Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5088
Har i snart ett går gått daglig på benzo. I det siste har dosene vært så høye som typ 10-15 mg xan om dagen (!!).
Jeg har forsøkt å få legetime, men fastlegen min er borte frem til august, og jeg drar i starten av juli.

Fikk legetime hos en turnuslege, og forklarte alt. Siden jeg ikke var han sin pasient, så kunne ikke han gjøre noe som helst. Kunne ikke engang henvise meg til psykolog.

Han anbefalte meg derimot og gradvis trappe ned uke for uke, men jeg tviler sterkt på at jeg blir kvitt avhengigheten på under en måned..

Hva skjer hvis jeg legger typ 10 valium, løst i toalettmappa? Har Hemofarm valium, og de ser nogenlunde identiske ut som Ibux.

Gjorde dette når jeg var i Kypros ifor, og det gikk helt fint. Derimot så vet jeg at de er sykt strenge på ting i Bali, og har hørt de gjerne tar en dobbelt sikkerhetskontroll hvis de er mistenkelige.

Har derimot resept på sobril, men 25*10mg tabletter tviler jeg på at holder meg i sjakk i 14 dager der nede.
Sist endret av Pillfreak; 5. juni 2024 kl. 06:05.
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Dropp det. Indonesia har strenge muslimske lover, og de ser på narkotikasmugling *svært* alvorlig.

Importer heller lovlig, dvs. ta med papirer og deklarer dem ved inngang.

Faktiske narkosmuglere får dødsstraff i alvorlige tilfeller, her det null vits å leke med fremtida, du får fort 15-20 år fengsel hvis du blir tatt.

https://kemlu.go.id/oslo/en/pages/be.../3333/etc-menu
Sist endret av frilansloser; 5. juni 2024 kl. 06:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Værste som kan skje om du ikke får trappet deg ned er at du havner på sykehus der nede så sørg for å ha reiseforsikring.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Har reiseforsikring!
Da får jeg heller ta en heftig mengde valium før vi reiser, også etter typ dag 4 2-3 sobril daglig helt til jeg er tom.
Du kan sikkert få hjelp av en lege der nede.
Man kan kjøpe mye forskjellig beroligende i f.eks Tyrkia på apotek helt reseptfritt. Kanskje de ikke er så strenge der heller, hadde prøvd å sjekke opp. Hadde ikke smuglet inn valium hvertfall, da det som nevnt over er veldig strengt der.
99.9% sikkert så går det bra å ta med 10 piller. De ser etter større mengder, sprengstoff og slike ting.
Kan derimot ikke akkurat anbefale å gjøre det pga konsekvensene hvis du skulle være ekstremt uheldig.

Men du er heldig at du har valium.
Det gjør nedtrappingen til en lek. Funker sikkert å trappe ned litt før du drar og så hive innpå. Men mulig du blir litt skjelven mot slutten av turen. Ofte går det bedre enn man tror.
Var ikke noe stress å kjøpe valium uten resept på litt lugubre apotek når jeg var der. Mulig ting har forandret seg siden jeg var der i 2014.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Mye har sikkert endret seg på 10 år^^

90mg valium holder meg i sjakk. Neste uke blir det 70mg valium, så 50mg valium. I Bali blir det 15mg sobril daglig.

Kommer til å tømme typ 20-30*10mg valium før flyet går, så jeg har benzo i blodet noen dager.. føler meg ganske fucked nå. Må få resept der nede på valium…
Sist endret av Pillfreak; 10. juni 2024 kl. 14:26.
Er du nødt til å dra? Mtp dosene du er oppe i så ville det jo vært ganske krise om du ikke får tak i noe på Bali. De 15mg med sobril om dagen du planlegger å ta der nede tror jeg ikke kommer til å gjøre store forskjellen.
Du får det 100% av lege der! Bare å gå til så og si hvilken som helst lege. Det er mange privatklinikker som sikter seg inn på turister.

Bare fantasien setter grenser for hva du kan si for å få det utskrevet. Men anbefaler angst om du ønsker Alprazolam.

