Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5014
Hei,

Jeg skriver dette innlegget både for meg selv, men også for andre som er i lignende situasjon.

La meg starte med å si at jeg har fra tid til annen inntatt diverse benzodiazepiner siden høsten 2021. (Egentlig siden 2016/17, men på den tiden tok jeg relative lave doser og KUN ved behov). Jeg binget i 3-4 måneder, før jeg gikk cold turkey. Det var helt forjævlig, men var «heldigvis» uten jobb på den tiden, så jeg klarte meg nogenlunde greit.

Nå sitter jeg i den situasjon hvor jeg har gått på 20-25mg Rivotril (Ja, en hinsides høy dose, jeg vet.) daglig siden august 2023. Nå har jeg ikke inntatt benzo siden torsdag den 7. desember 2023, og ting begynner å bli helt forferdelig. Jobb er ett rent helvete. Tiden går sakte, null matlyst, jeg er disorinert, føler meg som GTA karakter når jeg prater med folk, sliter med å uttale setninger, og sist men ikke minst; Hodet mitt holder på å klikke.

Jeg vet det ikke er det ikke er smart å bråstoppe benzo på denne måten, men forventet leveranse av benzo kom ikke. Så jeg har totalt 250mg (25*10mg) Sobril igjen. Av tidligere erfaring trenger jeg rundt 210-230mg Sobril for å i det hele tatt føle noe.

Nok om det. Jeg kommer til å oppdatere denne tråden daglig.
Sist endret av Pillfreak; 12. desember 2023 kl. 14:50.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kommer til å følge med på dag boken din, dette klarer du! Allerede på god vei

Jeg har vært på akkurat samme doseringer som deg og jeg har vært ren siden april ish! Jeg føler meg mye mye bedre nå, men følte mye av det samme som du gjør nå.

Jeg hadde en glipp med 1 xanor noen mnd tilbake, men det var det eneste!

Heier på deg!!!

Min tråd:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=335962
Å gå fra rusavhengig til rusfri er sjelden en rett å enkel sti. Viktig å huske at selv om man har tilbakefall som anonym "Moden Bever" så har man ikke tapt. Det er nesten å forvente, bare ikke gi opp, det er det viktigste. Så går det nok bra!
Prøv å doser sobrilen så du tar toppen av det værste, ikke gå inn i det med å forvente "funk". bare til det tar knekken på det jævligste. Ikke nødvendigvis at du kjenner noen annen effekt.

Jævli bra jobba. Du fikser dette!
dra på avrusning og få hjelp med å trappe ned? Sykemelding mtp jobb får du.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Dag 6 siden forrige inntak av benzo:
For hver dag som går blir abstinensene hakke verre. I dag våknet jeg full av svette, og hjernen min klarer ikke tenke klart. Jeg overtenker absolutt alt. Mistenker folk på jobben trur jeg er nærmest mentalt (og sosialt) tilbakestående siden jeg isolerer meg såpass, samt kun kommer med vage og korte svart når noen spør meg om noe. Jeg skjelver, uten at jeg egentlig vet konkret hva jeg er så redd for. Er bare generelt nervøs atm. Matlysten er absolutt ikke der. I går presset jeg i meg 4 brødskiver, that’s it.

Fant 8 og en halv Rivotril igår. Jeg tenker å ta 2 i dag, altså 4mg. For en som er vant til 20mg (!!!) er dette peanøtter i forhold.
Sobril VET jeg ikke fungerer, med mindre jeg tar minst 200mg. Har ved tidligere anledninger tatt 125mg Sobril for å få vekk abstinenser, og jeg merket nada forskjell.

Og ikke minst; tiden går utrolig sakte. Føler den uka her har vart i 2 uker, og vi er bare på onsdag. Men jeg tar det dag for dag.

