Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2266
God kveld.

Har i lang tid vært interessert i dyrking, og er ofte innom og sjekker om det er kommet en ny logg her inne.

Etter mange år uten mulighet for hjemme grow, er situasjonen nå endret og tenkte sette i gang snart.

Jeg prøvde for ca 5 år siden og dyrke et par auto frø jeg kjøpte i Amsterdam, og brukte et gammelt tørkeskap jeg modifiserte til mitt bruk.

Jeg brukte jord fra plantasjen, og 2 cfl lamper jeg kjøpte billig.
Oppsettet var greit nok, og temp og inn/utlufting fungerte bra.

Jeg var klar over at med auto frø, og ingen næring utenom det som er i jorden, og cfl at det var mye og gå på.

Begge blomstret, og utbytte ble ca 10 g per plante.

Jeg har siden den gangen, lest og lært meg mye om dyrking, og vet hva jeg burde gjøre og ikke gjøre for og få suksess.

Der jeg håper dere kan svare på, som jeg synes det er utrolig vanskelig og få et godt svar på er forventet yield per plante.

Er klar over at det avhenger av lys temp medium osv.

Hvis jeg forventer ca 100 g tørket per plante (photo plante) i telt under 300 w led er det fornuftig anslag?

Tenkte prøve autopot system.
Håper på svar
Spørs hvor lenge den står i veg. Kompis får over 1.5g per watt med led lys.
Sitat av spiir85 Vis innlegg
Hvis jeg forventer ca 100 g tørket per plante (photo plante) i telt under 300 w led er det fornuftig anslag?

Tenkte prøve autopot system.
Håper på svar
Vis hele sitatet...
Jeg vil fraråde auto strains, du har mindre kontroll over prosessen: De går automatisk i blomst, mens med vanlige photo strains så kan du bare ha 18 timer med lys på og 6 timer av til du vil blomstre. Da bytter du til 12 timer lys på og 12 timer lys av.

Men photo kan jeg omtrent garantere 100g per plante under 300w lys, jeg fikk 120g under 200w og da hadde jeg ikke vegga planten noe særlig.

Du kan se dyrkeloggen min her, siste grow i tråden der er den jeg snakket om under 200w.
Autoer har noen fordeler i dårlig lys. Planter strekker seg gjerne mye i lite lys, og det blir enda verre når en går over til 12/12. Med auto kan du kompensere noe med å gi de lys 24/7. Størrelsen kontrollerer du enklest med mengden jord.
Noen strains yielder mye mer enn andre også. Jeg ville anbefalt å ha fokus på sunne planter før yield
Mr85
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Jeg vil fraråde auto strains, du har mindre kontroll over prosessen: De går automatisk i blomst, mens med vanlige photo strains så kan du bare ha 18 timer med lys på og 6 timer av til du vil blomstre. Da bytter du til 12 timer lys på og 12 timer lys av.

Men photo kan jeg omtrent garantere 100g per plante under 300w lys, jeg fikk 120g under 200w og da hadde jeg ikke vegga planten noe særlig.

Du kan se dyrkeloggen min her, siste grow i tråden der er den jeg snakket om under 200w.
Vis hele sitatet...

Takker for bra info.

Din logg har jeg sett, og ble inspirert av din erfaring.

Jeg har bestemt meg for autopot system med 8 stk system, og mars hydro 300w led med disse strains

2 stk super Silver haze(photo)
2 stk super lemon haze (photo)
2 stk big bud(photo)
2 stk trainwreck (photo)

Gir oppdatering med bilder underveis
Ikke for å kapre tråden - men for de med mer erfaring, hvordan vil f.eks et DWC system være for en relativt uerfaren? F.eks OxyPot?
Jeg ville vel prøvd coco først. Det gir mange av fordelene med hydro uten like mye utstyr eller måling.
Ikke bruk auto frø men vanlige frø. Da kan du low stress trene plantene dine mens du lar de stå i 18/6 lys/mørke for ca 2-4 måneder før du setter de til 12/12.
Sitat av Hageprosjekt Vis innlegg
Ikke for å kapre tråden - men for de med mer erfaring, hvordan vil f.eks et DWC system være for en relativt uerfaren? F.eks OxyPot?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt DWC før og det er mer styr enn Coco.

Man må følge med PH og EC, i coco trenger du bare følge med på EC.

I DWC har man større sjans for råte i røttene om man ikke holder ting rent og ph rett.

Så jeg anbefaler heller et dryppsystem med coco, sånn som f.eks wilma. Man kan nesten vanne så ofte man vil fordi coco er så luftig, og plantene blir stoore
Plassen avgjør hvor mye du får, det hjelper ikke å bare putte inn flere planter. Med en 300w ledlampe ville jeg bare kjørt en plante av gangen. Anbefaler å dyrke i Coco eventuelt Hydro for raskere vekst.

Kan også anbefale autopot, enkelt og effektivt. Det å vanne for hånd blir bare styr i overgangsfasen når de er aller mest tørste.
Sist endret av Lykkeleeten; 11. juni 2024 kl. 00:41.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Unnskyld for at jeg stjeler tråden din, kompis, men jeg har et spørsmål til dere som har peiling på dyrking.

Jeg har 4 stk i ulik alder gående i et telt nå, og den nest eldste skyter godt forbi den eldste…
Krisemaksimerer jeg elr kommer den til å bli en hanplante ?
Er det autos?
Kan ikke se for meg det blir noe problem annet enn dårlig plass.

De vokser litt i rykk og napp. Noen går i blomst etter 4 uker, andre etter ,8.
Sist endret av SkammeligNykter; 19. juli 2024 kl. 03:34.