Benzodiazepiner er veldig utbredt i Indonesia. Men det er en klassifisert medisingruppe, så du får dermed ikke ta det med inn lovlig uten resept. Hvordan de stiller seg til resept fra Norge/EU vet jeg ikke.

Jeg vet noen billige reiseruter tar J lang tid. Om du er så uheldig anbefaler jeg ikke sobril til turen pga. halveringstid.
Sist endret av Naturgrønn; 11. juni 2024 kl. 21:37.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Du får det 100% av lege der! Bare å gå til så og si hvilken som helst lege. Det er mange privatklinikker som sikter seg inn på turister.

Bare fantasien setter grenser for hva du kan si for å få det utskrevet. Men anbefaler angst om du ønsker Alprazolam.

Benzodiazepiner er veldig utbredt i Indonesia. Men det er en klassifisert medisingruppe, så du får dermed ikke ta det med inn lovlig uten resept. Hvordan de stiller seg til resept fra Norge/EU vet jeg ikke.

Jeg vet noen billige reiseruter tar J lang tid. Om du er så uheldig anbefaler jeg ikke sobril til turen pga. halveringstid.
Vis hele sitatet...
Dette er nok det beste alternativet.
Stikke til en lege og si at jeg lider av panikkangst og har glemt medisiner i Norge!
LLL = LyricaLoveLife
Ville ikke tatt med noe som helst. Det du kan gjøre er å få tak i noe med lang halveringstid, hive det i deg på flyplassen å heller fikse noe der nede. Virker på svarene ovenfor her at det ikke skal være noe problem

Lykke til
Jeg har bare et spørsmål til deg Pillfreak; hvorfor skal du til Bali? Business Or Pleasure? Hvis ikke du får tak i noe beroligende der, så blir ikke dette en god ferie.
Uansett, ønsker deg lykke til.
Hvorfor skal du til Bali når du står midt i en nedtrappingsplan på benzoer? Kan hende jeg blander menner ikke Indonesia vilt strenge på alt av drugs, resept eller ikke? For en del år siden ble en kompis av meg tatt på fylla i Thailand, og han hadde på seg en 10-15 valium som han hadde kjøpt der nede på et apotek men hadde mistet selve resepten/kvitteringen på at han hadde fått dette lovlig. Ble vilt mye stress og hele ferien gikk i dass, mener han slapp unna med bare noen tusen kroner i bot og mye frem og tilbake med politiet. Sikkert maks uflaks men dette hadde jeg aldri tatt sjansen på. Antar du skal på feire for hva slags business driver man med på et sted som Bali? Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare gått rundt å stresset noe vanvittig med å ikke havne i problemer
Sitat av Candiru Vis innlegg
Kan hende jeg blander menner ikke Indonesia vilt strenge på alt av drugs, resept eller ikke?
Vis hele sitatet...
Bli tatt med et par gram hasj / pot i Indonesia og du kan bli siktet med en strafferamme med minimum 4 år i fengsel.

For noen år siden diskuterte jeg litt med en Engelskmann på youtube som het DerivedEnergy.
Han fikk jobb som Engelsklærer i Indonesia og flyttet dit. Leide en liten hybel i en enebolig. (Husvertene bodde i eneboligen.)
Han hadde sikkert fyrt seg en joint på hybelen og husvertene merket det.
I alle fall, politiet trappet opp og fant to jointer og et gram pot.
Han ble varetektsfengslet. Jepp. To jointer og et gram.
Det hjalp ikke at han var fra vesten.
Etter en stund ble han overført til et slags lukket rehab senter.
Der ble han funnet død i vaskerommet.
Det var en vaskebalje full av vann på gulvet, og de fant liket hans ved siden av. Håret vått. Dødsårsak: drukning.
Politiet sa det var selvmord. Ikke F sier jeg. Andre pasienter hadde også tilgang til vaskerommet. Så, jeg tror han ble drept.