Beklager for eventuelle skriveleifer, jeg orker ikke engang å se gjennom innlegget. Og denne dagboken angrer jeg egentlig litt på at jeg startet å skrive (mtp hvor dårlig jeg føler meg), så hvis jeg hopper over en dag eller 2, respekter meg for det.
Sist endret av Pillfreak; 13. desember 2023 kl. 12:53.
Er det så lurt og gjøre det der alene? Det kan være farlig og i verste fall dødelig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Jeg klarte så klart ikke å stoppe, som dere ser i nye tråder jeg har laget. Men jeg trenger i alle fall ikke 20mg rivotril lenger. På søndag tok jeg 60mg valium, noe som holdt meg i sjakk, selv om jeg følte på noe ubehag/angst. I går startet jeg på 60mg, men etter hvert var jeg så dum at jeg var oppe i 100mg valium.

Våknet i dag med sterk angst, noe jeg egentlig gjør hver bidige dag for tiden. Men jeg SKAL holde meg til 60mg i dag. Er egentlig jævla skuffa over meg selv, jeg prøver jo å trappe ned. Likevel tok jeg såpass høy dose i igår :/

Om circa 3 uker reiser jeg til Bali, hvor jeg skal være i 2 uker. Jeg må få ned toleransen kraftig til da. Målet er helt ned til 10-20mg. I Bali har jeg kun 25*10mg piller med Sobril som jeg har resept på.

Har «lekt» med tanken om å blande ut typ 10*10mg valium sammen med vann, også dryppe dette på feks 2-3 gamle t skjorter, også klippe av biter for å «droppe» det. Skal vel ganske mye til å bli tatt der nede hvis jeg gjør det på denne måten?

Btw, tiden har flydd siden jeg lagde denne tråden. Trudde det var 2-3 måneder siden, ikke 6 måneder. Faen ass.

Dette er ikke sånn jeg så for meg starten av 20-årene. Ung og dum tenåring som startet med Xanax og Rivotril fra tid til annen, helt til voksenlivet treffer deg og du ikke takler hverdagen, så du begynner å ta det hver dag bare for å komme deg på jobb.

Husker jeg tenkte som 16-17 åring «Hvordan blir folk avhengig av benzo? Er jo bare å ta det i nødstilfeller»
Sist endret av Pillfreak; 11. juni 2024 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan skal du klare å trappe ned så raskt innen Bali turen?

Du drar om 3 uker, du har fortsatt litt angst på 60mg! valium og du har kun 25*10mg sobril?

Virker jo nesten direkte farlig. Folk har fått anfall av mindre doser/kortere nedtrappinger.
Sitat av Dysleki Vis innlegg
Hvordan skal du klare å trappe ned så raskt innen Bali turen?

Du drar om 3 uker, du har fortsatt litt angst på 60mg! valium og du har kun 25*10mg sobril?

Virker jo nesten direkte farlig. Folk har fått anfall av mindre doser/kortere nedtrappinger.
Vis hele sitatet...

Det hjalp nok veldig
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Klarte meg på 60mg, føler ikke noe angst eller ubehag. Imorgen skal jeg ned på 40mg.

Har bestemt meg, jeg SKAL klare dette. Og Sobrilen skal seponeres fra uke 2 i Bali. Trur ikke jeg får de verste abstinensene med tanke på hvor lenge valium henger i + det blir nok en del drikking, som i alle fall vil dempe abstinensene noe.
Hvis du tror du ikke vil få de verste abstinensene av å gå fra valium til sobril, hvorfor vente? ikke meningen å virke dyster men tror det blir tøft om du er på ferie i bali når det går opp for deg hvor lite sobril hjelper når du er avhengig av valium. Alkohol kan hjelpe, men så er det enda verre dagen etterpå
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Godt poeng.

