme på hvor det var lovelig. Hvilket viste seg å være nesten ingenting. Jeg hadde ikke satt opp telt i Staden om det så var lov, trafikk 24/7 og mange mennesker som kunne tenke seg et nytt telt mens du er ute å går tur.