Hvil i fred Kirk Neville.

https://www.youtube.com/watch?v=7KIP...nnel=pyrrho314
En annen fyr vi diskuterte med snakker om Kirks død.
Sist endret av Arex_x; 14. juni 2024 kl. 16:12.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Såpass ja. Tråden kan egentlig lukkes. Har ingen planer om å ta med noe til Bali, utenom det jeg har på resept.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Såpass ja. Tråden kan egentlig lukkes. Har ingen planer om å ta med noe til Bali, utenom det jeg har på resept.
Vis hele sitatet...
Du har ikke sagt hvorfor du skal til Bali

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Bli tatt med et par gram hasj / pot i Indonesia og du kan bli siktet med en strafferamme med minimum 4 år i fengsel.

For noen år siden diskuterte jeg litt med en Engelskmann på youtube som het DerivedEnergy.
Han fikk jobb som Engelsklærer i Indonesia og flyttet dit. Leide en liten hybel i en enebolig. (Husvertene bodde i eneboligen.)
Han hadde sikkert fyrt seg en joint på hybelen og husvertene merket det.
I alle fall, politiet trappet opp og fant to jointer og et gram pot.
Han ble varetektsfengslet. Jepp. To jointer og et gram.
Det hjalp ikke at han var fra vesten.
Etter en stund ble han overført til et slags lukket rehab senter.
Der ble han funnet død i vaskerommet.
Det var en vaskebalje full av vann på gulvet, og de fant liket hans ved siden av. Håret vått. Dødsårsak: drukning.
Politiet sa det var selvmord. Ikke F sier jeg. Andre pasienter hadde også tilgang til vaskerommet. Så, jeg tror han ble drept.

Hvil i fred Kirk Neville.

https://www.youtube.com/watch?v=7KIP...nnel=pyrrho314
En annen fyr vi diskuterte med snakker om Kirks død.
Vis hele sitatet...
Hørt og lest mange historier, mange av dem er sanne, noen er kanskje på kanten men det skremmer meg hvertfall nok til å aldri å ta med så mye som en paracet om jeg skal nedover dit på ferie for å slappe av. Lurer oppriktig på hva TS skal der nede, som er så viktig at han risikerer flere år i fengsel for noen valium
Sist endret av Candiru; 14. juni 2024 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.

Hørt og lest mange historier, mange av dem er sanne, noen er kanskje på kanten men det skremmer meg hvertfall nok til å aldri å ta med så mye som en paracet om jeg skal nedover dit på ferie for å slappe av. Lurer oppriktig på hva TS skal der nede, som er så viktig at han risikerer flere år i fengsel for noen valium
Vis hele sitatet...

Det er snakk om benzo, som er medisin man får av legen.

De strenge straffene gjelder ulovlig besittelse, transport og handel osv. av narkotika.
Sist endret av Naturgrønn; 14. juni 2024 kl. 23:03.
Vis hele sitatet...
Om TS skal til Bali for å kurere kreft, møte Max Mekker eller bare oppleve Indonesia har vel vi egentlig ingenting med å gjøre.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er snakk om benzo, som er medisin man får av legen.

De strenge straffene gjelder ulovlig besittelse, transport og handel osv. av narkotika.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det som er problemstillingen, får ts dette fra lege eller illegalt? Har han resept på dette?

Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Om TS skal til Bali for å kurere kreft, møte Max Mekker eller bare oppleve Indonesia har vel vi egentlig ingenting med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Såklart har det det? Hvis ts har kjøpt mye benzo og piller fra gata så har det alt å si. Hvorfor skal man da dra til et land på ferie å smugle ned seg ting som dette? Det er helt absurd, en ferie er fint det men å måtte ta sjansen på fengsel i de aller mest jævligste omstendigheter burde være avskrekkende nok
Sist endret av Candiru; 15. juni 2024 kl. 01:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På generell basis vil jeg si at noe av det tryggeste man faktisk kan ta med på reise er "medisiner"

Å ha noen brett medisiner i toalettmappa i kofferten er noe veldig mange reisende har med av naturlige årsaker og ser ikke spesielt mistenkelig ut på røntgen av bagasje.