Kommer til oppdatere ukentlig, samt når jeg er nede i Bali.
LLL = LyricaLoveLife
Om man ser bort ifra mulighet for anfall og kramper etc så vil jeg tørre å påstå at de verste abstinensene er det psykiske som kan komme/holder på i lang tid etter man har sluttet. Regner med at det er varmt i Bali så svetting kommer det nok til å bli uansett.
Også ville jeg tatt alkohol til hjelp så mye som mulig uten at du skal bli alkis x)

Lykke til
Hei!
Føler med deg. Jeg har vært hvor du er, bor i Thailand, men får Benzo av fastlegen når jeg er i Norge.
Du kan jo ikke slutte med benzo så fort før ferien din. Men slapp av, hvis Bali er som Thailand, og det tror jeg, får du kjøpt valium på vanlig apotek. Kanskje ikke alle, men hør med noen vestlige som har bodd der en stund, så finner du ut av det.
Og når du kommer hjem igjen, bør du nok snakke med fastlegen din om problemet. Jeg regner med at du har kommet til den konklusjonen at du ikke kan fortsette sånn.
Jeg har gått av benzo flere ganger, og det var faktisk ikke så ille. Jeg tipper at du trenger omtrent 5 måneder på å komme helt av. Og du vil trenge hjelp av fsstlegen din. Da jeg kom tilbake til Norge etter 25 år i Thailand, fikk jeg den hjelpen jeg trengte.
P.S Ikke kjøp dop eller benzo av ukjente på gaten. Det er ofte politi, ellers andre som er enda verre.
Ha en god ferie!
Sitat av Razpunsel Vis innlegg
Hei!
Føler med deg. Jeg har vært hvor du er, bor i Thailand, men får Benzo av fastlegen når jeg er i Norge.
Du kan jo ikke slutte med benzo så fort før ferien din. Men slapp av, hvis Bali er som Thailand, og det tror jeg, får du kjøpt valium på vanlig apotek. Kanskje ikke alle, men hør med noen vestlige som har bodd der en stund, så finner du ut av det.
Og når du kommer hjem igjen, bør du nok snakke med fastlegen din om problemet. Jeg regner med at du har kommet til den konklusjonen at du ikke kan fortsette sånn.
Jeg har gått av benzo flere ganger, og det var faktisk ikke så ille. Jeg tipper at du trenger omtrent 5 måneder på å komme helt av. Og du vil trenge hjelp av fsstlegen din. Da jeg kom tilbake til Norge etter 25 år i Thailand, fikk jeg den hjelpen jeg trengte.
P.S Ikke kjøp dop eller benzo av ukjente på gaten. Det er ofte politi, ellers andre som er enda verre.
Ha en god ferie!
Vis hele sitatet...
Ikke kjøpe dop eller benzo av ukjente på gaten byr som oftest på andre utfordringer enn at det er politi. Politi har faktisk ikke lov i Norge å inkriminere folk ved å for eksempel tilby rusmidler til folk på gata.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Fant nettopp ut at valiumene jeg tar er fake, svært lite virkestoff. Prøvde 50mg apotek valium, og det gjorde meg rusa omtrent? What! Har jeg i snart 2 uker trudd at jeg har gått på 60mg valium?

Har ikke følt abstinenser før i dag, sikkert fordi jeg vet valiumene mine er fake.
Hvor stor rolle spiller placebo når det kommer til abstinenser?
Placebo er sykt kraftige greier. Tror det kan spille en stor rolle.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Fant nettopp ut at valiumene jeg tar er fake, svært lite virkestoff. Prøvde 50mg apotek valium, og det gjorde meg rusa omtrent? What! Har jeg i snart 2 uker trudd at jeg har gått på 60mg valium?

