Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 4149
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Ødelegge livet? de kan begynne å jobbe på kiwi som andre mennesker å betale en % andel av lønna. Hvordan tror du disse 12 åringene som driver med sånn her kriminalitet kommer til å bli om 10 år om de ikke får ordentlig straff som ung? de kommer til å begå tyngre og tyngre lovbrudd helt til liv går tapt. Jeg fatter ikke hva slags mennesker som fortsatt beskytter disse kriminelle.
Vis hele sitatet...
En 12 åring får ikke jobb på Kiwi, og har du fått en dom på deg så er det mange jobb muligheter du mister. 200k + i erstatning er idiotisk, i tillegg til at de er 12 år og kommer til å få seg studielån som det er voksne mennesker som sliter med å betale ned så skal du i tillegg legge til 200k i erstatning. Nå får du gi deg.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Ødelegge livet? de kan begynne å jobbe på kiwi som andre mennesker å betale en % andel av lønna. Hvordan tror du disse 12 åringene som driver med sånn her kriminalitet kommer til å bli om 10 år om de ikke får ordentlig straff som ung? de kommer til å begå tyngre og tyngre lovbrudd helt til liv går tapt. Jeg fatter ikke hva slags mennesker som fortsatt beskytter disse kriminelle.
Vis hele sitatet...
Hadde straff vært så effektivt som du skal ha det til så ville Norge vært oversvømt i kriminalitet, mens i USA, der de har både livsstid, dødsstraff og hovedfokuset er på straff fremfor rehabilitering, der burde det da nesten ikke vært noe kriminalitet. Istedenfor er det omvendt.

Ser at det også pekes på at mye kriminalitet begås av personer fra Afrika og Midtøsten. Det har ikke noe med kultur å gjøre, men gjerne fordi det er mye fattigdom i de landene og at de har et rettssystem som ikke fungerer. Da er det naturlig at de også fortsetter med kriminalitet når de kommer til land som Norge, de har tross alt hatt en lang erfaring med at både politiet, rettssystemet og folk generelt behandler de som dritt. Da svarer man gjerne med samme mynt tilbake.
De har gjerne også den erfaringen fra sitt eget land at både politiet og rettssystemet selv er både korrupt og kriminelt.

Da jeg selv som ung for første gang havnet på glattcelle så fikk jeg erfare hvor respektløst og aggressivt politiet oppfører seg når ingen andre ser. Da fikk jeg plutselig veldig lite respekt for politiet.
De var ikke direkte respektløs mot meg personlig, men jeg ble mildt sagt overrasket over hvordan de snakket til rusavhengige som skrek og gråt fordi de hadde abstinenser og trodde de skulle dø.
Største straffen er vel et liv uten Vipps?
Når folk sier at det handler om kultur, så menes det at de ikke utøver disse lovbruddene mot sine egne/andre muslimer. Dette gjelder også i stor grad voldtekter. Rasismen råder i MENA-land.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Vil bare påpeke en ting som jeg kom på etter å ha lest 1Rappers siste innlegg.

Det finnes 14-åringer som ikke får en dritt av penger fra foreldrene sine. Foreldrene trenger ikke å være fattige engang, bare dårlige foreldre som mener ungene sine fortjener ukelønn. Enda mer suger det hvis du har foreldre som tjener såpass mye at du mer eller mindre ikke får en dritt av Lånekassen når du begynner på videregående.

I Frankrike ble du sendt til gruvene i fengsel hvis du ble tatt for å stjele brød på 1700-tallet. Man skal ikke se bort ifra at disse ungene kommer fra vanskeligstilte hjem som ikke gir dem tilstrekkelig med klær, omsorg og underholdning.

Disse barna som raner andre barn i så ung alder har tydeligvis ikke noe bedre å gjøre, og gjør dette sannsynlig vis av desperasjon. Om ikke for mat, så er det for klær, telefon eller andre ting som kan øke sosial status.

Jeg synes det blir feil å tenke på å senke den kriminelle lavalderen for straff, disse barna trenger åpenbart omsorg og hjelp til å få et bedre liv.

Straff her og nå hadde kanskje fått disse ungene til å stoppe og rane andre her og nå, men dette hadde uten tvil bare ført til å videre ty til kriminalitet når søkelyset er borte fra dem. Andre ulovligheter som f.eks stjeling, hvitvasking, narkotika-salg, prostitusjon etc. Og det ville ikke bare vært dem, men fremtidige barn som også trør inn på feil sti i ung alder.

Hva hadde liksom dere gjort i en alder av 15, vitende om at dere skylder 200k kr? Hadde dere giddet å jobbe hvitt hvis visste at dere aldri ville kjenne på rushet i blodet fra deres første lønning?

Det vil ALLTID være ekstreme tilfeller, som f.eks Breivik. Men er det virkelig verdt det å miste hele tillitten til samfunnet, og øke hevn mot kriminelle? Hva gjør vi når en 10-åring gjør vipps ran? Straffe hen også? Det vil ALLTID være ekstremiteter som går over forventete grenser i et samfunns kriminelle rammerverk.
Sist endret av frilansloser; 3 uker siden kl. 17:22.
Trur vi gjør disse menneskene en bjørnetjeneste om vi innfører handling medfører svake konsekvenser.
Trur ikke de er så mange heller.
Norsk ungdom havnet lutfattig i usa på 17-1800 tallet men dannet ikke gjenger og ranet andre av den grunn.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Trur vi gjør disse menneskene en bjørnetjeneste om vi innfører handling medfører svake konsekvenser.
Trur ikke de er så mange heller.
Norsk ungdom havnet lutfattig i usa på 17-1800 tallet men dannet ikke gjenger og ranet andre av den grunn.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det huh?
Var du tilstede på 17-1800 tallet?
Kan se for meg at det er sikkert MASSSEEEE kilder som sier at en minoritets gruppe som ingen bryr seg om og som kom i relativt få tall, begikk ran og dannet gjenger.

Har aldri hørt om norwegian street gangs. Noen utskudd her og der selvsagt. Min oldefar var en av dem. Smuglet sprit i båt til Chicago under forbudstiden etter at han mistet alt i børskrakket. Føler ikke at det ligger i nordmenns natur å organisere seg på den måten. Vi er nok mer individualistisk anlagt når det kommer til kriminalitet ig helst bare når vi ikke ser noen annen utvei.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Har aldri hørt om norwegian street gangs. Noen utskudd her og der selvsagt. Min oldefar var en av dem. Smuglet sprit i båt til Chicago under forbudstiden etter at han mistet alt i børskrakket. Føler ikke at det ligger i nordmenns natur å organisere seg på den måten. Vi er nok mer individualistisk anlagt når det kommer til kriminalitet ig helst bare når vi ikke ser noen annen utvei.
Vis hele sitatet...
Jeg vil dermed hevde at Norske innvandrere var leiemordere og denne sagaen leder oss (som en folkegruppe) til å være skarpt involvert i alle historiske drap etter 1800-tallet