Men Bali og Dubai er vel kanskje de to stedene i verden hvor jeg ikke hadde tatt sjansen på å ha med noen brett benzo uten resept.
▼ ... noen uker senere ... ▼
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Hei!
Jeg er nå i Bali, vi landet rundt 14 tiden lokal tid i går fredag. Har ikke inntatt noe benzo på over en uke, men jeg fikk med meg 2 brett valium 10 mg om ting skulle gå skeis. Jeg har også 2 pakker med Sobril, 10mg. Totalt 50 sobril. Hittil føler jeg null abstinens
Sitter og skriver dette siden jeg ikke får sove (Har alltid slitt med søvn, så det har ikke noe med abstinens å gjøre.

Forresten, for et utrolig fint sted Bali er! Og alle er så velkomne! Eneste ulempen er at Bali er mye større enn jeg trudde. Er masse templer jeg har lyst til å se, også sjekker jeg google maps, og stedet er typ 3 timer unna med bil :/ Er forresten i Nusa Dua. Si i fra om dere vet om noen fete ting å gjøre, fine strender, osv!

Ny oppdatering kommer sikkert om noen dager!
De er snille fordi de vil ha penga dine, aldri tro noe annet. Vær forsiktig med lokale som skal gi deg sopp og røykings. Stikk til en annen øy som ikke er australiernes granca er mitt tips
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hei!
Jeg er nå i Bali ...
Har ikke inntatt noe benzo på over en uke
Vis hele sitatet...
Åkei. Bra.
Håper du klarer å få benzoen under kontroll.
Ha det snåfft på ferie.
Ser fram til oppdateringer. Lurer litt på hvordan Bali er i forhold til India. (Siden begge har hovedsakelig Hinduisme som største religion.)
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
De er snille fordi de vil ha penga dine, aldri tro noe annet. Vær forsiktig med lokale som skal gi deg sopp og røykings. Stikk til en annen øy som ikke er australiernes granca er mitt tips
Vis hele sitatet...
Ja, det kan jo være sant.

Ubud og Uluwatu er jo sykt fine steder, hvilke andre øyer i området er finere?

Åkei. Bra.
Ha det snåfft på ferie.
Ser fram til oppdateringer. Lurer litt på hvordan Bali er i forhold til India. (Siden begge har hovedsakelig Hinduisme som største religion.)
Vis hele sitatet...
Ouf, aner ikke. Har ikke vært i India, så får ikke sammelignet. Men som sagt er det veldig hyggelige her, alle hilser på deg, og finner slike "ofringer" overalt på fortauer, bakhager også videre. https://finnsbeachclub.com/guides/balinese-offerings/
Mange legger sykt mye mat inn/under ofringene, typ 4-5 sjokoladeplater.

Åkei. Bra.
Ha det snåfft på ferie.
Vis hele sitatet...
Ouf, aner ikke. Har ikke vært i India, så får ikke sammelignet. Men som sagt er det veldig hyggelige her, alle hilser på deg, og finner slike "ofringer" overalt på fortauer, bakhager også videre. https://finnsbeachclub.com/guides/balinese-offerings/
Mange legger sykt mye mat inn/under ofringene, typ 4-5 sjokoladeplater.
Sist endret av Pillfreak; 7. juli 2024 kl. 06:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Hjemme igjen, eller rettere sagt, kom hjem i går!
Alt gikk fint, null abstinens. Brukte ikke engang de to pakkene med Sobril.
Teit at jeg ikke så tråden før, men om noen skulle søke den opp og benytte den som inspirasjon

Trunyan, en opplevelse av de få
Kintamani, er ikke helt den kinesiske mur, men fin å kjøre scooter på, da får man litt kjøling dersom strandlivet skulle blitt for hett.
Varme kilder i Danau Batur
https://www.desaseni.com bra for lunsj
Potato Head Beach Club
KU DE TA
Ubud, det er her alle templene er, og bra tannlege.

Selv har jeg tenkt meg til: Taman Nasional Bali Barat når været blir gjørmete og ekkelt i høst.
Sist endret av ketoDaddy; 22. juli 2024 kl. 10:12.