Har ikke følt abstinenser før i dag, sikkert fordi jeg vet valiumene mine er fake.
Vis hele sitatet...
Veldig, veldig mye... Hvis benzoer hadde blitt oppdaget for 2 år siden så tror jeg en stor andel av de som hadde opplevd milde/moderate abstinenser bare hadde trodd de var litt uvel i en to ukers tid. Når du er bevisst over det, og konstant tenker over abstinensene og fokuserer på det, så er det klart at det vil oppfattes langt sterkere
Først vil jeg si at du virker som en intelligent og reflektert dude.
Jeg la meg inn til behandling i juli 2022, etter lang tids brus, benzo, opiater, rivo, ja gud veit hva jeg dytta i meg. Eide ikke begrep, gikk over stokk og stein. Daua nesten i juni 22, kroppen sa STOPP!!! Hasteinnlagt på Ahus. Kroppen var i ferd med å slå seg av, organ for organ. 3 uker på sykehuset, så 1 uke på akutt avrusning, før jeg reiste hjem en drøy uke. Holdt meg nykter i 2 dager. Da hadde jeg avreise 1 uke senere. 25.juli 22 tok jeg mine siste opiater og brus, røyke den største reven rett før taxien til OsloS kom.
Jeg valgte, fordi det da fortsatt var lov, å reise 60mil hjemmefra. Fikk alt og alle på avstand, eneste som fungerte på meg.
Men jeg tok et standpunkt, 25.juli står som en merkedag i kalenderen. Hit men ikke lengre...
Jeg vet det er røfft når det står på, tro meg, men alle som har kommet seg ut av pillehypnosen, jeg er stolt av dere..Dere viser at dere har noe spesielt, dere klarer å stå opp av senga og ta den nye dagen ansikt til ansikt...det skal dere være stolte av. Det viser at dere vil noe mer med livet, det var ikke sånn det var ment å bli...
Men alle kan snuble inn på en sidevei, forbanna fort gjort. Jeg hadde det med å finne de fleste..men jeg sitter her nå, 23 mnd rusfri 25.juni...tenker tilbake på det nå, hvor ble det av den tiden???

For dere som sliter der ute nå..Be om hjelp, IKKE gi dere etter første forsøk. Systemet er håpløst, de som jobber med det skjønner det ikke selv.
Du kan søke nav om fritidskontakt, ruskonsulent, snakk om ARA...
Jeg fant ut nå i vinter hvor mange tjenester jeg egentlig kan søke om værende i denne situasjonen..Snakk med dialog og mestring i kommunen din, de kan peile def videre...bare ikke i opp...
Stå på, kjør hardt for dine rettigheter..lykke til
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Takk, "BalleNils"!

Nå er jeg nede på 50mg med "fake" valium. Føler null abstinens.

Har egentlig ingen plan om å kutte ut benzo 100%, jeg har ikke sug etter benzo lenger. Sitter med 500 xanax som ikke engang frister å ta. Tenker å fortsette med benzo, men kun til nødssituasjoner. Typ selskaper, store familiemiddager og lignende.
Eneste som er litt uvant er hvor sakte tiden går på jobb. Jobber innenfor logistikk/produksjon, og er ganske ensformig og repetitivt arbeid.
Takk, "BalleNils"!

Har egentlig ingen plan om å kutte ut benzo 100%, jeg har ikke sug etter benzo lenger. Sitter med 500 xanax som ikke engang frister å ta. Tenker å fortsette med benzo, men kun til nødssituasjoner. Typ selskaper, store familiemiddager og lignende.
Eneste som er litt uvant er hvor sakte tiden går på jobb. Jobber innenfor logistikk/produksjon, og er ganske ensformig og repetitivt arbeid.
Vis hele sitatet...

Jeg heier på deg, er helt ny her og har lest mye av det som er kommet på siden her! Stå på!! Jeg har troen på DEG!
Sitat av BalleNils Vis innlegg
Først vil jeg si at du virker som en intelligent og reflektert dude.
Jeg la meg inn til behandling i juli 2022, etter lang tids brus, benzo, opiater, rivo, ja gud veit hva jeg dytta i meg. Eide ikke begrep, gikk over stokk og stein. Daua nesten i juni 22, kroppen sa STOPP!!! Hasteinnlagt på Ahus. Kroppen var i ferd med å slå seg av, organ for organ. 3 uker på sykehuset, så 1 uke på akutt avrusning, før jeg reiste hjem en drøy uke. Holdt meg nykter i 2 dager. Da hadde jeg avreise 1 uke senere. 25.juli 22 tok jeg mine siste opiater og brus, røyke den største reven rett før taxien til OsloS kom.
Jeg valgte, fordi det da fortsatt var lov, å reise 60mil hjemmefra. Fikk alt og alle på avstand, eneste som fungerte på meg.
Men jeg tok et standpunkt, 25.juli står som en merkedag i kalenderen. Hit men ikke lengre...
Jeg vet det er røfft når det står på, tro meg, men alle som har kommet seg ut av pillehypnosen, jeg er stolt av dere..Dere viser at dere har noe spesielt, dere klarer å stå opp av senga og ta den nye dagen ansikt til ansikt...det skal dere være stolte av. Det viser at dere vil noe mer med livet, det var ikke sånn det var ment å bli...
Men alle kan snuble inn på en sidevei, forbanna fort gjort. Jeg hadde det med å finne de fleste..men jeg sitter her nå, 23 mnd rusfri 25.juni...tenker tilbake på det nå, hvor ble det av den tiden???

For dere som sliter der ute nå..Be om hjelp, IKKE gi dere etter første forsøk. Systemet er håpløst, de som jobber med det skjønner det ikke selv.
Du kan søke nav om fritidskontakt, ruskonsulent, snakk om ARA...
Jeg fant ut nå i vinter hvor mange tjenester jeg egentlig kan søke om værende i denne situasjonen..Snakk med dialog og mestring i kommunen din, de kan peile def videre...bare ikke i opp...
Stå på, kjør hardt for dine rettigheter..lykke til
Vis hele sitatet...
Du har ikke sug fordi du har såpass tilgang. Er først når man faktisk kutter det helt ut og ikke har noe liggende hjemme at kampen begynner. Og den kan vare i alt fra uker til flere måneder avhengig av hvor mye man har brukt. Jeg har fortsatt et sug og tenker på min beste venn Vival, selv om det er over et år siden sist jeg brukte det fast

Vis hele sitatet...
Placebo er definitivt ekte, jeg har ofte mistet mye av abstinent symptomene mine når enten butikkene åpner, jeg får penger på konto eller har handla ferdig. Bare det å vite at jeg har tilgang på det, gjør meg mindre abstinent. Så det at du tror du har tatt 60mg gjorde nok noe med deg ja selvom du kanskje bare tok 30mg.
Takk, "BalleNils"!

Vis hele sitatet...
Selvom det høres dumt ut så ligger noe av avhengigheten her, og jeg vet hvor vanskelig det kan være. Jeg gikk selv på en sinnsykt høy dosering med xanor daglig over flere år. Selvom jeg tenkte at nok var nok, så var det alltid greit å ha disse 2-300 pillene tilgjengelig i tilfelle man trengte det. Litt som du nevner i spesielle situasjoner eller perioder man har bruk for det, men tanker fra handling er skremmende likt når du har disse innenfor rekkevidde, gjelder ikke bare benzo men alt annet også. Hvor flinke vi mennesker er til å finne unnskyldninger er unikt.

For meg ble veien til kommoden bare kortere og kortere etter å nå noen Imovane for jo mer søvnløsheten var, og tanker som "ok, bare en gang til'' ble en gjenganger. Hvorfor startet du på xanor til å begynne med? Har du et medisinsk grunnlag for å bruke det, eller er det noe som bare oppstod? Jeg fikk utskrevet 12000 x3mg xanor i året, har aldri kjøpt eller lignende og fikk heller ingen plan om nedtrapping når det gjaldt.

Bruker nå kanskje 25 valium og noen Imovane her og der hver 3. Mnd noe som såklart er uproblematisk for alle.
For meg var det å alltid ha benzo i lomma til stor hjelp, bare det å vite at jeg kunne ta det roet nervene.

Jeg hadde gått på benzo daglig i 6-7 år, skulle i fengsel å visste at å få benzo der inne er umulig om man ikke har det på resept fra før (noe jeg ikke hadde) så jeg fortalte fastlegen alt som fikk meg i kontakt med TSB, de satte meg på nedtrapping 50mg diazepam / valium hver dag frem til jeg ankom på avrusning hvor jeg var i 2.5 mnd.

Det var hardt å slutte men ikke umulig (noe jeg trodde det var, var overbevist om at jeg måtte gå på benzo livet ut).

Lykke til !!!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Placebo er definitivt ekte, jeg har ofte mistet mye av abstinent symptomene mine når enten butikkene åpner, jeg får penger på konto eller har handla ferdig. Bare det å vite at jeg har tilgang på det, gjør meg mindre abstinent. Så det at du tror du har tatt 60mg gjorde nok noe med deg ja selvom du kanskje bare tok 30mg.
Vis hele sitatet...
Du, dette var faktisk ganske kult å lese. For jeg har ofte tenkt det samme. Jeg kan være et vrak når jeg prøver å gå av, men når jeg først har bestemt meg for dette gidder jeg ikke og skal i vei for å kjøpe så er det akkurat som om jeg allerede har rusen i meg. Humøret blir på topp og jeg kan også vente litt med å ha i meg ting jeg kjøper når jeg kommer hjem for jeg er letta og tilfreds for at jeg har det i hus. Er det noen som kan fortelle litt mer om hvordan det er mulig at rusen har så balletak på deg at du kan føle deg rusa av det uten engang å være i nærheten av det ?
Dette var en åpenbaring for meg nå faktisk og kanskje kan det hjelpe meg til å bli clean. Det er jo egentlig helt sykt denne placebo greia
Sitat av Ab083351 Vis innlegg
Du, dette var faktisk ganske kult å lese. For jeg har ofte tenkt det samme. Jeg kan være et vrak når jeg prøver å gå av, men når jeg først har bestemt meg for dette gidder jeg ikke og skal i vei for å kjøpe så er det akkurat som om jeg allerede har rusen i meg. Humøret blir på topp og jeg kan også vente litt med å ha i meg ting jeg kjøper når jeg kommer hjem for jeg er letta og tilfreds for at jeg har det i hus. Er det noen som kan fortelle litt mer om hvordan det er mulig at rusen har så balletak på deg at du kan føle deg rusa av det uten engang å være i nærheten av det ?
Dette var en åpenbaring for meg nå faktisk og kanskje kan det hjelpe meg til å bli clean. Det er jo egentlig helt sykt denne placebo greia
Vis hele sitatet...
Placebo og tilgang er definitivt mye mye sterkere enn vi tror, derfor er jeg for en mye mer liberalisering av alkohol lovene i Norge. Ikke fordi jeg nødvendigvis vil kunne dra og kjøpe en 6'er kl 11 på kvelden. Men det å vite at man har tilgang gjør at hvertfall jeg craver det mindre? Når klokken er 3 på natten og jeg er tom for alkohol så går timene jævlig sakte mens jeg venter på at salget skal åpne med abstinenser og angst. Men når klokka bikker kvart over 8 og jeg er ferdig handla er mye av angsten borte. Samme gjelder nok benzos og andre ting også, man blir vel ekstremt stressa og "abstinent" når pluggen sier han er tom? vil gjerne høre hva dere andre tenker om dette.
Jeg tror den slår begge veier young alkis, null tilgang kan også være befriende angående benzo tok rivotril fast flere ganger om dagen, typ 8 måneder. Slutta på dagen. Fikk litt smerter i knæra dag 3 , det var det liksom. Men jeg er nok unntaket og ikke reglen ..